מרי ופרח המכשפות / המטאטא הקטן – סרט האנימה

יולי 27, 2017

מרי ופרח המכשפות - סרטים לכל המשפחה - הספרייה הפנטסטית

ספרה הקלאסי של מרי סטיוארט, 'המטאטא הקטן' מגיע אל המסך כסרט אנימציה שנראה מדהים

'מרי ופרח המכשפות' הוא הסרט הראשון באורך מלא של סטודיו פונוק, ואם הוא נראה כמו משהו שיצא הישר מסטודיו ג'יבלי של הייאו מיאזאקי, זה כנראה בגלל שבמאי הסרט, הירומסה יונביישי (Hiromasa Yonebayashi) עבד עבור הסטודיו המפורסם ביפן, בטרם פרש והקים את הסטודיו שלו. גם התוכנה ששימשה ליצירת האנימציה ולעיבודה עברה מספר שיפורים תחת ידי ג'יבלי. אבל היי, אנחנו בטח לא מתלוננים. הטריילר נראה נפלא!

 

תקציר העלילה (בתרגום חופשי מכריכת הספר)

'שום דבר לא יוכל לקרות כאן אף פעם', חשבה מרי לאחר שהוגלתה אל ביתה של הדודה שרלוט.

אבל עוד באותו יום, טיב החתול הוביל אותה לפרח מסתורי ביער והיא מצאה מטאטא זרוק בערימת אשפה שעמדה להיזרק אל תוך מדורה סמוכה.

רגעים ספורים אחרי שהיא מרימה אותו ההרפתקה המדהימה שלה החלה…

 

מיאזאקי ברוגז?

לאור העובדה שלא מעט מן הצוות שעבד על 'פרח המכשפות' שייך או השתייך לסטודיו ג'יבלי, נשאלת השאלה, כיצד הסטודיו של הייאו מיאזאקי מקבל את סרט האנימציה החדש? ובכן, האנימטור הוותיק והמוערך הודיע נחרצות בריאיון שלא יצפה בו. לא לחינם יש למיאזאקי מוניטין של אדם ממורמר וקשה.

מצד שני, לדברי יונביישי "זהו סרט שלא ניתן היה לבצע בג'יבלי. מיאזאקי היה אומר 'כבר עשיתי סרט מכשפות אז אין צורך', אבל זהו סיפור שונה לחלוטין. כמו כן, חשף הבמאי כי למרות שמיאזאקי טוען שלא יצפה בסרט, הוא כן הציע תמיכה במהלך ההפקה. תקווה נוספת הגיעה מצדם של מייסדי ג'יבלי האחרים, המפיק טושיו סוזוקי והבמאי איסאו טקהאטה, שצפו בסרט ואף שיבחו אותו. לכן, גם אם אתם מעריצים אדוקים של מיאזאקי, אבל סקרנים מאוד לגבי 'פרח המכשפות', אתם לא צריכים להתחבט בסוגיה יותר מדי.

 

מה אתנו?

ומה לגבינו? מתי נוכל אנו לצפות בסרט? ובכן, בכורתו התקיימה ביפן ב-8 ליולי. כעת הוא מתוכנן לעשות את דרכו גם לשווקים אחרים ולא מן הנמנע שבסופו של דבר גם ידובב לאנגלית. האם יזכה להקרנה מסחרית בישראל? קשה לנחש. לא בקרוב. מה שכן, כיוון שהסרט כבר מופץ קרוב לחודש, סביר להניח שהוא כבר מתחיל להסתובב ברשת. באופן אישי, דווקא הייתי שמח מאוד לראות אותו על המסך הגדול בישראל.

צפייה נעימה!

בקרו באתר הרשמי של הסרט (יפנית)

מרי ופרח המכשפות (Mary and The Witch's Flower)
סטודיו פונוק (Studio Ponoc)
בימוי: הירומסה יונביישי (Hiromasa Yonebayashi)
תסריט: ריקו סקגוצ'י והירומסה יונביישי (Riko Sakaguchi and Hiromasa Yonebayashi)
פסקול: תקטסוגו מורמטסו (Takatsugu Muramatsu)
הפקה: יושיאקי נישימורה (Yoshiaki Nishimura)

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.