מוזיאון לוקאס ייבנה בלוס אנג'לס

יולי 3, 2017

מוזיאון לוקאס לאמנות נרטיבית - אמנות פנטזיה ומדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית
האם זו חללית? האם זו סוליית נעל ענקית? לא, זה מוזיאון לוקאס לאמנות נרטיבית! Image: Courtesy of Lucas Museum of Narrative Art

מועצת העיר לוס אנג'לס אישרה, פה אחד, את בנייתו של מוזיאון לוקאס.

רבים מכם אולי לא יודעים זאת, אבל בגלקסיה רחוקה בשם לוס אנג'לס, אישרה השנה המועצה תכנית שאפתנית לבנייתו של מוזיאון לוקאס לאמנות נרטיבית, בעלות של מיליארד וחצי דולר.

לאחר שלוקאס דיבר בפנים, חברי מועצת העיר הצביעו 14-0 בעד ההצעה ואישרו את דו"ח ההשפעה הסביבתית, כמו גם דרישות אחרות לבניית המוזיאון הסמוך לאוניברסיטה של דרום קליפורניה.

"במשך תקופה קצרה, ממש גדלתי כאן" אמר לוקס, שעשה את התואר שלו בקולנוע ב-USC. "זה המקום בו למדתי סרטים. זה המקום בו רכשתי את הידע שלי באומנות הבימוי. בפשטות, המקום בו התחלתי את הקריירה לי הוא באוניברסיטה כאן".

בתיאור החזון שלו למוזיאון המתוכנן, ציין לוקאס שהמבנה לא יוקדש רק לסרטים, אלא לכל ההיסטוריה של סיפור סיפורים בצורה ויזואלית, מימי הציורים במערות ועד לסרט הדיגיטלי. כעת, לאחר האישור הסופי מתכננים המעורבים בפרויקט להתחיל בבנייה אפילו השנה ולסיים אותה ב-2021. לדברי נציגי העיר, הפרויקט לא יעלה למשלמי המיסים דבר, כיוון שלוקאס ואשתו, מלודי הובסון, משלמים עבורו.

קורן די. פרייס ג'וניור, חבר מועצת העיר, אמר כי "זוהי המתנה הפרטית הגדולה ביותר שניתנה בהיסטוריה של עירנו, של המדינה, של האומה כולה".

המוצגים במוזיאון, סיפר מנהלו, דון בצ'יגלופי, יכללו בין השאר סקיצות, תלבושות, אביזרים ואלמנטים אחרים שהושקעו בסרטים כמו קזבלנקה, הקוסם מארץ עוץ ולקלאסיקות קולנוע נוספות. לאוהדי מלחמת הכוכבים הוסיף שיהיו במוזיאון כל דבר מהלייטסייבר הראשון של לוק סקייווקר ועד לתלבושת והקסדה של דארת' ווידר. כמו כן יככבו במוזיאון גם מוצגים מסרטי "אינדיאנה ג'ונס", אותם יצר לוקאס בשיתוף עם סטיבן ספילברג.

למרבה הפלא, מתנת המיליארד וחצי (מבלי לומר דבר על ההכנסות הצפויות בעקבותיו) לא התקבלה בברכה בכל מקום. בטרם הפרויקט הוצע ללוס אנג'לס, לוקאס הציע להקימו בעיר הולדתו, סן פרנסיסקו, ואז בשיקגו, עיר הולדתה של מלודי, אשתו. לאחר ששתי הערים סירבו, הזוג שבור הלב פנה ללוס אנג'לס, שם כאמור, התקבל בזרועות פתוחות.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.