סדרת הטלוויזיה 'לגיון' מגיעה לישראל

יוני 18, 2017

לגיון - גיבורי על - הספרייה הפנטסטית

לגיונות החובבים של מארוול בישראל ישמחו לדעת ש"לגיון", סדרת האקשן וגיבורי-העל היפה של השנה, מגיעה ל-yes

רשמו את התאריך ביומנים. ב-29 ליוני סדרת הטלוויזיה המצליחה "לגיון" (Legion) מגיעה לישראל ותשודר ב- yesBinge וב-yes Oh. דן סטיבנס ("אחוזת דאונטון") מככב בסדרה עטורת השבחים וחביבת המבקרים מבית FX .
"לגיון" היא דרמת מתח מושקעת ומהפנטת, שנוצרה על ידי נוח האוולי ("פארגו"). האוולי משמש גם בתור השואוראנר (showrunner) של "לגיון", עבור FX, אחת הרשתות המובילות בארה"ב מבחינת סדרות הטלוויזיה, כשבאמתחתה כותרים כגון: "אטלנטה", "דברים טובים", "אויבות: בטי וג'ואן", "האמריקנים" וכמובן – "טאבו".

"לגיון" מדורגת ב-IMDB 8.6 מתוך 10 וב-ROTTEN TOMATOES כ-90% טרייה. כשלרשותה ציונים כאלה, מה הפלא שהמבקרים בארה"ב הגדירו אותה כ"אקס מן פוגש את ווס אנדרסון" – שילוב של אקשן עם תחושה של הזיה, המבדילה אותה לחלוטין מכל סדרה שנעשתה עד כה על כוחות-על.

 

תקציר העלילה

זהו סיפורו של דיויד הלר (דן סטיבנס, מת'יו קרולי מ"אחוזת דאונטון"), צעיר הסובל מבעיות נפשיות המאובחן כבר בגיל צעיר כסכיזופרן, אבל ייתכן שהוא בעצם יותר מאדם רגיל. דיויד בילה את רוב חייו במוסד סגור לחולי נפש, אך לאחר מפגש מוזר עם סיד (רייצ'ל קלר, שפרצה ב"פארגו") חולה אחרת במחלקה, הוא מתחיל להבין שקיימת אפשרות שהקולות שהוא שומע והחזיונות שהוא חווה הם אמיתיים. כאשר היכולות העל-טבעיות שלו מתחילות להתגלות, מספר ארגונים מנסים לשים עליו את ידיהם.
הסדרה מבוססת (באופן חופשי מאד, בקומיקס המקורי הלר בכלל היה ישראלי יליד חיפה) על סדרת קומיקס מבית היוצר של מארוול, וקשורה ליקום של X-Men. הבחירה לתאר את המאורעות מנקודת מבטו של הלר מטשטשת את גבולות המציאות, ופותחת את הדלת לסיקוונסים די הזויים ולאפקטים המספקים הצצה אל תוך ראשו של מי שהוא כנראה מוטנט רב-עוצמה.

לאחר שעונתה הראשונה זכתה לביקורות מעולות ומשתפכות, הסדרה כבר חודשה לעונה שנייה.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.