החלולים באים!

יוני 13, 2017

החלולים - ספרות נוער - הספרייה הפנטסטית

אין בי פחד. אין לי חברים. אני שועלה. הכירו את איסלה והתכוננו להתאהב בשועלים, בספר 'החלולים', מאת ענבלי איסרלס

החלוּלים הוא הספר ראשון בסדרת 'שוּכּישוּף' מאת עִנְבָּלִי איסֶרְלֶס, אשר תורגם מאנגלית על ידי דבי אילון וראה אור בהוצאת ספרי עליית הגג וידיעות ספרים. איסרלס אינה מוכרת בישראל, מה שמשעשע, כיוון שהיא ילידת הארץ ונולדה בירושלים. באנגליה, לעומת זאת, הארץ בה גדלה ולמדה באוניברסיטאות סאסֶקְס וקיימבּרידג', היא סופרת מוכרת ועטורת פרסים.

ספרה הראשון, The Tygrine Cat, זכה ב-2008 בפרס קַלְדֶרְדֵייל לספר הילדים של השנה באנגליה. יחד עם הכרך השני שלו, The Tygrine Cat: On the Run, הוא הופיע ברשימת "50 הספרים שכל ילד צריך לקרוא" של העיתון 'אינדיפּנדנט'. בנוסף, היא חברה בקבוצת המחברים שכותבים תחת שם העט אֶרין האנְטֶר את סידרת רבי-המכר של ה'ניו יורק טיימס' – 'השורדים' (Survivors).

 

תקציר העלילה

אִיסְלָה ואחיה פִּירִי הם שני שועלים צעירים שחיים בגבול ארצם של "החשׂוּפים" – בני-האדם.

חייו של השועל מלאים סכנות, אבל אִיסְלָה מתחילה ללמוד את המיוּמנוּיוֹת המסתוריות שנועדו לעזור לה להישאר בחיים.

ואז קורה משהו בלתי-נתפס. אִיסְלָה חוזרת למאורה שלה ומגלה שהיא בוערת ומוקפת שועלים זרים – ושאין שום זֵכר למשפחה שלה. היא נאלצת לברוח, להימלט אל עולמם הקר והאפור של החשׂוּפים.

עכשיו אִיסְלָה צריכה למצוא את דרכה במקום הקטלני והמבלבל הזה. תוך כדי מנוסה מאויב אכזר שמנסה לצוד אותה. כדי לשרוד היא תצטרך לפתח שליטה באוּמנוּיוֹת העתיקות של בני מינה – כישורי עורמה מאגיים שידועים לשועלים בלבד. היא תצטרך לגלות את סודות השוּכּישוּף.

ההשראה לסדרה

במשך שנים רבות התגוררה איסרלס במרכז לונדון, שם פגשה בשועלי העיר והתאהבה, ואלה הציתו בדמיונה את סיפורם של איסלה ופירי. כיום הסופרת חיה בקיימבּרידג' שבאנגליה עם משפחתה, ואת מקומם של השועלים האורבניים תפס קמע הכתיבה הראשי שלה, מיכי, שנראה כמו שועל אַרְקְטי ומתנהג כמו חתול, אבל בעצם הוא כלב.

בואו לקרוא את הפרק הראשון

בקרו באתר הבית של ענבלי איסרלס (באנגלית)

 

החלולים (The Taken)

ספר #1 בטרילוגיית 'שוּכּישוּף' (Foxcraft)

מאת: עִנְבָּלִי איסֶרְלֶס (Inbali Iserles)

תרגום מאנגלית: דבי אילון

הוצאה: ספרי עליית הגג וידיעות ספרים

228 עמודים

 

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.