מרי פופינס חוזרת – 53 שנה אחרי

יוני 13, 2017

מרי פופינס חוזרת - סרטי פנטזיה לילדים - הספרייה הפנטסטית

המחזמר הקלאסי של דיסני מ-1964 עומד לזכות להמשך 53 שנה לאחר שיצא וכבש את לבבותיהם של מיליוני צופים ברחבי העולם

אוקי, חברות וחברים, עכשיו זה רשמי! שום דבר אינו קדוש. את מקומה של ג'ולי אנדרוס, אחת ההתאהבויות הראשונות של חיי, אף אחת לא תוכל להחליף. גם זכרונותיי מהסרט על האומנת הקסומה, עם דיק ואן דייק לצדה, איש לא יכול לקחת. אך בעוד הזכרונות שלנו שייכים לנו, הדמויות, הסיפורים ושאר הרכיבים של הקניין הרוחני שייכים לבעליהם המוגדרים בחוק. לכן, כאשר הידיעות בדבר "מרי פופינס חוזרת" מתחילות לצבור תאוצה, בעוד צילומי הסרט נמשכים במרץ, כל שנותר לנו לעשות הוא לקוות שהסרט החדש ימשוך דור חדש של חובבים לסרט הישן ולספרים שעליו הוא מבוסס, ולא יגרום להם לאבד מקסמם.

הסרט החדש, כאמור, נקרא "מרי פופינס חוזרת", והוא מבוים על ידי רוב מרשל, על בסיס תסריט של דיוויד מגי. בכך גם האומנת המפורסמת בעולם מצטרפת אל גל החידושים שאולפני דיסני מבצעים בשנים האחרונות לסרטים הקלסיים שהביאו להם את תהילתם. לפחות, יאמר לזכותם שלא כל החידושים הללו היו גרועים. כך למשל, החידוש של "חברי הדרקון אליוט" היה ונשאר אחד הסרטים החביבים עליי מהעת האחרונה (ולו מפני שהוא נפטר מהמוסיקה של הסרט המקורי, אותם מעולם לא סבלתי).

מרי פופינס חוזרת דווקא כן מתכוון לשמור על אלמנט המוסיקה והשירה, מה שגורם לי כבר לזקוף זאת לטובת המחדשים החלטה לקחת צ'אנס ולשמר את התכונה המוסיקלית של הסרט מ-1964. אבל מה באמת צפויה להיות העלילה?

עלילת הסרט

20 שנה חלפו מאז ביקורה של מרי פופינס בבית משפחת בנקס. השנה היא 1935, תקופת המשבר הכלכלי הגדול בבריטניה. ג'יין ומייקל בנקס המבוגרים, ושלושת ילדיו של מייקל – אנאבל, ג'ורג'י וג'ון זוכים לביקור מן האומנת שלהם לשעבר, בעקבות מותה של אשתו של מייקל, אשר משאיר את כולם קהי חושים וחסרי שמחת חיים.

ההפקה

הסרט החדש מבוסס באופן חופשי על שבעת הספרים הבאים בסדרה אותה כתבה פ. ל. טרוורס. בניגוד לחידוש של "חברי, הדרקון אליוט", אשר הופק כסרט עלילתי ולא כמחזמר כקודמו, גם "מרי פופינס חוזרת" יהיה מחזמר, עם שירים ומוסיקה מאת מארק שיימן וסקוט וויטמן.

לתפקיד האומנת האייקונית לוהקה אמילי בלאנט. ליהוק זה מפיח תקווה כיוון שהשחקנית הבריטית אינה זרה למחזות זמר, לאחר ששיחקה גם בהפקה הקולנועית של "אל תוך היער", ב-2014. בנוסף, ובניגוד לג'ולי אנדרוס (האלילה, כבודה במקומה מונח), לבלאנט יש גם את התכונה הבד-אסית, את הקשיחות, שמאפיינת את מרי פופינס הספרותית ופחות את זו שהוצגה בסרט מ-1964.

 

המרי פופינס שלא חוזרת

ג'ולי אנדרוס, אגב, הוזמנה לגלם בסרט תפקיד אורח, אך סירבה בנימוס, בטענה ש"זוהי ההופעה של אמילי ואני באמת רוצה שזאת תהיה ההופעה של אמילי. אני לא רוצה שזה יהיה 'אוי, הנה באה המרי פופינס הזאת'. אני לא מעונינת בזה. אני ממש רוצה שהיא תיקח את זה ותרוץ עם זה, כי היא תהיה מעולה".

 

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.