הנוסע השמיני: קובננט (2017) ALIEN: COVENANT

מאי 10, 2017

הנוסע השמיני: קובננט - סרטי מדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית

"הנוסע השמיני: קובננט" מחזיר את רידלי סקוט לחלל, עם הפרק השני בטרילוגיה שהחלה עם פרומתיאוס

רידלי סקוט חוזר לעולם שיצר בהנוסע השמיני, ומציג את הפרק השני בטרילוגיה שהחלה עם פרומתיאוס – הנוסע השמיני: קובננט. בדרך לכוכב לכת מרוחק בצד הרחוק של הגלקסיה, צוות של ספינת חלל חושב שגילה גן עדן לא נודע, אך למעשה מדובר בעולם אפל ומסוכן – שתושבו היחיד הואל דיוויד הרובוט (מייקל פסבנדר), הניצול של משלחת פרומתיאוס האבודה.

 

על ההפקה:

לדברי המפיק, מארק הופמן, "כבר מתחילת העבודה על הסרט, לרידלי סקוט היה ברור שהוא מכוון לסרט R-RATED, ושנצטרך הרבה דם…".

אם יש מישהו שיודע איך להפחיד את הקהל עם סיפורים חכמים ומתוחכמים, זה סקוט. הנוסע השמיני המקורי הפך להיות אבן בוחן בז'אנר סרטי האימה – סרט מתוחכם מבחינה פסיכולוגית, קלסטרופובי, חמקמק ויעיל כמו היצור המרושע שהופיע בסרט הראשון ב- 1979" מסכם הופמן.

ואם אנשים תמיד אומרים ש"מלחמת הכוכבים" היא בעצם מערבון חלל, הרי ש"הנוסע השמיני" משתייך לסוגת "הבקתה ביער", כך לפי סקוט עצמו: "אני תמיד חשבתי על הנוסע השמיני כעל B MOVIE שעשוי מאוד טוב. הסיפור היה בסיסי למדי – שבעה אנשים נעולים בבית חשוך וישן, מי ימות ראשון ומי יישאר בחיים".

 

האם וולטר חולם על כבשים חשמליות?

השחקן מייקל פסבנדר מספר על דמותו, וולטר: "הוא בראש ובראשונה שם כדי להגן ולשרת, כמו שוטר טוב", אומר השחקן. "הוא הגיוני לחלוטין וחסר רגש, גם אם הסובבים אותו, במיוחד דניאלס, מחפשים לו איזשהו קשר רגשי, זה לא באמת שם".על אף התכנות שלו, היחסים של וולטר עם דניאלס מורכבים וצבעוניים עם רמזים של חיבה. "ווטרסטון," אומרת דניאלס "לומדת לסמוך על וולטר לאחר שבעלה מת. היא מרגישה יותר בנוח סביבו מאשר בסביבת שאר אנשי הצוות, משום שבמידה מסוימת הוא מוגבל מבחינה רגשית. יותר קל לה להיות סביב מישהו שלא ממש מבין מה היא עוברת, כדי שתוכל להישאר לבד עם הצער שלה. היא לא באמת צריכה לתקשר איתו. היא גם מרגישה קשר אליו מפני שהם היחידים שלבד על הספינה", מסבירה ווטרסטון. זהו שיתוף הפעולה השלישי של מייקל פסבנדר עם הבמאי רידלי סקוט ('פרומתיאוס' ו- 'היועץ'), "מייקל הוא שחקן גדול, ויש לו חוש הומור נהדר", אומר סקוט. "תמיד כיף לעבוד איתו, וזה באמת חשוב. אני תמיד מחפש להביא לדמויות את חוש ההומור המיוחד שלו", מספר סקוט.יחד, השחקן והבמאי בחנו את כל הצדדים המורכבים שקשורים בדמותו ואפילו נקשרו לצד החתרני שלו. "רידלי ואני ניסינו למצוא את ההומור בו, את הניואנסים המצחיקים שלו", אומר פסבנדר. "אנחנו מסירים את ההגנות שלנו כשאנו צוחקים, אז אנחנו נוטים לחוות דברים בצורה אחרת, תחושות כמו הלם ואימה מצליחות לקבל השפעה חזקה יותר כאשר לא היינו רדומים בגלל חוסר ההומור", מסכם פסבנדר.

בקרו באתר הסרט

שחקנים: מייקל פסבנדר – דייויד\וולטר, קת'רין ווטרסטון – דניאלס, בילי קרודופ – אוראם, דני מקברייד – טנסי

אורך הסרט: 123 דקות
בכורה בארץ: 18.05.2017

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.