עץ השקרים / פרנסס הארדינג

מאי 4, 2017

עץ השקרים - ספרות נוער - הספרייה הפנטסטית

הספר החדש של הוצאת עוץ מזמין אתכם לתעלומה בלשית מהולה בפנטסיה, באנגליה הוויקטוריאנית

"עץ השקרים", הספר החדש שיצא לאחרונה בהוצאת עוץ הוא עוף מוזר: מצד אחד, עלילתו מתרחשת באנגליה הוויקטוריאנית. מצד שני, הפרספקטיבה אותה העניקה מחברת הספר, פרנסס הארדינג היא ייחודית ורעננה. לא לחינם נבחר לפרס קוסטה היוקרתי כספר השנה ב-2015.

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

פיית' רגילה שלא משוחחים עמה. היא רק בת 14, ילדה בעיני המבוגרים; בחברה הוויקטוריאנית, מקומה לשתוק ולא להביך את הוריה. אבל כשמשפחתה עוקרת בבהילות לאי קטן ונידח, פיית' חושדת שהם בעצם נמלטים משערורייה – ויצר הסקרנות גובר עליה. אולי תמצא הסבר ביומנים של אביה, הכומר והמדען?

כתביו צופנים סודות מפתים על מוצא האדם, על דינוזאורים, על מאובנים של מלאכים. חיפושיה של פיית' אחר האמת צוברים דחיפות. הולך ומסתמן שהמפתח להבנת הכול הוא צמח מסתורי: עץ שלפי האגדות ניזון משקרים.

 

פיית', גיבורת הסיפור היא פרוטגוניסטית חזקה ומרשימה, תוספת ברוכה למדף הספרים בעלי הגיבורות מעוררות ההשראה. כנערה סקרנית ואינטליגנטית גיבורת הסיפור כל הזמן מתדפקת על דלתות הכלא המגדרי שסוגר עליה. כאילו שלא די בכך, הרי שהיא מוצאת את עצמה בליבה של תעלומה, שעלולה להמית קלון על כל משפחתה ולהותירה חסרת כול.

 

"אי אז, כשהייתה רק בת תשע ורק התחילה לפענח את הספרים של אביה, פיית' היתה להוטה להפגין את ידיעותיה. בכל פעם שבאו מבקרים לבית היא היתה מפטפטת בהתלהבות על העובדות החדשות שגילתה ועל המילים האחרונות שהציתו את דמיונה. היא רצתה להרשים – להוכיח לאבא שלה ולכל האחרים שהיא נבונה. פעם אחר פעם נתקלו מאמציה תחילה בצחוק מופתע ואז בשתיקה של אי-נחת. איש לא התנהג בנבזות, לא בדיוק, אבל לאחר זמן-מה הם התעלמו ממנה בנימוס כמו כתם על המפה."

 

מנגד, זהו לא ספר נוער רגיל. הוא קודר כמו אנגליה ביום גשום, אך גם קסום, מלא הומור ואבחנות דקות. למרות שהגיבורה הראשית היא נערה ושמעמדה בחברה הם אלמנטים חשובים בעלילה, זהו ממש לא ספר נשי. בקיצור, כדאי לסמוך על הטעם של גילי בר-הלל סמו, מנהלת הוצאת "עוץ". היא יודעת מה היא עושה. אבל אתם לא חייבים לקבל את מילתי. אתם מוזמנים ומוזמנות להתרשם מן הפרק הראשון, ממש כאן, בספרייה הפנטסטית

[button color="green" size="medium" link="https://www.fantastic-library.com/2017/05/01/%D7%A2%D7%A5-%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%94/" ]לקריאת הפרק הראשון[/button]

עץ השקרים

מאת: פרנסס הרדינג

תרגום מאנגלית: יעל אכמון

הוצאה: עוץ (2017)

416 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.