שומרי הגלקסיה 2 – ביקורת סרט

אפריל 29, 2017

שומרי הגלקסיה 2 - ביקורות סרטים - הספרייה הפנטסטית

"שומרי הגלקסיה 2" מתמודד בראש רשימת הסרטים הטובים שראיתי השנה – ביקורתו של דודי קאופמן על "שומרי הגלקסיה 2"

ג'יימס גאן הוא גאון, ואני אסביר בדיוק למה בהמשך דבריי.

שומרי הגלקסיה 2 הוא סרט מבית מארוול, שמציע לקהל עוד סיפור הרפתקאות רגיל למדי ואפילו די שבלוני: קבוצת גיבורים, שמונה בן אדם אחד ושורה של חייזרים. כמו ברוב הסיפורים מסוג זה, החבורה עסוקה בלהציל את העולם (במקרה הזה את הגלקסיה) מידיהם של שלל נבלים, בעוד רעים אחרים רודפים אחריהם מתוך כוונה להשמיד אותם.

 

תבנית של הצלחה

שבלוני, אמרתי? בהחלט, אבל גם גאוני! איך זה אפשרי? ובכן, התשובה טמונה בכך שהכול ב"שומרי הגלקסיה 2"עשוי נכון, הכי נכון שאפשר. הדמויות של חברי החבורה שונות ומיוחדות מספיק כדי להיות מעניינות, אך גם קרובות מספיק לאנושי, כך שניתן להזדהות אתן ללא קושי. הקבוצה עוברת חוויות שגורמות לצופים להתרגש, להזיל דמעה ולצחוק, לצחוק הרבה. התסריט פשוט, אך בד בבד לא פחות ממבריק. כמו בניית הדמויות המוצלחת, כל משפט שני בסרט הוא חץ מושחז ומונחה, שיעורר בצופה בדיוק את התוצאה שהתסריטאי כיוון לה, בין אם זה דמעה, התרגשות או גל צחוק והנאה.

העלילה (הסיפור, להבדיל מן התסריט עצמו) גם היא, למרות שאינה מיוחדת בשום צורה, בנויה ומורכבת היטב מכל החומרים שעלילה של סרט יכולה להציע: יש דרמה, אקשן והומור וגם טרגדיה, כדי לאזן. יש המון הומור עצמי ואפילו קצת פילוסופיה מוסתרת, אבל קצת. והכול נמזג יחדיו ביד עדינה ובמינון מדויק של אמן סיפורים.

לסרט ליהוק טוב והמשחק שהצליחו להפיק מצוות השחקנים יצירתי ונאמן לסרט ולדמויות, בצורה שמראה שהיתה חשיבה לא מעטה גם על הצד הזה. בקיצור, תענוג.

הבימוי של הסרט מדויק גם הוא, ועשוי ביד קלילה. אין ספק שהעובדה שעל התסריט והבימוי אמון אדם אחד, על בסיס החזון שלו, גורמת לכך שכל האלמנטים שהוזכרו עד כה משתלבים ליצירת שלם שעולה בערכו על סכום חלקיו.

 

איך לראות

למרות שהסרט הנו שני בסדרה ומבוסס על קומיקס ותיק, אין צורך בהיכרות עם אלו כדי להבין את המתרחש על המסך, או כדי ליהנות מהסרט, וכמו שכבר ציינתי – ההנאה מובטחת.

כדי ליהנות מן האפקט המרבי, מומלץ לצפות בסרט בתלת-ממד ובאולם איימקס. אלה באים לידי ביטוי הפעם באופן משובח במיוחד – הטוב ביותר שתעשיית הקולנוע יכולה להציע כיום. האקשן כל כך טוב ומרהיב ועוצר נשימה, שתרצו ממנו עוד ועוד ולא תתעייפו. הסיבה היחידה שרציתי שיפסיק הייתה כדי שאוכל לראות גםאת חלקי הסרט האחרים, הדרמטיים או המצחיקים, שטובים אפילו יותר מהאקשן, וזה לא הישג פשוט בכלל.

 

תישארו, יהיה קטעים!

והגאונות – הגאונות של גאן לקחת את כל המרכיבים הללו ולהפוך אותם לכיף שלא נגמר החל מהפתיח של הסרט ועד לאחרון הקטעים שמושולבים בכתוביות… אמרתי קטעים אחרי הכתוביות? יש חמישה כאלה, לא פחות! אל תקומו מהכיסא לפני שבאמת נדלק האור וההצגה נגמרת. אפילו כתוביות הסיום הן מחזה בפני עצמן, כך ששווה להגיע אל הקולנוע בשביל לראות אותן בלבד .

 

שיר הלל לשנות ה-80

אחרון חביב, הוא פס הקול המצוין, שלקוחה הישר ממצעדי הפזמונים של שנות השמונים. מעבר לצורה שבה הוא משולב בעלילת הסרט, זו פשוט מוסיקה מעולה שמתחברת לתמה של הסרט עם שירים שיפתחו לכם את הלב והנשמה.

 

לסיכום

"שומרי הגלקסיה 2" מתמודד בראש רשימת הסרטים הטובים שראיתי השנה, ובטח ובטח בראש רשימת הסרטים הכייפים שראיתי השנה. אל תשארו בבית, צאו לנקות את הראש, לצחוק וליהנות. הסרט מבטיח הפסקה קצרה מהחיים, מהדאגות והצרות של הקיום, והוא גם מקיים. רוצו לראות!

 

שחקנים: כריס פראט, זואי סלדנה, דייב בטיסטה, וין דיזל, בראדלי קופר, מייקל רוקר, קארן גילאן, שון גאן, גלן קלוז, פום קלמנטיף, אליזבת דביקי, כריס סאליבן וקורט ראסל.

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.