מסע בזמן עם אוגר / רוס וולפרד

אפריל 27, 2017

מסע בזמן עם אוגר - ספרות נוער - הספרייה הפנטסטית

בספרו החדש, "מסע בזמן עם אוגר", סופר הילדים רוס וולפרד מזמין אתכם לסיפור מסע בזמן יוצא דופן

אמרתי זאת קודם ואומר זאת שוב – דברים טובים קורים בהוצאת "דני ספרים". שימו לב שאני לא אומר דברים כאלה לגבי כל הוצאה. יש הוצאות שיש להן היסטוריה ארוכה של ספרים מדהימים, יש הוצאות שממשיכות בקביעות להוציא ספרים לא מוצלחים, יש הוצאות חדשות וקטנות שעדיין לא הוציאו ספר לא טוב אחד בכל תולדותיהן. אך לא כך הוא לגבי "דני ספרים". הוצאה זו לא הוציאה ספרי ז'אנר כדבר שבשגרה וסוגת ספרות הנוער גם היא חדשה יחסית עבורם. כך, לאחר התחלה קצת מהוססת וספרי ז'אנר פחות מוצלחים (ע"ע "אימפריית הדממה" מ-2014), היא החלה להוציא כותרים מעניינים בהרבה, כגון "מלאכים", "צוללן הערפל" ועוד).

לכן אני שמח להציג בפניכם ספר מבטיח נוסף מן ההוצאה: מסע בזמן עם אוגר, מאת רוס וולפרד.

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

מסע בזמן עם אוגר - רוס וולפרד - הספרייה הפנטסטית"אבא שלי מת פעמיים. פעם אחת כשהיה בן שלושים ותשע, ושוב ארבע שנים מאוחר יותר, כשהיה בן שתים-עשרה. אבל רק הפעם השנייה קרתה באשמתי…"

 

ליום הולדתו ה-12 מקבל אָל צ'ודהארי מכתב מאביו המת. המכתב מפנה אותו אל מרתף ביתם הישן, שם מוצא אל מכונת זמן המורכבת מגיגית פח ומחשב ישן. במכתב גם מוטלת עליו משימה: לחזור בזמן לשנת 1984 ולמנוע את תאונת הקרטינג שבה אביו עתיד למצוא את מותו. אבל כפי שאל מגלה במהרה, חזרה בזמן שלושים שנה דורשת יותר מדמיון ואומץ, אלא גם לשקר לאמא שלך, לגנוב טוסטוס ולהעלות את בית הספר באש – אה, וגם להציל מדי פעם מסכנה את אוגר המחמד שלך…

 

על המחבר

רוס וולפרד היה עיתונאי ומפיק טלוויזיה בטרם היה לסופר במשרה מלאה. הוא מתגורר בלונדון עם אשתו, ילדיו, כלב בורדר קולי, אוגר ומספר דגים טרופיים.

מלבד " מסע בזמן עם אוגר" רוס הוא גם המחבר של, ספר נוסף בשם "מה לא לעשות אם הפכת לרואה ואינו נראה", ספר יפה ומצחיק על ילד שיכול להפוך לבלתי נראה כרצונו. שני הספרים ראו אור בחו"ל בהוצאת הארפר קולינס לספרי ילדים. רוס כותב בימים אלה את ספרו השלישי לבני הנעורים – הילד בן ה-1,000, שצפוי לצאת לאור בינואר 2018, ולאחריו ספר רביעי המתוכנן ל-2019.

למה להתייחס לפרטים הללו? כיוון שהוצאת הארפר קולינס ידועה כהוצאה ותיקה ורצינית. זו הוצאה עם מוניטין של איכות, וככל הנראה, אם הם בחרו להעניק לוולפורד צ'אנס, כנראה שהם ידעו מה הם עושים. לכך מצטרפת העובדה שמאז צאתו של הספר בשנה שעברה, ובטרם הגיעו לישראל, היה מועמד לשורה ארוכה של פרסים ואף זכה בחלקם.

נקודה נוספת היא שמות הספרים של וולפורד: מסע בזמן עם אוגר, מה לא לעשות אם הפכת לרואה ואינו נראה", "הילד בן ה-1,000" – כל אלו נראים שמות מבטיחים, עם קמצוץ שיגעון, של חשיבה מחוץ לקופסה. שמות כאלה הם סוג של אור מגדלור הקורא לשטים באוקיינוס הספרות להטיל עוגן ולבחון את אי הסיפורים החבוי. במילים אחרות – לא קראתי את הספר עדיין, אבל הוא בהחלט תפס מקום גבוה במדף הספרים הממתינים לקריאה.

מסע בזמן עם אוגר (Time Traveling with a Hamster)

מאת: רוס וולפרד

תרגום מאנגלית: נעמה בן דור

הוצאה: דני ספרים (2017)

362 עמודים

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.