טריילר מלחמת הכוכבים: הג'דיי האחרון

אפריל 14, 2017

טריילר מלחמת הכוכבים: הג'דיי האחרון - סרטי מדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית

הם כאן – טריילר מלחמת הכוכבים: הג'דיי האחרון ופוסטר הסרט, ושניהם נראים מבטיחים

גם אתם חיכיתם לדעת מה קרה שם על הצוק, אחרי שריי פוגשת את לוק סקייווקר? אנחנו בהחלט כן. כעת, הטיזר טריילר של "מלחמת הכוכבים: הג'דיי האחרון", הסרט השמיני בפרנצ'ייז של ג'ורג' לוקאס, שוחרר לרשת. הטריילר נחשף במסגרת חגיגות יובל ה-40 ל"למלחמת הכוכבים", המתקיימות באורלנדו מן ה-13 עד ה-17 לאפריל.

ללא מילים נוספות, צפו בטריילר ולאחר מכן נמשיך.

אמנם זהו טריילר קצר, אך די מספק, לפחות מהבחינה של יצירת ציפייה. אפשר להבין מן ההצצה החטופה שריי אכן צפויה לקבל מלוק את ההכשרה וההסברים שככל הנראה באה לבקש ממנו בסיום הסרט השביעי, "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר". רואים גם את פו בתלבושת הטייס שלו ורמזים לקרבות החלל שהפכו לאחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר של הפרנצ'ייז, וכן את FN2187, הידוע יותר בשמו – פין, או הסטורמטרופר הבוגד, כשהוא עדיין חסר הכרה.

אך גולת הכותרת של הטריילר היא, כמובן, הדיאלוג הקצר שבין ריי ולוק. הג'דיי המתבודד מזמין את הנערה לנשום ולשלוח את תודעתה (ככל הנראה למישור הקשור בכוח) ושואל אותה מה היא רואה. לכך משיבה ריי "אור… חושך… איזון".

פרשנות והשערות

האם תשובתה של ריי היא התייחסות ישירה לנבואה שקווי גון ג'ין ואובי ואן קנובי חשבו שהתייחסה אל אנאקין סקייווקר (דארת' וויידר)? תגובתו של לוק מרמזת ש… כן.
"הוא כל כך יותר גדול!" מה יותר גדול? האיזון. ממה? מן האור ו/או מן החושך. למה זה חשוב? בגלל דבריו הבאים של לוק: "אני יודע רק אמת אחת. הגיע הזמן שהג'דיי יחדלו להתקיים". למה לוק רוצה שמסדר הג'דיי יחדל להתקיים? כיוון שהוא רק צד אחד של הכוח, כמו הסית', שהוא הצד השני. האיזון, לעומת זאת, גדול משניהם. לכן, אם עליי לנחש, לוק סקייווקר הוא הג'דיי האחרון, ואילו ריי, תחת הכשרתו, תהיה זו אשר תביא את האיזון ל"כוח".

אם כל ההשערות הללו נכונות, מה אם כך יישאר לסרט התשיעי? הרי עד כה, פרנצ'ייז "מלחמת הכוכבים" התקדם בטרילוגיות. ובכן, ניתן לשער שהדברים שציינתי קודם ייחשפו במהלך הסרט השמיני, אבל הוא יוקדש בעיקר להכשרתה של ריי כאותו גורם מאזן בכוח. בינתיים, בגלקסיה, מחוץ למקום הכשרתה המבודד, סיפור המסגרת עם פו, פין, קיילו רן והדמות בעלת הכינוי המטופש, "סנוק", ימשיך להתפתח לקראת עימות אפי. תחילתו של העימות האפי תהיה לקראת סיומו של הסרט השמיני ובסרט התשיעי יגיע המשך העימות, סופו והשלכותיו ויגיע האיזון לכוח, ממנו יצמח משהו שונה – לא ג'דיי, לא סית' ולא אבירי רן.

בקרו באתר הרשמי של "מלחמת הכוכבים"

ולסיכום קבלו את הפוסטר הראשון של מלחמת הכוכבים VIII:

טריילר מלחמת הכוכבים 8 - סרטי מדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.