מכת ברק / דורית מיה גור

מרץ 17, 2017

הסייר העשירי - קומיקס ישראלי - הספרייה הפנטסטית

יוצרת הקומיקס, דורית מיה גור, מזמינה אתכם להצטרף אל הסייר העשירי להרפתקה שלא מהעולם הזה

כריכה: הסייר העשירי: מכת ברק"מכת ברק" הוא הספר הראשון בסדרת "הסייר העשירי", סדרת קומיקס ישראלית חדשה, אותה יצרה דורית מיה גור. דורית נחשבת לאחת מבכירי יוצרי הקומיקס בישראל, ופרצה לתודעה בזכות סדרת פלאפלמן – אחד הניסיונות היותר מוצלחים ליצור קומיקס גיבורי-על בארצנו הקטנטונת.

"מכת ברק", אותו גם כתבה וציירה, מסמן ככל הנראה את שובה המשמח של דורית אל מרכז הבמה. בנוסף ליצירת הסדרה החדשה, היא מלמדת קומיקס בבתי ספר ברחבי הארץ ומנחה פרויקטים ייחודיים לילדים ולנוער, כגון סדנת מרתון במוזיאון הקומיקס אותה העבירה בקיץ שעבר, בשיתוף עם מוזיאון הקומיקס בחולון.

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

דור גרין בן האחת־עשרה שקוע רק במשימה אחת – הוא חייב למצוא את אבא שלו. חלפו חודשים מאז שסרן אדם גרין נעלם בלילה סוער, אבל דור לא מתייאש. החיפושים מובילים אותו לביתו של הנטוש של פרופסור אייזן, ושם הוא מוצא רובוט מפורק. דור מרכיב אותו בלי לדעת שהוא מקים לתחייה גיבור רב־עוצמה ולו אויבים אכזריים.

מהם אותם כוחות אפלים? האם הם קשורים להיעלמות המסתורית של אבא של דור?

 

"הסייר העשירי" מצטרפת לסדרות קומיקס ישראליות נוספות, כגון "מיקו בל" של ליאת רוטנר וארז צדוק, "אדירי התכלת" של עופר זנזורי ועוד. הצלחתן היחסית של סדרות אלו משמחת משום שהיא מרמזת על עלייתו של דור חדש של קוראים, שחבריו לא מהססים לקרוא קומיקס בעברית ולא ממהרים לקמט כלפיו את האף. במידה רבה, יכול להיות שאנו חבים את המגמה הזאת למאמצים הכבירים שהשקיעו הוצאות כגון כנרת זמורה דביר וכתר בתרגום ובהוצאה של סדרות קומיקס מצליחות מחו"ל, כגון: ארטמיס פאול, הסנדמן, שאזאם, בון, באטמן, הקמע ועוד. לא כולן צלחו את השוק הישראלי המורכב, אך כל אחת ואחת מהן הבקיע סדק קטן בחומת ההימנעות של הקהל המקומי מצריכת קומיקס בעברית.

האם אפשר לדבר כבר על הצלחת המאבק הזה? ממש לא. הדרך עוד ארוכה עד שצרכן הקומיקס הישראלי יתייחס לקומיקס מקורי כמשהו טבעי, קל וחומר עד שישראל תתפוס מקום של כבוד בעולם הקומיקס. ובכל זאת, יש על מה לשמוח.

 

מכת ברק

סדרה: הסייר העשירי 1#

מאת: דורית מיה גור
איור: דורית מיה גור
הוצאה: כנרת (2017)

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.