ארץ האגדות – מסעותיו של הסופר / כריס קולפר

מרץ 6, 2017

ארץ האגדות: מסעותיו של הסופר - ספרות נוער - הספרייה הפנטסטית

כשכתב את הספר הראשון בסדרת "ארץ האגדות", הסופר כריס קולפר כנראה עשה משהו נכון, כי עכשיו אנחנו שמחים להודיע על יציאתו לאור של הספר החמישי "ארץ האגדות – מסעותיו של הסופר"

ארץ האגדות: מסעותיו של הסופר - כריס קולפר - הספרייה הפנטסטיתב-2013 הציגה הוצאת אריה ניר את הספר הראשון בסדרת "ארץ האגדות", מאת כריס קולפר – "קסם המשאלה" שמו. כפי ששם הסדרה מרמז, היא מגוללת את קורותיהם של גיבוריה בעולם חדש בו סיפורי האגדות קמים לתחייה. מאז חלפו הרבה דפים בספרייה, הסדרה זכתה לפופולריות בארץ ובעולם וראו בה אור עוד שלושה ספרים: שובה של הקוסמת, מעבר לממלכות ו"אזהרת האחים גרים". ספרי הסדרה כיכבו במקום הראשון של רשימות רבי-מכר ברחבי העולם, והראשון בהם הם אף הוכרז על ידי בארנס אנד נובל לספר הטוב לשנת 2012.

כעת אנו שמחים לבשר לכם על צאתו של הספר החמישי בסדרה: "מסעותיו של הסופר"!

 

אם תרצו זו אגדה

סיפורו של קולפר עצמו הוא במידה רבה סוג של אגדה: כשהיה רק ילד, עזב את בית הספר היסודי בתמיכת הוריו לאחר שסבל מהצקות קשות על רקע היותו הומוסקסואל, ולמד בבית. את חוויותיו מן החיים מזג אל תוך דמותו של קורט האמל בסדרת הקאלט מראשית העשור – Glee. הופעתו זיכתה אותו בהערכה רבה וב-2010 זכה בפרס גלובוס הזהב. שנה לאחר מכן, ב-2011 נבחר על ידי טיים מגזין כאחד ממאה האנשים המשפיעים בעולם. הברווזון היה לברבור.

אולם קולפר לא עצר שם והחליט להגשים חלום נוסף – להיות לסופר פנטזיה. כפי שאנחנו כבר יודעים, ב-2012 הוא הפך גם את חלומות זה למציאות, והשאר, היסטוריה.

 

אז מה היה לנו עד כה? (זהירות: ספוילרים לספרים הקודמים בסדרה)

בספר הראשון "קסם המשאלה" (2013) סבתם של האחים, אלכס וקונר, נותנת להם במתנה את ספר הסיפורים הנדיר שלה. אין להם מושג שהם ימצאו את עצמם בעולם שהוא מעבר לכל דמיון: ארץ האגדות, שבה כל סיפורי הילדות שסופרו להם הם אמיתיים. אבל אלכס וקונר מגלים עד מהרה שהסיפורים לא הסתיימו ב"אושר ובעושר", אלא ממשיכים להתקיים בארץ האגדות, הנחלקת לארבע ממלכות גדולות: בצפון שולטת שלגיה, בדרום סינדרלה, במזרח היפהפייה הנרדמת (שלושתן נשואות לשלושת הנסיכים המקסימים, שהצילו אותן ממוות, כמו שמספרות האגדות). הממלכה הרביעית שוכנת במרכז, והיא מוקפת חומה גבוהה (מפחד הזאבים) וכיפה אדומה מולכת בה לבדה, משום שבאגדה שלה לא הופיע שום נסיך באופק (ומשום שהיא מאוהבת בג'ק, הנער בעל אפוני הפלא). מסביב שוכנות גם ממלכת הפיות, ארץ הטרולים והגובלינים שמתחת לאדמה (שם עדיין חוטפים ילדים לעבודות פרך), ויערות הגמדים, שבהם מסתובבת כנופיית "הזאב הרע", המטילה אימתה על הטיילים, ובהם נמצאת גם זהבה, שהפכה לנרדפת על ידי החוק באשמת פריצה לבית הדובים ומעללים נוספים. בנוסף על הצרות הללו, רועשת ארץ האגדות בשל בריחתה מהכלא של הקוסמת הרעה, אמה החורגת של שלגיה, שנמלטה יחד עם מראת הפלאים, בעזרתו של הצייד הנאמן לה ובתו, מתנקשת אילמת ואכזרית.

התאומים יעשו הכול כדי לחזור הביתה. גם אם הדבר כרוך בחיפוש כל הפריטים הנחוצים להפעלת קסם המשאלה. הם רק לא יודעים שהדבר כרוך בסכנות רבות שאיתן עליהם להתמודד. האם יצליחו לעשות זאת כשהקוסמת הרעה רודפת אחריהם?

 

בספר השני "שובה של הקוסמת" (2014) ארץ האגדות שוב אינה אותו עולם עליז שפגשו אלכס וקונר ביילי בהרפתקאתם הראשונה. הקוסמת הרעה, שקיללה את היפהפייה הנרדמת, חזרה לנקום, ועולם האגדות שרוי בפחד. כשהשפעתה המרושעת של הקוסמת מצליחה לחדור גם לעולמם של אלכס וקונר – ואמם נחטפת! – הם נאלצים להמרות את מצוות סבתם ולמצוא דרך לחזור לעולם האגדות כדי להצילה. האם יוכלו אלכס וקונר, בעזרת המלכה כיפה אדומה המסויגת, נרדפי החוק הנועזים זהבה וג'ק, וידידם הוותיק, הדו-חי צפרדי, להציל את אמם ואת עולם האגדות מהאיום הגדול ביותר שידע אי-פעם?

 

בספר השלישי "אזהרת האחים גרים" (2015) קונר משוכנע שהרפתקאותיו בעולם האגדות נגמרו עד שהוא מגלה רמז מסתורי שהושאר על ידי האחים גרים לפני מאתיים שנה. בעזרת ברי, חברתו לכיתה, יוצא קונר למסע מסוכן ברחבי אירופה כדי להציל את ארץ האגדות. בינתיים, אלכס ממשיכה באימוניה להפוך לפיה הסנדקית הבאה… אבל כל ניסיונותיה למלא משאלות משתבשים. האם תהיה מוכנה אי-פעם להוביל את מועצת-באושר-ובעושר? כשכל הסימנים מראים שאסון עומד להתרחש, אלכס וקונר חייבים לגייס את כל תושבי ארץ האגדות כדי להציל את המצב. אבל שום דבר לא הכין אותם לקרב הנורא העתיד להתחולל… או לסוד האיום שישנה את חייהם לנצח.

 

בספר הרביעי "מעבר לממלכות" (2016) האיש במסכה נמלט כשבידו שיקוי רב-עוצמה, ועל אלכס וקונר מוטלת המשימה למנוע ממנו להרוס את ארץ האגדות. אלא שאלכס הודחה מתפקידה כפיה הסנדקית ואף אחד אינו מאמין לאזהרותיה על הסכנה החמורה הנשקפת להם. בעזרתם של זהבה, ג'ק, כיפה אדומה ואמא אווזה, יוצאים התאומים לסכל את מזימתו של האיש במסכה: לגייס את כל הנבלים הספרותיים לצבאו במטרה לכבוש את עולם האגדות. כך מתחיל המרוץ להצלת ארץ האגדות המוביל אותם אל דרך הקסמים של ארץ עוץ, הטירוף של ארץ הפלאות ועולמות ספרותיים אחרים. האם יוכלו אלכס וקונר לעצור את האיש במסכה לפני שיהיה מאוחר מדי?

 

הספר החמישי והחדש – "מסעותיו של הסופר" קונר ואלכס חייבים לנצח בקרב המכריע עם האיש במסכה כדי להציל את ארץ האגדות! אך נראה כי הפעם המשימה העומדת בפניהם בלתי אפשרית. כדי שיהיה להם סיכוי לסכל את מזימותיו הרצחניות הם חייבים לאסוף צבא בלתי מנוצח משלהם שיצליח לגבור על צבא הנבלים הספרותיים שאסף. התאומים יוצאים למסע גדוש הרפתקאות וסיכונים בתוך סיפוריו של קונר במטרה לגייס פיראטים חסרי פחד, גיבורי-על, מומיות מצריות ושלל דמויות נוספות שיעזרו להם במשימה. אך בזמן היעדרותם נרקמת תוכנית מסוכנת אפילו יותר – תוכנית שעלולה לשנות את גורל ארץ האגדות והעולם האחר לנצח.

 

ארץ האגדות – מסעותיו של הסופר

מאת: כריס קולפר

מאנגלית: נעה בן-פורת

הוצאת אריה ניר (2017)

343 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.