חיות הפלא והיכן למצוא אותן – התסריט המקורי

מרץ 1, 2017

חיות הפלא והיכן למצוא אותן התסריט המקורי - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

חיות הפלא והיכן למצוא אותן – התסריט המקורי, מאת ג'יי. קיי. רולינג בחנויות הספרים

חיות הפלא והיכן למצוא אותן התסריט המקורי - ג'יי.קיי. רולינג - הספרייה הפנטסטיתחיות הפלא והיכן למצוא אותן – התסריט המקורי ללהיט שובר הקופות מאת ג'יי. קיי. רולינג, מופץ בימים אלה אל חנויות הספרים ברחבי הארץ. אז נכון, זהו לא ספר הארי פוטר חדש. נכון, בדומה ל"הארי פוטר והילד המקולל", שיצא במתכונת של מחזה, מדובר בתסריט ולא בספר עלילתי (ודווקא חבל, כי אם רולינג הייתה כותבת את זה, הייתי שמח לקרוא את זה שבעתיים). אבל, זה פנטסיה, זה רולינג ובאמת שזה היה אחלה סרט.

למי שלא מעורים בפרטים, ג'יי. קיי. רולינג חיברה שבעה ספרים בסדרת הארי פוטר. אלה נמכרו ביותר מ-450 מיליון עותקים בכל העולם, תורגמו ל-79 שפות ועובדו ל-8 סרטים שוברי קופות של האחים וורנר. כשטירוף "הארי פוטר" היה בשיאו, כתבה רולינג גם שלושה ספרונים נלווים, שפורסמו כדי לגייס כספים למטרות צדקה: "קווידיץ' בראי הדורות" ו"חיות הפלא והיכן למצוא אותן" למען ארגון "קוֹמיק רֶליף", ומעשיות בּידל הפייטן למען ארגון צדקה לילדים במצוקה בשם "לוּמוֹס" (אותו הקימה המחברת עצמה).

אחד מאותם ספרונים, "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", עובד לסרט קולנוע שתפח והפך לסדרת סרטים חדשה. למרות שרבים מן החובבים הביאו מורת רוח וסקפטיות רבה לגבי היכולת להפוך את הספרון הדקיק לסרט באורך מלא – קל וחומר סדרה של כאלה, סרט הקולנוע, לכשיצא, זכה בגדול לביקורות חיוביות ולאהדה רבה. בעקבות הצלחת הסרט, הוציאה רולינג גם את התסריט (הראשון שכתבה). הספר תורגם על ידי גילי בר הלל סמו, המתרגמת המקורית של כל הספרים בסדרה, וכעת מוגש לקהל דובר העברית. אנחנו שמחים להביא לכם את תקציר העלילה, ובקרוב, תוכלו לצפות גם לטעימת קריאה!

 

תקציר העלילה

ניו יורק, שנת 1926…

מקום וזמן שבהם מעשיהם של קומץ אנשים… וחיות… יקבעו את גורלם של המונים.

המָאגיזוֹאוֹלוֹג ניוּט סלמנדרה, שהגיע זה עתה לארצות הברית, תיכנן רק עצירה קצרה בניו יורק. אבל כאשר מזוודת הקסמים של ניוּט נלקחת ממנו בטעות, וכמה מחיות הפלא שלו נמלטות אל העיר, צרות קסומות עומדות לפקוד את כולם…

 

חיות הפלא והיכן למצוא אותן, בהשראתו של ספר הלימוד המקורי בבית הספר הוגוורטס מאת ניוּט סלמנדרה, הוא תסריט הביכורים של ג'יי. קיי. רולינג, מחברת סידרת ספרי הארי פוטר האהובה בכל העולם.

מעריצים של הדמיון המלהיב של רולינג יזהו בכל עמוד את סגנונה שובה הלב, את החזון המדהים שלה ליקום מלא קסם, ואת האהדה הכנה וההבנה העמוקה לאנשים מכל הסוגים (בין שהם נושאים שרביטים ובין שלא).

לא תוכלו להניח מן היד את סיפור ההרפתקאות רחב היריעה ועוצר הנשימה הזה.

 

חיות הפלא והיכן למצוא אותן

מאת: ג'יי. קיי. רולינג

תרגום מאנגלית: גילי בר-הלל

ספרי עליית הגג וידיעות ספרים

285 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.