חדש: ערי הזהב הנסתרות – הספר שקדם לסדרה

דצמבר 23, 2016

ערי הזהב הנסתרות - ספרות נוער - הספרייה הפנטסטית

מי ידע ש"ערי הזהב הנסתרות" סדרת האנימציה האהובה מילדותנו מבוססת על ספר מאת סקוט אודל? אבל עכשיו כולנו יכולים ליהנות ממנו

את החיבה הגדולה שלנו לספרי סדרת "הרפתקה" הבענו כבר אינספור פעמים. בחירות הסדרה של "הוצאת אוקיינוס" מדהימות כל פעם מחדש, כשהן מרחיבות את מספר הקלאסיקות הזמינות לקהל דובר העברית. אנחנו נוטים להתרפק על הקלאסיקות של ילדותנו, אך בזכות "הרפתקה", מסתבר כמה מצומצם היה מספר הקלאסיקות שהיו זמינות אז, בהשוואה למספרן האמתי. נוסף על הבחירות הנפלאות של הספרים בסדרה, העיצוב הכללי של כריכות הכרכים השונים, פרי כשרונה היצירתי של בתיה קולטון, הופך אותן לחגיגה על המדף. הלב שלי מתרחב עם התרחבותו של מדף ספרי הרפתקה שבספרייה שלי.

וכעת מצטרף כרך נוסף, ספר חדש, המגלם בצורה נפלאה, הן את שם ההוצאה והן את שם הסדרה בה הוא יוצא: "ערי הזהב הנסתרות", מאת סקוט אודל, מתאר מסע הרפתקאות אל מעבר לאוקיינוס הרחב, אל העולם החדש. אך זהו לא סתם מסע, כי אם מסע מן הסוג הכי קלאסי ומצית דמיון שיש: מסע בעקבות אוצר אגדי עצום – ערי הזהב הנסתרות!

כפי שצוין בכותרת, הסיפור של "ערי הזהב הנסתרות" מוכר לכל מי שגדל בישראל בשנות ה-80 וה-90, בזכות סדרת אנימציה בצרפתית, שהייתה משודרת בכל חופשת קיץ, ומרביתנו יכולים גם לדקלם את שיר הפתיחה ולזמזם את הנעימה האייקונית. מה שלא ידענו, זה שהסדרה מבוססת על ספר אמתי שנכתב על ידי סופר הנוער האמריקאי, סקוט אודל. שמו המקורי של הספר, כך עולה, הוא: "The King's Fifth", שם המתייחס ככל הנראה למס שהגיע למלך ספרד, עבור אוצרות מן העולם החדש (ואולי עבור הכנסות באופן כללי). חוסר התשלום של מס זה, הוא שמוביל את גיבור הסיפור, אסטבן, אל הכלא, בו הוא שוטח בפני הקוראים את הרפתקאותיו.

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

השנה היא 1541 ביבשת אמריקה, העולם החדש והמסתורי. בתא קטן במצודת כלא אפלה במקסיקו, אסטבן דה סנדובל, משרטט מפות בן 17, עומד למשפט באשמה שמצא אוצר זהב, אך החביא אותו וסירב לשלם למלך ספרד את חלקו. בעוד הוא מחכה למשפטו, פורש בפנינו אסטבן את סיפור המסע הנורא בעקבות האוצר. בהנהגת קפטן מנדוסה האכזר ורודף הבצע, יוצאת משלחת קטנה אל לב היבשת הלא נודעת בחיפוש אחר ערי הזהב הנסתרות, שאגדות על קיומן עוברות מפה לאוזן. אל המשלחת מצטרפת גם זיה, נערה מקומית המשמשת להם מורת דרך, אשר שובה את לבו של אסטבן. ככל דרכם מובילה אותם אל עומק היבשת, נתקלים חברי המשלחת בסכנות גדולת יותר: נופי פרא בלתי עבירים, שבטים צמאי דם, והסכנה הגדולה מכולן – התאווה הבלתי נשלטת לזהב, המכלה אפילו את הנשמות הטהורות ביותר…

סקוט אודל הוא מחברם של ספרי נוער אהובים ומצליחים כמו ,אי הדולפינים הכחולים, וה,הפנינה השחורה,. רבים מספריו עוסקים באירועים היסטוריים אמיתיים. על כתיבתם זכה בפרסים רבים וחשובים כמו פרס אנדרסן ומדליית ניוברי. ספרו זה, ערי הזהב הנסתרות, שעל פיו הופקה סדרת אנימציה אהובה, זוכה כעת לתרגום ראשון לעברית של הסופר אסף שור, ואנחנו מקווים שהוא יקבל את הכבוד המגיע לו על מדף ספרי הקלאסיקה.

 

ובכן, כעת, שהספר זמין בחנויות הספרים, ודאי תרצו להניח עליו את ידיכם, גם אתם, בין אם מן החנות ובין אם מן הספרייה הקרובה לביתכם. ואמנם, באופן אישי, עוד לא קראתי את הספר החדש, אבל אני לא יכול שלא לתהות כבר, מה תהיה הקלאסיקה הבאה בסדרה, ולאיזו הרפתקה היא תיקח אותי.

שיר הפתיחה של "ערי הזהב הנסתרות"

עמוד הספר באתר ההוצאה

ערי הזהב הנסתרות (The King's Fifth)
מאת: סקוט אודל
תרגום מאנגלית: אסף שור
איורים: אביאל בסיל
הוצאת אוקיינוס, סדרת הרפתקה (2016)
276 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.