7 דקות אחרי חצות, מאת פטריק נס

דצמבר 21, 2016

7 דקות אחרי חצות - ספרי ילדים ונוער - הספרייה הפנטסטית

7 דקות אחרי חצות, פרי עטו של פטריק נס ומכחולו של ג'ים קיי, יכבוש את לבכם, עם סיפור על אהבה, אובדן, חברות ואומץ

אי אז, בדצמבר 2011, לפני 5 שנים, כמעט על היום, סיפרתי לכם על ספר חדש מאת הסופר פטריק נס (כאוס מהלך). כתבתי בזמנו שאפילו אם אף אחד לא יתרגם את הספר הזה לעברית, עדיין הייתי מספר עליו, בגלל הסיפור, בגלל הסיפור שמאחוריו ובגלל מראהו יוצא הדופן והמרהיב. ובכן, הריצו זמן קדימה לימים האחרונים של 2016. התעלומה שהעסיקה אותי כל השנים הללו נפטרה: מי שבחרו להביא את "7 דקות אחרי חצות", ספרו של פטריק נס, אל הקהל הישראלי דובר העברית, היא הוצאת אוקיינוס.

והם לא עשו זאת שנייה מוקדם מדי, או מאוחר מדי, שכן בדיוק בימים הקרובים צפוי לצאת הסרט המבוסס על הספר, באותו שם, בכיכובם של ליאם ניסן, פליסיטי ג'ונס, לואיס מקדוגל וסיגורני וויבר. אבל מעבר לסרט המרגש, והרבה לפני שהוא היה בתכנית. הרבה לפני שאפילו הספר של פטריק נס יצא לאור, היה הסיפור שמאחוריו. במקור, לא היה זה נס שאמור היה לכתוב את הספר הזה, אלא סופרת עטורת פרסים בשם סיובאן דאווד. "7 דקות אחרי חצות" (A Monster Calls באנגלית) היה הרעיון האחרון לספר פרי עטה. אולם רצה הגורל ודאווד נפטרה ממחלת הסרטן בטרם הצליחה לכתוב את הספר בעצמה. לכן פטרי נס נקרא, כדי לעשות זאת בשבילה, וכך עשה.

כבר עם צאתו, ניכר היה שמדובר בספר יוצא דופן, לא מעט בזכות איוריו האפלים והמהפנטים של המאייר ג'ים קיי. הוא זכה בביקורות משבחות ובאינספור פרסים, ביניהם מדליית קרנגי ומדליית קייט גרינוויי.

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

ב-7 דקות אחרי חצות, קונור בן השלוש־עשרה מתעורר ורואה מפלצת מחוץ לחלון חדר השינה שלו. אך זוהי לא המפלצת שקונור ציפה לה. הוא חיכה לַמפלצת מחלום הבלהות שלו, הסיוט שהחל לפקוד אותו כמעט מדי לילה מאז חלתה אמו והחלה לקבל את הטיפולים. אבל המפלצת הזאת היא שונה. היא קדומה ופראית, והיא רוצה משהו מקונור – משהו איום ומסוכן. היא רוצה את האמת.
פטריק נס, מחבר טרילוגיית ״כאוס מהלך״, פורש לפנינו סיפור מרטיט לב על אובדן ועל התבגרות – סיפור שיהדהד בלבכם זמן רב לאחר שתסיימו לקרוא אותו.
טריילר הספר

7 דקות אחרי חצות
מאת: פטריק נס
איורים: ג'ים קיי
תרגום מאנגלית: עפרה אביגד
הוצאת אוקיינוס (2016)
224 עמודים
ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.