צוללן הערפל / ג'ואל רוס

דצמבר 21, 2016

צוללן הערפל - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

עם כריכה מזמינה והפקה איכותית, "צוללן הערפל", מאת ג'ואל רוס, ממשיך לחזק את מעמדה של דני ספרים כהוצאה ז'אנרית מסקרנת

כבר כתבתי בעבר על כך שהוצאת דני ספרים עשתה בשנים האחרונות מספר בחירות וצעדים אמיצים, שהלכו ומיצבו אותה כשחקנית של ממש בתחום ספרי הילדים והנוער באורך מלא. זאת על אף שהייתה מן האחרונות "לעלות על העגלה", וכנראה ההוצאה בעלת הכי פחות מוניטין בתחום.

כעת מצטרף לרפרטואר הז'אנרי של ההוצאה כותר מסקרן נוסף: צוללן הערפל, מאת ג'ואל רוס. על פניו, הן שם הספר והן שם המחבר לא מוכרים. העלילה, כפי שהיא מופיעה על גב הכריכה, אפילו לא נשמעת מקורית. אך בדיקה קצרה על רוס מגלה כי הסופר האמריקאי פרסם כבר חמישה ספרים, מתוכם שלושה למבוגרים ושניים לבני הנעורים. ואילו הספר, כך נראה, זכה וזוכה עדיין לפופולריות ראויה לציון.

בקיצור, אי אפשר עדיין לדעת, אבל יכול להיות שדני ספרים הצליחו לעלות על משהו חדש ומוצלח. אם לשפוט לפי מצב השוק, "צוללן הערפל" יצטרך להצדיק את הוצאתו במכירות. אך אם יעשה זאת, הרי שיש לו כבר המשך אשר ראה אור באנגלית, ושמו "המצפן האבוד". כמו כן, צפוי בשנה הקרובה (2017) ספר נוער נוסף פרי עטו, "החיה והכתר" (Beast & Crown).

בקיצור, אנחנו נמשיך לעקוב בעיון אחר "צוללן הערפל" ואחר מעלליו של מר רוס ונוסיף לעדכן. בינתיים, הספר החדש כבר נכנס לרשימת הקריאה.

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

ערפל לבן וקטלני עוטף א כדור-הארץ כבר מאות שנים. האנושות נאחזת בפסגות ההרים הגבוהות ביותר, שם שולטות ביד רמה חמש המשפחות העשירות ביותר, בעוד האנשים שמזלם לא שפר עליהם נאבקים על קיומם בשכונות העוני ובמגרשי הגרואטות שלמנטה. בשעה שבשמים פמטרלות ספינות האוויר של הלורד קודו, השליט האכזר הכול-יכול, צ'ס בן ה-13 וצוותו שטים ברפסודת שלל ומחפשים בין ההריסות שבערפל חפצים שיוכלו למכור כדי להתקיים. צ'ס הוא צוללן הערפל, ערמומי ומהיר – וקשוח יותר מכפי שהוא נראה. אתו בצוות נמצאים הייזל הקפטנית האמיצה, שוודי הטייס החסון ובי הקטנה, המכונאית הגאונה.

אבל לצ'ס יש סוד שאותו הוא שומר כל חייו – סוד שהלורד קודוק מבקש לנצל לטובתו האישית ויעשה הכול על מנת ללכוד את צ'ס בחיים.

ג'ואל רוס ארג דמיונו השופע הרפתקה חסרת גבולות בעולם עתידי שבו החיים מתנהלים בשמיים, מעל הערפל הקטלני, וחבורה של נערי שכונת עוני הופכים לגיבורים בעל כורחם.

 

על המחבר

ג'ואל רוס (1968) הוא סופר אמריקאי המתגורר בסנטה ברברה שבקליפורניה, עם אשתו לי, אף היא סופרת במשרה מלאה ועם בנו בן, שהוא ילד במשרה מלאה. ג'ואל כתב שלושה ספרי מתח למבוגרים, וזהו ספר הנוער הראשון שלו.

 

צוללן הערפל – האתר הרשמי

צוללן הערפל

מאת ג'ואל רוס

תרגום מאנגלית: נעמה בן דור

הוצאת דני ספרים (2016)

288 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.