עיר האיזמרגד – Emerald City

נובמבר 25, 2016

עיר האיזמרגד - סדרות פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

עיר האיזמרגד (אמרלד סיטי – Emerald City) – העיבוד החדש של NBC ל"הקוסם מארץ עוץ" של באום בהחלט אינה קנזס, אך האם זו עיר האיזמרגד שאנו מחפשים?

אם להודות באמת, לעולם לא נמאס לי מעיבודים חדשים של הקוסם מארץ עוץ. אני פשוט שמח על ההזדמנות לשוב לעוץ. למרות זאת, אני מוכרח גם להודות שכמה מן העיבודים בעבר היו די מטורללים, שלא לומר נוראיים. מתעוררת השאלה, מדוע הוליווד ומפיקי טלוויזיה שבים, פעם אחר פעם, להתעסק עם קלאסיקות ילדות כמו "פיטר פן", "הקוסם מארץ עוץ" ו"אליס בארץ הפלאות", במקום לנדוד למחוזות חדשים ולהמציא סיפורים חדשים? וכן, האם הסיפורים הקלאסיים והאהובים בכלל צריכים את כל העיבודים המחודשים האלה, ש"ממציאים אותם מחדש", עם כל מיני טוויסטים מתחכמים?

כך או אחרת, סדרת הפנטזיה החדשה של NBC, המבוסס בקווים כלליים על עלילת הספר הראשון מתוך ה-14 אותם כתב באום נראית די טוב, אם לשפוט לפי הטריילר. אבל, הצופים למודי הניסיון כבר יודעים שזה לא אומר הרבה. מרבית הדברים שמפיקים בימינו נראים טוב, לפחות בטריילרים. הוסיפו לכך את העובדה שטארסם סינג'  (הנפילה) מביים את הסדרה, והרי לכם ממתק-עיניים מבטיח לחובבי הפנטזיה השאלה היא, האם יהיו לסדרה לב ונשמה. האם החומר האהוב יטופל בחוכמה ובאומץ. כיוון שאנחנו כולנו מכורים לפנטזיה, בהחלט נמשיך לפקוח עין ולעדכן אתכם.

 

תקציר העלילה

כהרף עין סערה, דורותי גייל בת ה-20 וכלב משטרה מתעופפים לעולם הרחק-הרחק מעולמנו, ארץ מיסטית עם מחוזות יריבים, לוחמים קטלניים, קסם אפל וקרב עקוב מדם לשליטה. בכיכובו של וינסנט ד'אונופריו (דרדוויל, עולם היורה) בתור הקוסם הערמומי ובבימויו של טארסם סינג', ארץ עוץ מדומיינת לגמרי מחדש, בהפקה שנפרשה על פני שלוש מדינות באירופה. זהו מקום בו דמויות מוכרות מופיעות בדרכים חדשות ובלתי צפויות, ובו אישה צעירה אינה מודעת לכך שהיא מחזיקה בידיה את גורלן של ממלכות. ובעוד דורותי טובת הלב עושה את דרכה בעולם המסוכן וחושפת את גורלה האמיתי, אנו נראה שאין מקום כמו… עוץ.

עיר האזמרגד צפויה להגיע אל מסכי הטלוויזיה כרוח סערה, החל מ-06.01.2017

לפרטים נוספים, בקרו באתר הרשמי

 

צפייה נעימה!

https://www.youtube.com/watch?v=DRCKdYORpiE

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.