הבניין – פרויקט חדש של ניל גיימן

נובמבר 22, 2016

הבניין - ניל גיימן - הספרייה הפנטסטית

סופר הפנטסיה המפורסם, ניל גיימן, מפתח סדרת טלוויזיה חדשה בשם הבניין (The Building)

לסופר הפופולרי, ניל גיימן, יש כבר מספר פרויקטים קולנועיים וטלוויזיוניים בדרך, כולל עיבודים של הסנדמן, אלים אמריקאים, איטרוורלד ו-Likely Stories. ובכל זאת, "הבניין" יוצא דופן. בניגוד לאחרים הוא לא מבוסס על משהו שגיימן כתב בעצמו.

ההפקה של פוקס המאה ה-20 מבוססת על סרט מ-2015 בשם "מקבילים" (Parallels), שבוים על ידי כריס ליאון, על בסיס סיפור שכתבו כריס ליאון ולורה הרקום. הסרט שודר בנטפליקס וזכה להצלחה רבה. הוא מגולל את סיפורה של קבוצת סיירים אורבניים צעירים, שנכנסים אל גורד שחקים מסתורי, בעודם מחפשים את הוריהם. למרבה הפתעתם וחרדתם הם מגלים שנלכדו במעין מלכודת בין-ממדית שנעה בין עולמות מקבילים.

"הבניין" שב אל הנושא של מעבר בין-ממדי, נושא בו עסק גם חברו המנוח של גיימן, הסופר טרי פראצ'ט. זה האחרון עשה זאת בסדרת ספרים  אותה כתב עם סטיבן בקסטר. למעשה, בצירוף מקרים די מוזר, גם גיימן עצמו אינו חדש לנושא המסע הבין-ממדי וגם לו סדרה אותה כתב עם שותף – בין-עולם, עם מייקל ריבס (יצא בעברית בהוצאת אופוס ב-2008). מי יודע, אולי באחד מן העולמות, פראצ'ט לא מת בגיל כה צעיר ממחלה כה מיותרת ואין לדעת כמה ספרים היה כותב, אם כך, עד היום.

באחת המציאויות, למשל, הקבוצה מוצאת את עצמה בארה"ב בה רונלד רייגן לא נבחר לנשיא בזמן המלחמה הקרה והיא הופצצה על ידי ברית המועצות. חברי הקבוצה נאלצים לנסות להישאר ביחד כדי להימנע מכך שמישהו מהם יישאר מאחור בזמן שהבניין נע לממדים אחרים במרחב ובזמן. אבל נראה שכל מעבר לוקח אותם לכדור-ארץ נוסף ומרחיק אותם יותר מביתם.

התכנית תבחן גם את מקורותיו של הבניין, מי בנה אותו ולמה, כיצד צורת המחייה הזאת משפיעה על חייהם של האנשים שבו וכיצד יוכלו חברי הקבוצה לשוב אל המציאות שלהם, אם אכן יוכלו.

אז, עוד סדרה על עולמות מקבילים? סליידרס עם טוויסט? אני לא יכול להגיד שזה נשמע מאוד מרגש. מצד שני, גיימן וזה… נחכה ונראה. כרגע, כל הממדים פתוחים, נראה אם עולמנו יעבור באחד בו הסדרה מגניבה, או לא.

 

הטריילר של Parallels, הסרט עליו תבוסס הסדרה

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.