אלים אמריקאים – סדרת טלוויזיה – טריילר ראשון

יולי 25, 2016

אלים אמריקאים - ניל גיימן - הספרייה הפנטסטית

בשעה טובה, נחשף הטריילר הראשון של המיני-סדרה, אלים אמריקאים, המבוססת על ספרו של ניל גיימן

קומיק.קון סן דייגו נגמר אתמול, וזה היה קומיק.קון עשיר בחשיפות מרתקות. בין אלו הייתה החשיפה לה ציפינו בספרייה כבר שנים ארוכות – הטריילר של המיני סדרה, 'אלים אמריקאים'. למרבה השמחה וההקלה, נראה שהחשיפה עברה בשלום והדברים שנחשפו התקבלו באהדה. למותר לציין שהקהל של קומי.קון אינו קהל שבוי. כשהאוהדים רואים דבר מה שהם אינם אוהבים, הם מראים זאת וגם לא שומרים זאת לעצמם. דוגמה לכך יכולה להיות הביקור של פרנצ'ייז ההוביט בכנס הז'אנרי הגדול בעולם, לקראת צאתו של הסרט הראשון. למרות שעל פניו האירוע עבר די בשלום, היה ברור שלא הצליח במטרתו, להלהיב את הצופים ולהזין את ההייפ לקראת הסרט. מבקרים רבים שהיו עדים לחשיפת קטעים מן הסרט יצאו מאוכזבים ולא חששו להביע את דעתם ברשת. לאחר מכן, ההוביט די הדיר את רגליו מקומיק.קון.

אם כך, בחזרה לנושא, הטריילר החדש מעניק, סוף כל סוף, מבט טוב יותר על ריקי וויטל בתפקיד הראשי (שדו מון – Shadow Moon) ועל איאן מקשיין הנפלא בתפקיד מר וודנסדי (Mr. Wednesday). גם שאר הדמויות שנגלות בטריילר נראות נפלא, למעט אולי אשתו של שדו, שלפחות בשלב זה נראית כליהוק פחות מבריק.

מסתבר שבאופן כללי אלי קומיק.קון חייכו אל אלים אמריקאים, כבר מימיה הראשונים של היצירה של גיימן. לדברי סופר הפנטזיה:

אני מגיע לסן דייגו קומיק-קון כבר הרבה זמן. ב-1999 הגעתי ברכבת. ועל הרכבת לסן דייגו, נסיעה של שלושה ימים משיקגו, כתבתיאת הפרק הראשון של 'אלים אמריקאים'. כך שאפשר להגיד שהכול התחיל עבורי בדרך לסן דייגו. וזה כל כך נפלא שמן סיבוב שתיים של 'אלים אמריקאים', סדרת הטלוויזיה, מתרחש כאן היום".

עוד מעניינת היא הגישה של ההפקה אל עיבוד יצירתו של גיימן. למרות הקונפליקט המתואר בין האלים הישנים והחדשים, המסר אותו ביקשו להעביר בסדרה הוא של סובלנות.

אנחנו רוצים להגיד שזה בסדר… זה בסדר להאמין במה שזה לא יהיה שעוזר לך לצלוח את היום", אמר בריאן פולר, השואו ראנר לצדו של מייקל גרין. "אם אתה מאמין במשהו שעוזר לך לעבור יום שלם של כאב, מי אני שאקח את זה ממך. רק בגלל שאתה מאמין במשהו, זה לא גורע ממה שאני מאמין בו, ולהיפך.

נקודה נוספת בה בולטת הסדרה בהשוואה למקובל כיום היא העמדה אותה היא נוקטת בנושאים כגון זכויות נשים, פערים בין אוכלוסיות שונות, הגבלת המכירה של נשקים, ההשפעות של המדיה החברתית ועוד. אך הסדרה עשתה יותר מלדבר על כך. לדברי גיימן, בזמן ליהוק השחקנים לסדרה, היה חשוב להם שהתכנית תשמור על מרקם הגזעים של הדמויות – בלי שום ווייט וושינג (הפיכה של דמויות אסיאתיות או שחורות ללבנות, למשל). לכן כל הדמויות, כולל גיבור העלילה, הם בדיוק כפי שהם אמורים להיות – שחורים, אסיאתים, לבנים וכן הלאה. גיימן בירך אותם על הטיפול המושכל בנושא, אך פולר וגרין התעקשו שזה בכלל לא אישיו, אלא משהו שאמור להיות מובן מאליו. והם צודקים. כעת רק נשאר לחכות אם אלי הרייטינג יחייכו אל 'אלים אמריקאים'.

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.