שם הרוח חוזר לחנויות

יולי 13, 2016

שם הרוח - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

"שם הרוח", ספרו האהוב של פטריק רותפס, הראשון בסדרת רשומות קוטל המלך, חוזר לחנויות, הפעם בהוצאת אופוס

שם הרוח - פטריק רותפס - הספרייה הפנטסטיתלאחר שהביאה לחובבים את "פחדיו של האדם החכם", הספר השני לו ציפו חובבי פטריק רותפס  שנים רבות, הוצאת אופוס משיבה גם את "שם הרוח", הספר הראשון בסדרת "רשומות קוטל המלך" אל מדפי חנויות הספרים. למי שלא מכירים ראשיתו של הסיפור ב-2011, עת ראה אור לראשונה "שם הרוח", בהוצאת כנרת זב"מ. הספר הצליח במידה מתקבלת על הדעת, אך, ככל הנראה, מפני שיצא בהוצאה ראשונה גדולה, לא נמכרו כל העותקים והספר נשלח אל ערימת הכישלונות, בה ספרים רבים שהם ראשונים בסדרות ושלא יזכו לתרגומי המשך. עד כאן, מדובר באירוע סטנדרטי, שלמרבה הצער, מתרחש פעמים רבות מדי שנה, ובמיוחד בהוצאות גדולות ורבות פעילות כמו כנרת זב"מ. אלא שאז התרחש משהו שונה.

בניגוד למקרים רבים בהם הקוראים מאוכזבים מכך שהסדרה לא תמשיך לצאת בעברית, אך מקבלים את רוע הגזירה בהכנעה, הפעם הקוראים לא נכנעו. מסתבר שדי היה באותו ספר ראשון על מנת ליצור לרותפס קהל חובבים משמעותי ואיתן, שרק הוסיף לגדול מ-2011. אלה החתימו עצומות, השיקו פרויקט מימון המון ואף פנו אלינו פעמים רבות כדי לתהות מה לגבי תרגום ספר ההמשך ולדרוש את הוצאתו. אך לשווא, ההוצאה סירבה להפיק את "פחדו של האדם החכם", בטענה (המוצדקת) שלא ניתן לצפות ממנה לעשות זאת, לאחר שהספר הראשון לא הצדיק את ההשקעה בו.

בסופו של דבר, פגו הזכויות של כנרת זב"מ על ספרו של רותפס, וכך גם זכות הראשונים שלהם על תרגום הספר השני. בשלב זה נכנסה לתמונה הוצאת אופוס, ובצעד באמת אמיץ ומרשים, רכשה את הזכויות על שני הספרים הראשונים בסדרת "רשומות קוטל המלך". וכך, לא זאת בלבד שההוצאה תרגמה והפיקה את הוצאת "פחדו של האדם החכם", היא גם הבטיחה – וכעת קיימה – לדאוג ולהנגיש מחדש גם את הספר שהתחיל את הכול, "שם הרוח". למעשה, כדי להשיב את הספר האהוב למדפי חנויות הספרים במהירות האפשרית, רכשה אופוס מכנרת זב"מ את כל מלאי הספרים שנותר, כרכה אותם מחדש, תוך החלפת עמוד זכויות היוצרים, וכעת הפיצה אותם מחדש. רק הזמן יכריע, האם הצעד האמיץ של אופוס השתלם, או לא. בכל מקרה, אנו מאחלים לשתי ההוצאות בהצלחה.

 

תקציר העלילה

    "שמי הוא קוותה.

 

הצלתי נסיכות, גנבתי אותן ממלכים עת נמו בתלי קבורתם. שרפתי את העיר טרבון עד היסוד. ביליתי לילה עם פלוריאן ובסופו היו לי חיי ובינתי לשלל. גורשתי מהאוניברסיטה בגיל צעיר מגילם של רוב המתקבלים אליה. הלכתי לאור הירח בדרכים שאחרים חוששים לדבר עליהן לאור היום. דיברתי עם אלים, אהבתי נשים וכתבתי שירים שהזילו דמעות מעיני זמרים.

 

אולי שמעתם עליי."

 

כך מתחיל סיפורו של הגיבור, המסופר מנקודת מבטו – אחד מסיפורי הפנטזיה המהוללים ביותר בעת האחרונה. כעת, בפחדיו של האדם החכם, קוותה יוצא בשירותו של המאר אלברון, השליט הווינטסי הנודע, להשמיד את איום השודדים המסתתרים ביער האלד, אך משימה זאת תוביל אותו אל לב ממלכת הפיי, אל האיידם המסתוריים ואל היצור השוכן בלב הבריאה, הידוע רק בשם קת'אהי.

 

בספר זה קוותה עושה את צעדיו הראשונים בנתיב הגיבור ומגלה כמה קשים יכולים להיות החיים כאשר אתה הופך להיות אגדה בחייך.

 

אוהבים את פטריק רותפס? עקבו אחרינו והיו בין הראשונים לקרוא את הריאיון שקיימנו עם הסופר, ואנו מקווים לפרסם אותו בימים הקרובים!

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.