המבוך – משחק הלוח

יולי 13, 2016

המבוך - משחקים וצעצועים - הספרייה הפנטסטית

לאוהבי "המבוך" הסרט האהוב והקלסי של ג'ים הנסון יש למה לצפות – משחק לוח המתרחש בעיר הגובלינים

בשנים האחרונות, היו לא מעט דיבורים על סרט המשך לסרט "המבוך", סרט הפנטזיה הקלסי מ-1986, בכיכובם של דיוויד בואי וג'ניפר קונלי, או על ריבוט שלו. כעת, לטוב ולרע, עם מותו של דיוויד בואי, הלוא הוא ג'ארת, מלך הגובלינים, נראה שתכניות אלו הלכו גם הן לעולמן. אני בטוח שהרבה מאוד חובבים של הסרט ההוא, לא בדיוק מזילים על כך דמעה. הסרט האהוב נותר כשהיה, והשנה, הוא אפילו חוגג יובל 30 שנה להיווצרו.

במסגרת חגיגות יובל ה-30 יצאו מוצרים רבים ושונים, ביניהם מוצרי ביגוד, בובות ועוד. אך אחד מן המלהיבים שבהם הוא, ללא ספק, משחק לוח רשמי, אותו הוציאה חברת ג'ים הנסון, החברה שעומדת מאחורי הסרט המקורי. אל תתלהבו יותר מדי, כי סביר להניח שאף אחד מאותם מוצרים יגיע לארץ, אלא אם כן יהיה זה בחנויות התמחות, שהן מעטות גם כך ומרוכזות בעיקר במרכז. מצד שני, תמיד ניתן להזמין דברים באינטרנט, ולקוות שיעברו בשלום את מבוך האימים שהוא דואר ישראל.

הסיבה לכך שדווקא משחק לוח כה מלהיב אותנו בהשוואה למוצרים אחרים שיצאו, היא שמשחק שכזה יכול לאפשר לחובבים לצלול אל ארץ הגובלינים ואל המבוך הקסום וליהנות ממנו באופן אינטראקטיבי, דבר ששלל המוצרים האחרים אינם מציעים.

לפי אתר טויניוז, משחק הלוח הרשמי יגיע אל מדפי החנויות מאוחר יותר השנה. למרות שעד כה הפרטים די מעטים, בחודש שעבר חשפה חברת ג'ים הנסון תמונה של המשחק, שמציגה למה יכולים החובבים לצפות. לפי הפריטים המופיעים בתמונה, ניתן להניח כי המשחק ידרוש מן המשתתפים להתגבר על מכשולים וסכנות רבות בדרך אל לב המבוך.

המשחק, אשר פותח על ידי חברת River Horse, כולל חמש מיניאטורות בדמות גיבורי הסיפור – מלך הגובלינים, שרה, הוגל, לודו והאביר דידימוס רכוב על סוסו הנאמן, אמברוזיאס. מעניין אם ניתן לצבוע את המיניאטורות, כי אם לשפוט לפי התמונה, הן מגיעות לא צבועות, מה שקצת מבאס.

כמו כן, ניתן לראות מן שעון, המשמש ככל הנראה למדידת הזמן, שכן גם בסיפור של הסרט הזמן משחק תפקיד מהותי. מלבד המיניאטורות שמייצגות את הדמויות שהשחקנים מגלמים, ישנם לוחות אישיים ומידע עבור כל דמות.

אלמנט מסקרן במיוחד, הוא השימוש בקוביות המזוהות עם משחק ה"מבוכים ודרקונים". אלה מרמזות על כך שהמשחק אינו כולל רק הטלת קובייה ונחיתה על נקודות שונות על לוח המשחק, אלא גם משימות שונות בהן יכולים השחקנים להצליח או להיכשל. מעניין…

המבוך - 30 שנה לסרט המבוך - הספרייה הפנטסטית
התמונה ששוחררה על ידי חברת ג'ים הנסון
ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.