הכבאי – ספר חדש של ג'ו היל

יוני 11, 2016

הכבאי - ספרי אימה - הספרייה הפנטסטית

בספרו החדש של סופר האימה, ג'ו היל, "הכבאי", פורצת מגיפה שגורמת לחולים בה להתלקח ספונטנית

ג'ו היל, נאבק קשות על מנת לחצוב לעצמו כסופר בזכות עצמו, מבלי להיחשב תמיד "הבן-של", מבלי לחסות בצלו העצום של אביו, סטיבן קינג. כה גדול היה רצונו, למעשה, שהחל מספרו הראשון, החל להזדהות כג'ו היל, במקום בשמו המלא – ג'ו היסטרום קינג. למרבה הפלא, זה עבד לו מצוין, ובשנים האחרונות צבר מוניטין מרשים, עם ספרים כגון "קופסה בצורת לב", "קרניים" ו"NOS4R2". הספר השני אף עובד לסרט קולנוע בכיכובו של דניאל רדקליף (הארי פוטר).

לפני כחודש יצא ספרו החדש של היל, "הכבאי", ונראה שגם הפעם הצליח לו. בזמן שחלף מאז צאתו, הספר עשה את דרכו אל ראש רשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס – אחד המדדים הנחשבים ביותר להצלחתם של ספרים בארה"ב.

הכבאי - ג'ו היל - הספרייה הפנטסטסית
כריכת הספר – הכבאי, מאת ג'ו היל (2016)

תקציר העלילה (בתרגום חופשי)

מן הסופר עטור הפרסים, מחבר רבי-המכר של הניו יורק טיימס – NOS4A2 וקופסה בצורת לב, מגיע רומן מצמרר על מגיפה בינלאומית של התלקחות ספונטנית שמאיימת להותיר מן התרבות האנושית רק אפר, ועל קבוצה של גיבורים בעל-כורחם שנלחמים כדי להציל אותה. בראשם עומד איש רב העוצמה ומסתורי הידוע בתור "הכבאי".

הכבאי מגיע. שמרו על קור – רוח.

איש אינו יודע בדיוק מתי היא התחילה או היכן. מגיפה חדשה ונוראית מתפשטת כמו אש בשדה קוצים ברחבי המדינה, מכה בערים בזו אחר זו: בוסטון דטרוייט, סיאטל. הרופאים קוראים לה דראקו אינסנדיאה טריכופיתון. כל השאר קוראים לה "קשקש הדרקון" – נבג של מדבקת ביותר וקטלנית, שמטביעה על עורם של קורבנותיה סימנים יפהפיים בצבעים שחור וזהב… לפני שהיא גורמת להם לעלות באש. מיליונים נדבקו. שריפות פורצות בכל מקום. אין חיסון. אף אחד לא מוגן.

הארפר גרייסון, אחות מסורה ורחומה, מעשית כמו מרי פופינס, טיפלה במאות חולים נשאים, עד שבית החולים שבו עבדה נשרף עד היסוד. כעת היא גילתה את הסימנים הזהובים המפלילים על עורה שלה. כאשר ההתפרצות רק התחילה, היא ובעלה ג'ייקוב עשו עסקה: הם ייקחו את העניינים לידיהם אם אי פעם ידבקו. להפתעתו של ג'ייקוב, הארפר רוצה לחיות – לפחות עד שהעובר שהיא נושאת ברחמה ייוולד. בבית החולים, היא ראתה אימהות נשאיות שילדו תינוקות בריאים והיא מאמינה שגם ילדה יהיה בסדר… אם רק תצליח לחיות מספיק כדי ללדת אותו.

כשהוא מגיע למסקנה שאשתו הצדקנית הדביקה גם אותו, ג'ייקוב מאבד עצמו לדעת ובסופו של דבר נוטש אותה בעוד הקהילה השלווה שלהם בניו אינגלנד קורסת באימה. הכאוס מוביל ליצירת חוליות שריפה חסרות רחמים – פלוגות של אנשים חמושים שנעים ברחובות וביערות כדי לחסל את מי שלדעתם נושא את הנבג. אבל הארפר אינה לבדה כפי שחששה: זר מסתורי ובעל עוצמה, אותה פגשה בחטף בבית החולים, אדם במעיל כבאים צהוב מלוכלך, שמחזיק מוט ברזל מעוקל, מגשר מעל התהום בין טירוף למוות. ידוע בתור "הכבאי", הוא משוטט בהריסות ניו המפשייר, אדם משוגע שחולה בקשקש הדרקון, שלמד לשלוט באש שבתוכו ולהשתמש בה כדי להגן על הנרדפים… וכדי לנקום את נקמת הקורבנות.

בתקופה שלאחר מכן, בעוד העולם נשרף ללא שליטה, על הארפר ללמוד את סודות הכבאי, לפני שחייה – וחיי הילד שהיא נושאת בבטנה – יתפוגגו בעשן.

בקרו באתר הבית של ג'ו היל

 

The Fireman

מאת: ג'ו היל

הוצאה: William Morrow (2016)

768 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.