ליגת הדרקונים – סוף סדרת טמרר של נעמי נוביק

יוני 3, 2016

ליגת הדרקונים - נעמי נוביק - הספרייה הפנטסטית

לאחר כעשור ותשעה ספרים, סדרת ספרי הדרקון טמרר של נעמי נוביק עומדת להגיע אל סיומה

ב-2007 ראה אור בישראל הספר, "דרקון הוד מלכותו" של נעמי נוביק בהוצאת גרף. רבים אהבו אותו, אחרים שנאו אותו, אבל לא ניתן היה להתעלם ממנו. הזכויות לעיבוד הספרים לקולנוע כבר נרכשו, ונראה שנוביק וספריה נמצאים בדרכם אל הכוכבים. הרבה דרקונים חלפו בשמי הפנטסיה מאז. אך בישראל, בסופו של דבר, הסדרה ננטשה אחרי הספר הראשון. עד היום ישנם חובבים וחובבות שזוכרים אותו בחיבה, אך שם בערך הסיפור מסתיים.

בחו"ל, לעומת זאת, סדרת ספרי הפנטזיה על הדרקון טמרר ועל רוכבו, קפטן לורנס, המשיכה בשלה. שבעה ספרים נוספים יצאו מאז הספר הראשון, וכעת, ב-14 ליוני צפוי לצאת הספר התשיעי והאחרון.

על מה הסדרה

סדרת הדרקון טמרר מתחילה ב-1805, עת בה המלחמות הנפוליאוניות נמצאות בעיצומן. אלא שבמציאות החלופית של נוביק, דרקונים אינם מיתוס, אלא יצורים טבעיים ומוכרים לכל דבר ועניין. לא זאת בלבד, אלא שהתרבות האנושית עושה שימוש רב בהם וביכולותיהם. קפטן וויל לורנס, הוא קברניטה הגאה של ספינת צי בריטית. חייו משתנים לנצח כאשר ספינתו מסיירת במימי האוקיאנוס האטלנטי ונתקלת בספינה צרפתית מקרטעת אותה היא לוכדת. עד מהרה מתברר שהספינה הצרפתית, נושאת מטען בעל ערך מאין כמוהו: ביצת דרקון שטרם בקעה.

כאשר הביצה בוקעת, הקברניט הצעיר והשאפתן מוצא עצמו נבחר בעל-כורחו להיות חברו הטוב ביותר ומפקדו של הדרקון הזוכה לשם "טמרר". אך טמרר אינו דרקון רגיל. הוא משתייך לזן שכמותו לא נראה עדיין באירופה של התקופה. לורנס וטמרר יצורפו לחיל הדרקונים המעופפים של האימפריה הבריטית, ויידרשו לסייע לה במלחמה נגד כוחותיו של הקיסר הצרפתי, נפוליאון, שמאיים לקרוע את אירופה לגזרים.

עלילת הספר האחרון – מגב הכריכה (אזהרת ספוילרים)

הקמפיין הקטלני ברוסיה עלה ביוקר לנפוליאון ולאלו שחברו נגדו. הניצחון נגזל מידיו של נפוליאון… אך במחיר נורא. לורנס והדרקון טמרר רודפים אחר הצבא הצרפתי הבורח בחזרה למערב, אבל זוכים לאכזבה כאשר נפוליאון מצליח להגיע לפריס ללא פגע. גרוע מכך, הם מגלים עד מהרה שהצרפתים גנבו את הביצה של טמרר ואיסקיירקה. כעת, לחיים או למוות, על גיבורינו לא רק להציל את צאצאו של טמרר אלא גם לעצור את נפוליאון לתמיד!

אתר הבית של נעמי נוביק (אנגלית)

 

ליגת הדרקונים

סדרת טמרר

מאת נעמי נוביק

הוצאת Del Rey (2016)

שפה: אנגלית

כריכה קשה, 352 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.