ד"ר ג'ייקיל וראסל קרואו?

מאי 9, 2016

ד"ר ג'קיל ומר הייד - ראסל קרואו  - הספרייה הפנטסטית

ראסל קרואו, השחקן שזכור בעיקר בתור גלדיאטור, צפוי לגלם את ד"ר ג'ייקיל ואת מיסטר הייד בפרנצ'ייז המפלצות של יוניברסל

טוב, אז קודם כול עדכון למי שלא עקב, או למי שהספיק לשכוח: בעקבות ההצלחה המרשימה של פרנצ'ייז גיבורי העל המתמשך של מארוול, עוד אולפנים קיבלו תיאבון. ידוע יותר הוא הניסיון של DC, עם סופרמן, באטמן ולראשונה גם וונדר-וומן. ידוע פחות הוא הוא הניסיון של יוניברסל ליצור יקום משותף למפלצות מן הסרטים הקלסיים של האולפנים, ביניהם: דרקולה, המומיה, המפלצת של פרנקנשטיין, האיש הרואה ואינו נראה ודוקטור ג'ייקיל ומיסטר הייד.

נראה כי יוניברסל ממש רוצים להצליח בפרויקט-הענק, כיוון שהם גם גייסו אליו כמה מהטלנטים היותר גדולים בהוליווד, ביניהם גם טום קרוז (לסרט "המומיה"), ג'וני דפ (לסרט "האיש הרואה ואינו נראה") ולוק אוונס ("דרקולה"), בתור התחלה.

ההודעה בדבר ליהוקו של קרואו הגיעה בעקבות ידיעות על ליהוקו של טום קרוז לריבוט של "המומיה", שצפוי לצאת למסכים ב-2017. את הסרט יביים אלכס קורצמן וצפויים להשתתף בו גם סופיה בוטלה, בתור המומיה המפורסמת, וכן אנאבל וואליס, ג'ייק ג'ונסון ואחרים.

השמועות מדברות על כך שיתכן כי נראה מפלצות מפורסמות נוספות, בין השאר כדי לבחון את האפשרות להעניק גם להן סרטים משלהן. זהו כנראה המקום לציין שלמרות שמדברים על הפרויקט כעל ריבוט, למרבה הצער נראה שזה לא בדיוק המקרה. כך למשל, סרט "דרקולה" של 2014 לא באמת היה ריבוט של העיבוד לספרו הנפלא של בראם סטוקר, אלא מישמש מודרני. הסרט התחיל שנים רבות לפני אירועי הספר והסתיים במאה ה-21.

לאור העובדה שהסרטים המקוריים הפכו לקלסיקות אהובות בדיוק בגלל הקמפיות שלהם, האם הצופים בכלל רוצים לראות חידושים מודרניים ורציניים? קשה להגיד. למשל, "דרקולה: ההתחלה" עם לוק אוואנס היה כזה וזכה לציון המרשים של 22% במדד Rotten Tomatoes, והיה מושג ללעג במקומות רבים ברשת עם צאתו. כל זאת לא מנע ממנו להכניס כ-215.5 מיליון דולר – קצת יותר מפי 3 מן התקציב שלו.

האם יצליחו יוניברסל להרים את הפרויקט, כמו מארוול, או יגרמו לניסיון המדשדש של די.סי. להיראות טוב? רק הזמן יגיד. אבל באופן אישי, אני נוטה להאמין שהליהוק של קרואו בתור ד"ר ג'ייקיל נראה על פניו כבחירה מעניינת ונכונה. כל זאת, לא רק בגלל שקרואו ידוע, לפחות במדיה, באישיותו הנפיצה ובנטייה שלו להתפרצויות זעם.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.