הכוכב האסור – בקרוב הרימייק?

אפריל 19, 2016

הכוכב האסור - סרטי מדע בדיוני - הספרייה הפטסטית

"הכוכב האסור", סרט המדע הבדיוני של MGM מ-1956, נחשב כאחת הקלסיקות של סרטי המדע הבדיוני. האם 60 שנה אחרי יזכה לרימייק?

סרט המדע הבדיוני "הכוכב האסור", מ-1956, בבימויו של פרד מ. ווילקוקס נחשב על ידי רבים כאחת הקלאסיקות הגדולות והחשובות בז'אנר המדע הבדיוני. זהו הסרט הראשון שהציג בפני חובבים את האפשרות שבני האדם יהיו מסוגלים לנדוד במהירות העולה על מהירות האור (כ-300,000 ק"מ בשנייה) והניח את התשתית עבור מגוון רחב של ייצוגים ז'אנריים בקולנוע, בספרות ובאמצעי מדיה אחרים. אם לא די בכך, הסרט, שהופק על ידי אולפני MGM, העניק לשתי רשתות של חנויות קומיקס, פנטסיה ומדע בדיוני את  שמן, היה סרט המדע הבדיוני עתיר התקציב הראשון והיווה חלק מן ההשראה עבור ג'ין רודנברי בעת יצירת סדרת הקאלט, "מסע בין כוכבים".

 

תקציר העלילה

הכוכב האסור - סרטי מדע בדיוני - הספרייה הפטסטיתבמאה ה-23, קומנדר ג'יי.ג'יי אדמס (המגולם על ידי לסלי נילסן) מוביל את ספינת החלל C-57-D למשימת הצלה בכוכב הלכת אלטייר 4. 20 שנה קודם לכן, ספינת החלל הארצית, בלרופון, נעלמה בזמן שהייתה בדרכה אל אותו כוכב הלכת. אך ורק הפילולוג של הספינה, ד"ר מורביאוס (וולטר פיג'ן), ניצל; בעשורים שחלפו, מורביאוס יצר לעצמו ולבתו הצעירה, אלטיירה (אנה פרנסיס) עולם דמוי גן עדן.

גן העדן הפרטי של מורביאוס נשמר בקנאות על ידי רובי הרובוט, יציר טכנולוגיה מתקדמת בהרבה מכל מה שקיים בכדור הארץ. כאשר אדמס וצוותו נוחתים על אלטייר א, מורביאוס מכריז שהוא לא מעוניין שיצילו אותו וכי אין לו כל כוונה לשוב לכדור הארץ. כאשר אדמס מנסה ליצור קשר עם בסיס האם, הוא מגלה שציוד הרדיו שלו רוסק על ידי כוח בלתי נראה. אדמס מאשים את מורביאוס ומתעמת עם המדען, שמחליט לגלות את הכול. בעבר, לדבריו של מורביאוס, אלטייר 4 היה מיושב על ידי גזע בשם הקרל (The Krel), גזע חכם ועליון מבחינה אינטלקטואלית. בעזרת שאריות הטכנולוגיה שהשאירו הקרל אחריהם, מורביאוס הצליח להכפיל את האינטליגנציה שלו ורכש את היכולת לעצב את העולם החדש כרצונו.

 

אם עלילת הסרט מזכירה לכם במשהו את המחזה, "הסופה" של שייקספיר, הרי שזה לגמרי בכוונה. יוצרי הסרט לקחו את בסיס העלילה של מחזהו האחרון של שייקספיר והעבירו אותו אל העתיד ואל החלל. השאר, כאמור, היסטוריה – ואיזו היסטוריה מפוארת!

 

בחזרה לעתיד – הרימייק של הכוכב האסור

ישנם, ודאי רבים שיגידו שעדיף להשאיר את הסרט המקורי לנפשו, כפי שהוא. אך מצד שני, ברוח התקופה, זה מפליא שלא עשו לסרט המקורי רימייק ב-60 השנים שחלפו מאז צאתו. כך או אחרת, נראה כי השעה סוף כל סוף מבשילה. את האחריות על הרעיון והפרויקט, לקח על עצמו בריידי גולדסמית', בעזרת החזון המיוחד של "סטודיו רונין", והתוצאות עד כה מסקרנות בהחלט!

הסרטון המצורף פה אינו ממש קדימון, כמו שהוא הצגת תכלית – די מרשימה, אם יורשה לציין.

 

https://www.youtube.com/watch?v=5qHj_1XIQO8

זהו הקדימון של הסרט המקורי. שימו לב לכתוביות שמופיעות בהתחלה וקחו בחשבון שהוא קדם ל"מלחמת הכוכבים הראשון ביותר מ-20 שנה.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.