סרפינה: אור מבין הצללים

אפריל 10, 2016

סרפינה: אור מבין הצללים - רייצ'ל הרטמן - הספרייה הפנטסטית

בשעה טובה יצא "סרפינה: אור מבין הצללים", הספר השני והמסכם בסדרת סרפינה, שהושקה בארץ ב-2014

סרפינה: אור מבין הצללים הוא החלק השני והאחרון בסדרת הפנטזיה עתירת השבחים של רייצ'ל הרטמן. למרבה ההפתעה, לא מדבר בטרילוגיה. עם יציאת הספר הראשון בסדרה והראשון של הרטמן באופן כללי, הוא היה לרב מכר של הניו יורק טיימס, זכה בפרסים רבים וזכה לקהל אוהד של מיליוני קוראים ברחבי העולם. אלה הוקסמו מן השילוב המאוזן להפליא בין רומן פנטזיה עמוק ומורכב, מותחן פוליטי מרתק וסיפור התבגרות מעורר השראה. כלומר, לו רצתה, סביר להניח כי הרטמן יכולה הייתה להמשיך את הסדרה, לכתוב עוד ועוד ספרים בעולם שיצרה, וכנראה להרוויח לא מעט כסף בתהליך. תחת זאת, היא בחרה לסיים את הסדרה כבר בספר השני. חכם או לא, אין ספק שמדובר בבחירה אמיצה בשוק שסובל ממגיפה קשה של טרילוגיות.

 

סרפינה מי?

למי שלא הכירו ולמי שרוצים להיזכר על מה היה הספר הראשון, סרפינה: עם בוא הדרקונים, זהו תקציר העלילה שלו: שלום קר ועיון שורר בין ממלכת בני האדם וממלכת הדרקונים. בערב חגיגות הארבעים לחתימת הסכם השלום בין העמים נמצא הנסיך רופוס ללא רוח חיים, כשראשו נערף באופן המרמז על מעורבות דרקונים במעשה. כעת המתח בין שתי הממלכות מאיים להפוך למלחמה של ממש.
סֶרָפִינָה, נערה בתת שש-עשרה, מוזיקאית בחצר המלכות, מוצאת עצמה מעורבת עד צוואר בפרשיית הרצח. בת התערובת, שקשקשי דרקון מעטרים את גופה, נקרעת בין נאמנותה לאוֹרְמָה, המורה הדרקון שלה ובין אהבתה ללוּסִיאָן קִיגְס, הנסיך המיועד של ממלכת האדם.

הספר הראשון הסתיים בנקודה די מותחת, כך שנחמד יהיה לדעת מה עלה בגורלה של הנערה שחציה אדם וחציה דרקון.

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

ממלכת גוֹרֶד: עולם בו חיים יחד בני אדם ודרקונים תחת הסכם שלום קר ושברירי, והמעטים שהם בני תערובת, חציים אנושיים וחציים דרקונים, נאלצים להסתיר את זהותם. סרפינה, נערה מוזיקאית בחצר הארמון, היא אחת מבני התערובת הללו, והיא מוצאת עצמה בלב משבר המאיים להפר את האיזון העדין.
כשבסופו של דבר פורצת מלחמה בין בני האדם והדרקונים, יוצאת סרפינה לחפש את אלה הדומים לה, אליהם היא קשורה בעבותות בלתי נראים, וביחד עליהם להחזיר את השלום על כנו בשיטות לא רגילות. בדרכה נרדפת סרפינה הן על ידי דרקונים צמאי דם והן על ידי בני אדם בוגדניים המשתפים איתם פעולה. אך האויבת המסוכנת ביותר היא דרקונית-למחצה נוספת, המסוגלת להתגנב אל מוחם של אנשים ולהשתלט עליהם. על סרפינה לקבל החלטה אמיצה: האם להיאחז בחייה הישנים והבטוחים, או לאמץ גורל חדש ומלא עוצמה, אך מעורפל?

 

קצת על המחברת

רייצ'ל הרטמן נולדה בקנטקי, ארה"ב, אך זכתה גם להתגורר בסיינט לואיס, באנגליה וביפן. יש לה תואר ראשון בספרות השוואתית. היא ויתרה על המשך לימודיה הגבוהים לטובת ציור קומיקס, וכעת היא מתגוררת בוונקובר עם משפחה ושלל חיות מחמד.

בואו לקרוא את הפרק הראשון של סרפינה: אור מבין הצללים

לקריאת ביקורת על סרפינה: עם בוא הדרקונים

 

סרפינה: אור מבין הצללים
מאת: רייצ'ל הרטמן

תרגום: קטיה בנוביץ'
הוצאת הרפתקה (2016)
מספר עמודים: 471

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.