אליס מבעד למראה עוברת לשעון קיץ

אפריל 6, 2016

אליס מבעד למראה - סרטי דיסני - הספרייה הפנטסטית

גם בארץ הפלאות, מסתבר, אי אפשר לברוח משעון הקיץ, כך לפחות לפי הטיזר הבא של אליס מבעד למראה

כתבתה של חמוטל ילין

עוד מימיו הראשונים גילה הקולנוע משיכה עזה לדמויות המאכלסות את ספרי הילדים האלמותיים של לואיס קרול הרפתקאות אליס בארץ הפלאות ומבעד למראה ומה אליס מצאה שם. גרסאות שונות ומשונות נעשו לספרים אלה – סרטים אילמים, סרטי אנימציה קלאסית, סרטים המשלבים לייב אקשן ואנימציה, סרטים המצולמים בטכניקת סטופ מושן ואפילו גרסת מחזמר פורנו (מצולמת, אם אתם חייבים לדעת). חלק מהסרטים הסתמכו רק על אחד מהספרים אבל רבים מהם ערבבו בין אלמנטים משני הספרים. גם בתחומים אחרים בחרו חלק מהסרטים לא להישאר נאמנים לגמרי למקור – להמציא דמויות (מי אמר נבי ארנבי ולא קיבל?), לאחד דמויות, להצעיר או לבגר את דמותה של אליס ולשנות פרטים מהותיים בעלילה.

בשנת 2010 יצאה אל האקרנים גרסה אחת כזאת, שמשכה תשומת לב רבה הן מצד המבקרים והן מצד הצופים, גרסתו האפלה והמוטרפת של טים ברטון. בסרטו של ברטון אליס כבר מבוגרת והעלילה גם היא משקפת זאת. בתחילתו אליס מנסה להתמודד עם הציפיות ממנה כאישה צעירה החיה בחברה הוויקטוריאנית, כולל הצעת נישואים בלתי רצויה. הסרט, שיצא באולפני דיסני, שילב לייב אקשן עם אנימציה ממוחשבת וזכה בפרסי אוסקר על עיצוב תפאורה ועיצוב תלבושות. הוא גם זכה לפופולריות גדולה בקרב הצופים ורשם הצלחה קופתית מסחררת – נכון ל-2015 הוא ניצב במקום התשעה-עשר ברשימת הסרטים הכי רווחיים של כל הזמנים. המבקרים, לעומת זאת, היו חלוקים בדעתם. חלקם אהבו את הסרט, אבל רבים טענו שהוא מסתמך יותר מדי על האנימציה המרהיבה ואינו מציע נרטיב קוהרנטי.

כעת, אחרי ציפייה של שש שנים, עומד לצאת סרט ההמשך, אליס מבעד למראה. הבמאי הפעם הוא ג'יימס בובין, מי שאחראי בין השאר על שני סרטי החבובות האחרונים, אבל ברטון עצמו חתום על הפקת הסרט. על התסריט אמונה לינדה וולוורטון, שכתבה גם את התסריט לסרט הקודם. גם רוב השחקנים שהשתתפו בסרט הקודם, מי בגופם ומי בקולם, משתתפים גם בסרט זה. ג'וני דפ חוזר לגלם את הכובען המטורף, הלנה בונהם קרטר את המלכה האדומה, אן האת'וויי את המלכה הלבנה וכן הלאה. אל הקאסט המקורי מצטרף גם סשה ברון כהן, המגלם את הזמן, דמות מטורפת במיוחד (גם במושגי הסרט הזה) שהיא חצי אדם חצי שעון ומסוגלת לנסוע קדימה ואחורה בזמן.

ואם תהיתם לאילו עוד מחוזות מטורללים יכולה החבורה הזאת לקחת את אליס, להלן תקציר העלילה:

אליס קינגסלי בילתה את השנים האחרונות בהפלגה בים הפתוח בעקבות אביה. עם חזרתה ללונדון היא נתקלת במראה קסומה ומוצאת את עצמה שוב בארץ הפלאות עם חבריה הארנב הלבן, הזחל הכחול, חתול הצ'שייר והכובען המטורף. אליס צריכה למצוא חפץ קסום השולט בזמן. במסגרת חיפושיה ומסעותיה היא חוזרת אל העבר, נתקלת בחברים ואויבים בנקודות שונות בחייהם ויוצאת למרוץ מסוכן כדי להציל את הכובען מגורל מר לפני שיהיה מאוחר מדי.

תאריך היציאה לאקרנים של הסרט בארצנו הקטנטונת הוא 26 במאי 2016 והאולפנים כבר שחררו את הטיזר טריילר המסקרן הבא, לכבוד המעבר לשעון קיץ:

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.