גובולינו חתול המכשפות

מרץ 4, 2016

גובולינו חתול המכשפות - ספרי ילדים - הספרייה הפנטסטית

גובולינו חתול המכשפות המפורסם, פרי עטה ודמיונה של אורסולה מוריי וילאמס, יצא בישראל בהוצאת עוץ וכבר זמין לרכישה מוקדמת

חובבי וחובבות הספרים של הוצאת "עוץ" הקטנה והאיכותית ממתינים כבר זמן רב לצאתה של קלסיקת ספרות הילדים, "גובולינו חתול המכשפות", מאת אורסולה מוריי ויליאמס. ובכן, ההמתנה קרובה להסתיים, כיוון שבשעה טובה נפתחה הרכישה באתר ההוצאה! כך לפי הודעה שפורסמה היום באתר ההוצאה. הספר צפוי להישלח למזמינים מראש לקראת סוף החודש (מרץ 2016). כמו כן ייהנו הרוכשים ממחיר מיוחד – 55 ש"ח, במקום 69 ש"ח.

אם לא די בכך, להודעה בדבר פתיחת המכירה, הצטרפה הודעה על תכנית מנויים חדשה לספרי ההוצאה. המצטרפים לתכנית המנויים יוכלו לקבל כל ספר שיצא בהוצאה לפני כולם וליהנות באופן אוטומטי מהנחת מקדימים. בנוסף יוכלו המנויים לבחור ספר במתנה מקטלוג הספרים שראו אור בהוצאה עד כה. כמו כן, צפויות הפתעות קטנות והגרלות שיהיו מוגבלות למנויים.

 

תקציר העלילה

גובולינו חתול המכשפות - אורסולה מוריי ויליאמס - הספרייה הפנטסטיתבמערה נידחת בהרים נולדו שני גורי חתולים. סוטיקה היתה חתולת מכשפות מושלמת, שחורה עם עיניים ירוקות, שהשתוקקה כבר לכשף כשפים. אבל לגובולינו אחיה היו פסים בפרווה, כפה אחת לבנה ועיניים כחולות, ומשאת נפשו היתה להתכרבל מול האח במטבח. נטוש ודחוי, יוצא גובולינו למסע למצוא לו בית לנצח נצחים. מבית יתומים ועד ארמון מלכות, מתאטרון בובות ועד ספינה בלב ים, בכל מקום הוא פוגש אנשים טובים ואנשים טובים פחות, אבל תמיד עברו שב לרדוף אותו והוא נאלץ להמשיך בנדודיו. האם אי פעם ימצא לו בית?

 

על המחברת

אורסולה מוריי ויליאמס נולדה ב-1911, בפטרספילד שבמחוז המפשייר, לחופה הדרומי של אנגליה. היא נולדה מספר דקות לאחר אחותה התאומה, ברברה. הן אורסולה והן אחותה היו מוכשרות מאוד ונהגו לכתוב ולאייר זו לזו ספרים לכבוד אירועים מיוחדים. למעשה, הצמד נולד לתוך משפחה ספרותית למדיי – דודן של השתיים היה המוציא לאור, סטנלי אונווין (Unwin). אונווין מי? זוכרים את הסיפור על המוציא לאור ששילם לבנו בן ה-10 שילינג כדי לקרוא ולחוות את דעתו על כתב היד של אקדמאי אלמוני בשם טולקין? אותו מוציא לאור שפרסם את "ההוביט" ולאחר מכן גם הזמין את הספר שלימים נודע כ"שר הטבעות"? האונווין הזה!

באופן כללי, ידו של אונווין הייתה במידה רבה אחראית לכמה מן האירועים הספרותיים הנחשבים ביותר, לרבות פרסום ספרים יוצרים שנויים במחלוקת בני התקופה, ביניהם ברטרנד ראסל ומהטמה גאנדי. במקרה של ויליאמס השפעתו הייתה שונה, אך לא פחות דומיננטית. הוא לקח את אחייניותיו לטיול בהרי האלפים, טיול שלימים היווה מקור השראה לרבים מסיפוריה של ויליאמס.

בבגרותה, הייתה ויליאמס חברה של קיי ווב, העורך של ספרי פופין, ואף הייתה חברת הכבוד הראשונה במועדון הפופין, שלחבריו ארגנה מסיבות רבות הוללות. אך למרות קשריה ואישיותה יוצאי הדופן, חייה של ויליאמס לא היו רק מסיבות וסיפורים פופולריים. אחיה עמד במרכז שערוריה כאשר איים להתאבד, משברים משפחתיים נוספים, מותו של בעלה, אובדן של אחת מעיניה וכמעט ממחלת הסרטן, כל אלו דאגו שסופרת הילדים לא תיהנה מחיים יתר על המידה. אך כל זאת לא מנע ממנה לקיים קריירת כתיבה ארוכה משגשגת ולהמשיך לכתוב עד גיל 80. ויליאמס הלכה לעולמה ב-2006, והיא בת 95.

 

"גובולינו חתול המכשפות" ספרה הקלאסי של וילאמס ראה אור לראשונה בשנת 1942. כעת, למעלה מ-70 שנה לאחר צאתו, הוא מובא לראשונה בעברית, בתרגומה של יעל אכמון, ובליווי איורים שצוירו על ידי המאיירת האוסטרלית, קתלין ג'נינגס, אשר הוזמנו במיוחד עבור המהדורה העברית. בהתאם לסטנדרט אותו קבעה ההוצאה, כבר מספריה הראשונים, הספר יצא בכריכה קשה.

 

לרכישת הספר ישירות מאתר הוצאת עוץ

גובולינו חתול המכשפות
מאת: אורסולה מוריי ויליאמס
תרגום מאנגלית: יעל אכמון
הוצאת עוץ (2016)
136 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.