סיפורים מפחידים לסיפור בחשיכה

פברואר 27, 2016

סיפורים מפחידים לסיפור בחשיכה - סרטי אימה - הספרייה הפנטסטית

גיירמו דל טורו בחר את צוות הכותבים שיעזור לו בכתיבת התסריט ל"סיפורים מפחידים לסיפור בחשיכה"

שמו של גיירמו דל טורו מופיע כמעט על כל פרויקט מעניין על המסך הגדול או הקטן, זה לא חדש. העובדה ששמו מופיע גם על מספר פרויקטים שלא יצאו וככל הנראה גם לא יצאו לפועל בעתיד, גם היא לא סוד. ישנה גם רשימה גדלה והולכת של פרויקטים שמתחילים להתקדם רק אחרי שהבמאי והמפיק המפורסם עזב אותם (ע"ע טרילוגיית "ההוביט" ו"פסיפיק רים"). כל זאת בא כדי לצנן את ההתלהבות לגבי החדשות המגניבות הבאות: דל טורו שב לעסוק באימה, עם הפרויקט העולה, "סיפורים מפחידים לסיפור בחשיכה" (באנגלית: Scary Stories to tell in the Dark). אם כבר הזכרנו את "פסיפיק רים", הרי שכעת, אחרי שהבמאי המקסיקני העביר את השרביט לניצוח על "פסיפיק רים 2) לבמאי אחר, הוא התפנה לקדם את הפרויקט שבעניינו אנו עוסקים כעת.

לכתיבת התסריט בחר דל טורו את דן וקווין הגמן. דל טורו והצמד אינם זרים זה לזה. רק לאחרונה סיימו לעבוד יחדיו על סדרת נטפליקס המבוססת על הספר "ציידי הטרולים". זה מה שהיה לדל טורו להגיד בנושא:

נהניתי כל כך לעבוד עם ההגמנים על ציידי הטרולים – והם הוכיחו את עמם ככותבים כה מבריקים – שההתאמה לחומר הזה הייתה מושלמת: הם גדלו עם הספרים, הם אוהבים את הז'אנר והם חכמים ומלאי רגש כשהם כותבים דמויות.

כאמור, ובייחוד כשהדבר נוגע לדל טורו, כתיבת תסריט ואף סיומו אינם מהווים אינדיקציה לכך שהפרויקט יצא לפועל בעתיד הקרוב, אם בכלל. יחד עם זאת, אין ספק שמדובר בהתפתחות מעניינת ומעוררת סקרנות. חומר המקור תפור על דל טורו, אשר ידוע בסגנונו האפל ובמשיכתו לנרטיביים אפלוליים. בהחלט יש למה לצפות אם הפרויקט יתקדם עד להשלמתו.

 

על סיפורים מפחידים לסיפור בחשיכה

סיפורים מפחידים לסיפור בחשיכה היא סדרה בת שלושה ספרים, שיצאה בין השנים 1981-1991. הספרים נכתבו על ידי אלווין שוורץ ואוירו על ידי סטיבן גמל. בספרים אלו ריכז שוורץ סיפורים מפחידים לילדים, בהתבסס על סיפורי רוחות רפאים, סיפורי פולקלור ואגדות אורבניות, תוך שילוב בין אימה, הומור ופנטזיה. לאחר צאתם, היו כמובן הורים שניסו להביא להחרמת הספרים, אך כשילדים רוצים משהו, הם בדרך כלל לא נותנים לדברים כאלה להשפיע עליהם. את הסיפורים שכתב שוורץ מלווים איוריו המטרידים משהו של גמל, שאחד מהם מלווה את הידיעה שאתם קוראים כעת. שיטוט בגוגל, בחיפוש אחר תמונות נוספות עלול לצמרר את רכי הלבב.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.