דרך מגדל השעון – עכשיו גם בעברית

פברואר 20, 2016

דרך מגדל השעון - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

ספרות נוער זה טוב, יצירות סטימפאנק זה מעולה. אז כשמחברים את השניים ב"דרך מגדל השעון", מאת אמה טרווין, התוצאה מסקרנת מאוד.

דרך מגדל השעון - אמה טרוויין - הספרייה הפנטסטיתפעם, לפני שנים רבות, הייתה בריטניה האימפריה הגדולה והחזקה בעולם. בזמנים אלו, לונדון נחשבה למרכז העולם – התרבותי, העסקי והתעשייתי. הייתה זו תקופה מרתקת, על קו התפר שבית העולם הישן והעולם החדש, הטכנולוגי, בו המסתורין של העולם עבר מהפך. בצד אחד, עולם עם סדר ישן, המואר במנורות גז ומחומם באמצעות אח מבערת. ואילו בצד השני, עולם עם סדר חדש, בו הלילה החל להיות מואר בחשמל ואמצעי תחבורה ותקשורת החלו ליצור את "הכפר הגלובלי". על אף יתרונותיו הרבים, אותו "עולם חדש מופלא" גם גזל מן האנושות את הדמיון לגבי הדברים שמסתתרים בחושך ואת תחושת המסתורין לגבי העולם. כאשר כף רגלו של האדם הוטבעה בעוד ועוד מקומות, לא נשארו עוד מקומות רבים בהם יכולים היו לשכון דרקונים.

אז, פחות או יותר בראשית הדרך, לא ידענו עדיין לאן הטכנולוגיה תיקח אותנו ומה נגלה, מה שהצית את דמיונם של סופרים ובעלי חזון אחרים והעניק לנו כמה מהיצירות האהובות בעולם. גם אם הוא לא ידע זאת אז, הסטימפאנק נולד. כעת, נריץ את הזמן כמאה שנה קדימה. אין הרבה שרידים לעולם הישן, ואותו עולם חדש התיישן אף הוא. אך מה שנותרה היא אותה תחושה של גילוי ושל ראשוניות, שמזינה אינספור יצירות עד עצם היום הזה.

זאת היא המסורת שאליה הצטרף ב-2014 דרך מגדל השעון (במקור: Flights and Chimes and Mysterious Times), ספרה של אֶמה טרֶווֵין. עם צאתו זכה הספר להצלחה רבה ואף תורגם לעברית על ידי אסנת הדר ופורסם בהוצאת מטר, בתחילת 2016. השילוב בין קול חדש בסצנה, ספרות נוער וסטימפאנק (טוב, וגם הכריכה המ-ע-ל-פת) הופך עבורנו לאחד הספרים המסקרנים שיצאו לאחרונה. כמו כן, מסקרנת העובדה שהוצאת מטר היא מן הראשונות שמשכילות לעשות ומוציאות במקביל למהדורת הנייר גם מהדורה דיגיטלית במחיר שנעים גם לכיס, בייחוד עבור הקוראים הכבדים, שגם כך מדפיהם עמוסים לעייפה.

 

תקציר העלילה

ג'ק פוסטר בן ה-10 עבר דרך דלת ללונדון שונה לגמרי. לונדיניום היא מקום אפוף עשן, קודר ומסוכן, ביתם של פיות מתכת שובבות ושל דרקונים ממוכנים מפחידים הנושפים קיטור צורב. האנשים מרכיבים משקפי מגן על עיניהם, מחיצות פליז קבועות בנחיריהם כדי לסנן את האוויר, ואיברים מכניים מחליפים את איבריהם החסרים.

על כל אלה מושלת הליידי, והיא דרשה בן חדש – ילד מושלם, בשר ודם. והיא בחרה בג'ק. תקוותו היחידה להימלט היא באמצעות ציפור מכנית אגדית. עוף האתמול מעניק משאלות – או לפחות כך עשה עד שהתקלקל – לפני שהוא מת. אבל יש דברים שלא נשארים מתים לעד.

 

על המחברת

אֶמה טרֶווֵין מגדירה את עצמה כסופרת נוער, מדע בדיוני/סייבר פאנק. אוהבת מילים, מסיקה ושוקולד. הרומן הראשון פרי עטה ראה אור ב-2013, ומאז הספיקה להפוך לסופרת במשרה מלאה ולפרסם עוד שני ספרים. היא אספנית נלהבת של מוזיקה, חובבת שפות תכנות וצלמת. "דרך מגדל השעון" הוא ספרה השלישי, אשר ראה אור בהוצאת מטר.

תוכלו ללמוד עוד על טרווין ולעקוב אחרי בבלוג שלה, בעל השם המסקרן "למסמר צללים לקיר".

רוצים/ות לשנות את ענף הספרים?
לרכישת עותק פיסי מהוצאת מטר

לרכישת עותק דיגיטלי ב-Get Books

דרך מגדל השעון

מאת: אמה טרווין

תורגם מאנגלית: אסנת הדר

מו"ל: מטר הוצאה לאור (2016)

מספר עמודים: 262

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.