אני שונאת את ארץ הפיות

פברואר 19, 2016

אני שונאת את ארץ פיות - קומיקס פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

הכרך הראשון של I Hate Fairy Land: Madly Ever After מכסח את הצורה למעשיות ולאגדות

הכירו את אני שונאת את ארץ הפיות סדרת קומיקס מ-2015, עתירת ההרפתקאות וההרס, מבית היוצר של מאייר העל, סקוטי יאנג (רוקט ראקון, הקוסם מארץ עוץ וגם למרבה המזל, החלב) ושותפו, ג'ין-פרנסיס ביליו. אני שונאת את ארץ הפיות היא סדרת קומיקס הרפתקאות ופנטזיה, בסגנון Adventure Time פוגש את אליס בארץ הפלאות פוגש את Tank Girl ודדפול מהצד. ולמה זה מעניין? הלוא, אם להודות באמת, עיבודים שונים למעשיות ולאגדות יש כמו זבל. מה עושה את הסדרה החדשה למעניינת?

ובכן, ראשית שמה המעולה, שיש בו מן הטאבו: מי מסוגל לשנוא את ממלכת האגדות? זה כמו לשנוא גורי חתלתולים וכלבים, ממתקים וקשת בענן! שנית, האלימות המדממת, אשר בולטת מן הכריכה ובאה בסתירה מוחלטת לצבעוניות המלבבת של ממלכת הפנטזיה מסביב. לכאורה, מדובר בחילול קודש. אך אם נזכרים במקורותיהן של המעשיות, מגלים שמאז ומעולם הכילו אלו מידה לא מבוטלת של אלימות ואף לא ממש נועדו לילדים. למעשה, גם כשכבר כן נועדו לילדים, מסוף המאה ה-18 ותחילת המאה ה-19, בערך, הן היו רבות מהן אלימות ומדממות להפליא. התדמית הנקייה והסכרינית שלהן הגיע בשלב מאוד מאוחר וקיבלה רוח גבית חזקה מאולפני דיסני ודומיהם. מהבחינה הזאת, אני שונאת את ארץ הפיות לא מכניס את האלימות אל המעשיות, אלא משיב אותה. כל זאת מתוך מקום מודע לחלוטין ולעג למוסכמות המתקתקות שהתפתחו ל"ארץ האגדות" עם הזמן.

סיבה שלישית היא כמובן האמן סקוטי יאנג, בעל הרקורד המרשים, שסגנונו מזכיר במידה רבה את זה של כריס רידל. אתה צריך להיות בנאדם די מגניב בשביל לשתף פעולה עם גיימן ולאייר את רוקט ראקון!

 

תקציר העלילה

הסיפור המטורלל הוא מה שקורה כאשר ברט, ילדה בת שש, נתקעת בארץ הפיות במשך יותר משלושים שנה. למותר שבגיל ארבעים, עדיין בגוף של ילדה בת שש, ברט לא מרוצה והיא תעשה הכול, אבל הכול, בשביל למצוא את דרכה הביתה. הצטרפו אליה ואל גרזן הקרב שלה למסע נוטף הדם, כדי לגלות מי ישרוד את זעמה של הילדה ששונאת את ארץ הפיות.

אז למה בעצם לדבר על סדרת קומיקס מ-2015 כעת? קודם כול, כי רק לאחרונה צדה את תשומת לבנו, וחוץ מזה, כיוון שכרך ראשון של אוגדן של הסדרה, שמאגד את חוברות 1 – 5, צפוי להיות זמין לרכישה החל מה-20 באפריל. לא יודע מה אתכם, אבל אצלי הוא נכנס היישר אל רשימת ה"רוצה!".

ואם כבר הזכרנו את למרבה המזל, החלב, של ניל גיימן, זה מה שהיה לגיימן להגיד על הקומיקס:

“A candy-colored and vicious delight and always dangerously funny.” —Neil Gaiman

לפרטים נוספים, בקרו באתר Image Comics

סקוטי יאנג מספר על הסדרה במילותיו

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.