ארטמיס פאול – השומר האחרון

פברואר 18, 2016

ארטמיס פאול: השומר האחרון - אואן קולפר - הספרייה הפנטסטית
כריכה: ארטמיס פאול: השומר האחרון

חדש בהוצאת כנרת – הספר השמיני בסדרת ארטמיס פאול – השומר האחרון, מאת אואן קולפר

 

סדרת ספרי ארטמיס פאול, מאת סופר הפנטסיה האירי, אואן קולפר, ראתה אור בעולם בין השנים 2001 – 2012 – בימי השיא של תופעת "הארי פוטר". למרות שמעולם לא זכתה לפופולריות של הילד בעל הצלקת, היא זכתה להצלחה לא מבוטלת, מכרה עשרות מיליוני עותקים וספריה תורגמו ל-44 שפות. למי שלא מכירים או הספיקו לשכוח, ספרי הסדרה מגוללים סיפור אגדה מודרני שנון ומלא הומור, המתרחש בעולם בו לצד בניה האדם, מתקיימת גם חברה סודית של יצורים קסומים, כגון פיות, טרולים ויצורים מיתולוגיים אחרים. אך במקום שהטכנולוגיה האנושית תהיה זרה ומוזרה להם, בספריו של קולפר מצוידים יצירי הקסם במכשור טכנולוגי סוּפר־מתקדם! למעשה, הם אפילו גולשים באינטרנט ומנהלים עם בניה האדם מערכת יחסים מפתיעה.

אלמנט נוסף בזכותו הסדרה יוצת דופן, וכנראה אחד מן הגורמים לפופולריות שלה, הוא שגיבור הספרים, ארטמיס פאול הוא… נבל. אבל פאול אינו סתם פושע מן השורה. הוא גאון נבזה, עם כישרון לנזק ולתחבולות, והוא אוהב את זה. אה, והוא בן 12.

 

על המחבר

אואן קולפר נולד בוֶוקספורד, עיר חוף בדרום-מזרח אירלנד. בגיל צעיר מאוד התחיל לכתוב, ובחזרות למחזה הראשון שכתב הכריח את חבריו לכיתה להתחפש לוויקינגים משתוללים, בזמן שהעדיפו להשתולל "על אמת" בחצר בית הספר. "כולם מתו בסוף המחזה," הוא מספר, "חוץ ממני."

במקביל לעבודתו כמורה בבית ספר יסודי, המשיך קולפר לכתוב. "מלבד הכתיבה, ההוראה היא העיסוק האהוב עלי," הוא אומר. "ילדים הם מקור השראה אדיר."

על ארטמיס פאול אומר קולפר: "רציתי לכתוב סיפור שייקרא כמו סרט פעולה. ילדים אוהבים סרטי פעולה, ויש מעט מאוד סרטים כאלה שמתאימים לצעירים."

ולמה דווקא ארטמיס? "זה השם הכי מסתורי שמצאתי באתר אינטרנט שמכיל שמות של ילדים יוונים…".

 

תקציר העלילה

אוֹפַּאל קוֹבּוֹי, הפיקסית שיכורת הכוח, זוממת להשמיד את האנושות ולהיות למלכת הפיות.

אם תצליח, יעלו מהאדמה רוחות של בני־פיות לוחמים, יתנחלו בגופם של יצורים חיים ויזרעו הרס רב. אבל מה יקרה אם בין היצורים האלה יהיו גם שני ילדים קטנים וסקרנים בשם מיילס ובקט פאול?

כן, זה בהחלט נכון. אחיו בני הארבע של גאון הפשע ארטמיס פאול עלולים להיות מעורבים בהכחדת המין האנושי. האם ארטמיס וסרן הולי שורט ממשטרת היסודות התת־קרקעיים יצליחו לעצור את אופאל ולמנוע את סוף העולם?

במקביל להוצאתו לאור של הספר האחרון, מוציאה כנרת מחדש את כל ספרי הסדרה, בעיצוב חדש ואחיד. לפני מספר חודשים התחילו ספרי הסדרה לצאת בעיצוב החדש, ולאחרונה יצאו כבר השלישי (צופן הנצח, 332 עמודים) והרביעי (המזימה של אופאל, 319 עמודים).

 

צפו בטריילר של "השומר האחרון"

 

השומר האחרון

סדרת ארטמיס פאול (8 מתוך 8)

הוצאת כנרת (2016)

תרגום מאנגלית: עפרה אביגד

316 עמודים

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.