תחילת צילומי בלייד ראנר – סרט ההמשך

ינואר 29, 2016

בלייד ראנר ההמשך - סרטי מדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית

הריסון פורד שב לנעליו של ריק דקארד, בסרט ההמשך לבלייד ראנר, יצירת המופת של רידלי סקוט

גם לאחר יותר מ-30 שנה, בלייד ראנר, סרטו המופתי של רידלי סקוט (הנוסע השמיני), מ-1982, נחשב לאחד הסרטים האייקוניים של כל זמנים, ולאחד מסרטי המדע הבדיוני הטובים ביותר. הסרט מבוסס על ספרו של סופר הפנטסיה הידוע, פיליפ ק. דיק, "האם אנדרואידים חולמים על כבשים חשמליות?" (1968). הסרט היה מועמד לשני פרסי אוסקר וזכה לפופולריות עצומה, שאף עלתה במרוצת השנים. הוא מאופיין באווירת פילם נואר עתידנית, לו תורם גם פס הקול שהולחן על ידי ונגליס ונחשב לאחת הדוגמאות הראשונות של הסייברפאנק על המסך.

באופן אישי, אני תמיד שמח לחזור ולראות את הסרט המקורי, ואף על פי שישנם עוד רבים כמותי, מסתבר כי סרט ההמשך לקלאסיקה משנות השמונים נמצא בתהליכי הפקה מתקדמים וצילומיו צפויים להתחיל ביולי הקרוב. את סרט ההמשך יביים הבמאי דניס וילנב ("סיקאריו", "אסירים"), על פי תסריט של האמפטון פנצ'ר (שנמנה עם כותבי הסרט המקורי) ומייקל גרין, על פי רעיון אותו הגו פנצ'ר וסקוטבסרט צפויים לככב הריסון פורד, שכאמור, שב לגלם את ריק דקארד ולצדו. סיפור העלילה, אגב, צפוי להתרחש מספר עשורים לאחר סיומו של הסרט הראשון (המתרחש ב-2019). לכן, ניתן לפחות להתנחם בכך שלא מדובר בעוד פריקוול.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.