פוסטר הסרט העי"ג פורסם

ינואר 25, 2016

העי"ג - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

בשעה טובה, פורסם הפוסטר הרשמי של הסרט העי"ג, המבוסס על ספרו של רואלד דאל. למרבה הצער, התסריטאית, מליסה מתי'סון, כבר לא תראה אותו

לפני כחודשיים סיפרנו לכם על הכוונה של דיסני להפוך את ספרו האהוב של רואלד דאל, העי"ג, לסרט קולנוע בלייב אקשן, והבאנו לכם גם את הקדימון הראשון. לפני ימים ספורים שוחרר גם הפוסטר הרשמי של הסרט, וכצפוי, הוא נראה נפלא. אך בזמנו, הבאנו לכם בעיקר את ההודעה לעיתונות שדיסני שחררו. בהודעה נכתב בגאון כי

הכישרונות של שלושה ממספרי הסיפורים הגדולים ביותר בעולם – רואלד דאל, וולט דיסני וסטיבן ספילברג, חוברים יחדיו בשעה טובה, כדי להביא את הקלסיקה האהובה של דאל, "העי"ג" לחיים.

מליסה מת'יסון - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית
מליסה מת'יסון (1950 – 2015)

מה שלא הוזכר הוא שלסרט, אשר צפוי להגיע לבתי הקולנוע בתחילת יולי הקרוב, יש עוד מספרת סיפורים, לה מגיע קרדיט לא פחות משלושת השמות הגדולים. מליסה מת'יסון, התסריטאית של "העי"ג", הלכה לעולמה לפני כחודשיים כתוצאה ממחלת הסרטן, והיא בת 65, בלבד. בכך מצטרפת מת'יסון לרשימת הגדולים שהלכו מאתנו בתקופה האחרונה. למרות שבדומה לתסריטאים אחרים, שמה של מתי'סון לא היה מוכר במיוחד, היא אחראית על התסריט של אחת מן הקלאסיקות הקולנועיות הגדולות בכל הזמנים – "אי.טי: חבר מכוכב אחר". כמו כן, כתבה את התסריטים לסרטים מוכרים פחות, כיום, אך מצליחים מאוד בזמנם, ביניהם סרט הקולנוע של "אזור הדמדומים" ו"קאנדאן", המגולל את סיפורו של הדלאי לאמה ה-14.

כתיבת התסריט עבור "העי"ג" סימנה את שובה לכתיבה, לאחר כ-20 שנה במהלכן לא הייתה פעילה. אולי זוהי רק יד המקרה, אך באותן שנים הייתה אשתו של הריסון פורד, עד לגירושיהם ב-2004, לאחר 21 שנות נישואים. לשניים היו שני ילדים משותפים.

בכורת "העי"ג" צפויה להתקיים עוד קצת פחות מחצי שנה. אך מליסה מת'יסון כבר לא תראה את התוצר של עמלה. לכן, כשהסרט יגיע ותלכו לראות אותו (כי אתם הרי יודעים שתלכו לראות אותו), יהיה נחמד אם תקדישו מחשבה למספרת הסיפורים הרביעית, שהביאה לכם סיפורים שלא מהעולם הזה, ולא זכתה ללוות אתכם אל ארץ הענקים.

 

העי"ג - פוסר הסרט - הספרייה הפנטסטית

פוסטר הסרט – העי"ג 2016

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.