המסע הפנטסטי של גיירמו דל טורו?

ינואר 15, 2016

המסע המופלא - סרטי מדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית

הבמאי והמפיק, גיירמו דל טורו, נמצא במו"מ עם פוקס המאה ה-20, כדי לפתח ולביים רימייק של "המסע הפנטסטי"

"המסע הפנטסטי" של אסימוב היה אחד הספרים החביבים עליי בילדותי. האמת היא שלא ציפיתי לאהוב אותו, אבל הוא תפס אותי, ובסוף מצאתי את עצמי קורא אותו במרתון, מתחילתו ועד סופו. מצד שני, לסרט המדע הבדיוני שיצא ב-1966, לא הצלחתי להתחבר מעולם. רק בבגרותי נודע לי שספרו של אסימוב היה נובליזציה של תסריט לסרט. זה האחרון נכתב על ידי הארי קליינר, שבתורו התבסס על סיפור שנכתב על ידי אוטו קלמנט וג'רום ביקסבי. אבל אולי כעת יש סיבה לחזור למסע הפנטסטי ההוא. 50 שנה אחרי הסרט משנות ה-60, הבמאי גיירמו דל טורו מתכנן לעבד אותו מחדש למסך הגדול.

למי שלא מכיר, "המסע הפנטסטי" מספר על ההרפתקאות של צוות מדענים אמריקאים, בתקופת המלחמה הקרה. המדענים מוקטנים לגודל מולקולרי כדי להיכנס לגופו של מדען חשוב, בעל ידע חיוני, הגוסס מקריש דם ולהצילו. הצוות נשלח בצוללת זעירה בשם "פרוטאוס", שעושה את דרכה בגופו של המדען במרוץ נגד השעון.

לטובת הפרויקט הקטן-גדול, יחברו שלושה יוצרים בעלי שם: דל טורו, ג'יימס קמרון ודיוויד גוייר (מי שכתב עבור דל טורו את התסריט לבלייד 2). לכן, על פניו, נראה שמדובר בפרויקט מבטיח. מצד שני, אנחנו מדברים כאן על דל-טורו – יוצר שפרויקטים נמשכים אליו ודבקים בו כמו למגנט, אבל בסופו של דבר, רק מעטים באמת יוצאים אל הפועל. כשצלחתו של הבמאי המקסיקני מלאה גם כך, סביר להניח שיעברו מספר שנים עד שהפרויקט יבשיל והגיבורים הקטנים ימצאו את דרכם למסך הגדול.

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.