אות גריפון הזהב 2015 – ספר הפנטסיה הטוב

ינואר 1, 2016

אות גריפון הזהב - אירועי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית
אות גריפון הזהב של הספרייה הפנטסטית 2015

אות גריפון הזהב של הספרייה הפנטסטית – על ספר הפנטזיה הטוב בשנה החולפת

בקטגוריית הספרות, הזוכה באות גריפון הזהב לספר הפנטזיה הטוב לשנת 2015, הוא… אגם הצללים

אגם הצללים, מאת רוני גלבפיש, הוא ספר פנטזיה ישראלי יוצא דופן בנוף המקומי. מה שהתחיל כרעיון לסיפור קצר באסופת סיפורים, צמח והפך לספר באורך מלא, שכולו שיר אהבה לארץ ישראל, לפנטזיה ולדמיון.

עלילת הספר מתחילה בתעלומה, כאשר יערה, בת הסהר, שומעת את קולה של אחותה התאומה, תמר, בתוך ראשה, צועקת "אני עפה!". מסתבר שתמר נעלמה, ויערה מגלה שיש רגעים שבהם הדבר המסוכן ביותר הוא לציית לחוקים. על רקע ניסיונה של יערה להתאחד עם אחותה, נפרשת הרפתקה מרתק והרת גורל, במהלכה ענני המלחמה מתאספים לקראת עימות אדירים שעלול להשמיד את מקור הקסם עצמו.

הספר מצטרף לקטגוריה הקטנה מדי של ספרות פנטזיה ישראלית מקורית, שנשענת על המקומי והמוכר והוא מתבסס על המורשת התרבותית הענפה שלנו, מבלי לנסות להיות משהו שהוא אינו. הדמויות, היצורים והמיתולוגיה שנרקמה עבורו, כולם מרתקים. ומזמינים את הקוראים לשוב לטבול ב-"אגם הצללים" שוב ושוב. בנוסף, מרשימה החלטתה של גלבפיש להוציא את ספרה לאור בהוצאה עצמית, למרות שהייתה יכולה להוציאו בצורה המסורתית, וכך הראתה כי עם הרבה רצון והשקעה, ניתן להוציא באופן עצמאי ספר איכותי ומרשים בכל היבטיו.

 

גילוי נאות: לספרן הלילה תפקיד בספר והיכרות עם המחברת, אולם הספר נבחר על ידי שופטים בלתי תלויים על סמך דעתם האוביקטיבית.

 

אגם הצללים - רוני גלבפיש - הספרייה הפנטסטית
זוכה אות גריפון הזהב לשנת 2015

 

הפרק הראשון של "אגם הצללים"

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.