שובו של פי עשר / גלית דהן קרליבך

דצמבר 19, 2015

שובו של פי-עשר - גלית דהן קרליבך - הספרייה הפנטסטית

"שובו של פי-עשר"הספר שני בסדרת הפנטסיה של גלית דהן קרליבך, מזמין אתכם לשוב אל ארץ ערפילאה

כשהסופרת גלית דהן קרליבך, כתבה את הספר הראשון בסדרת "ערפילאה", ספק אם חשבה שהספר יתקבל בכזו אהדה ואהבה. אחרי הכול – ספרי פנטסיה? ישראלים? אפילו כיום, לאחר שנים רבות של התקדמות, ספרים כאלה כמעט תמיד נידונים לכישלון. אך שנתיים לאחר הספר ההוא, נראה שלערפילאה תכניות משלה, והן לא כוללות היעלמות. דהן קרליבך, תושבת ירושלים, זכתה בפרס ראש הממשלה ובפרס אקו״ם לספרות ילדים ע"ש דבורה עומר. ועדיין המחברת לא נחה לרגע וממשיכה לצאת לשלל הרפתקאות בארצות שונות ומשונות שבדרך כלל לא נמצאות על המפה.

בין התוצאות של מסעות אלו, הוא שובו של פי-עשר, הספר השני בסדרה, אותו כתבה דהן קרליבך בהשראת מעשייה מרוקאית ששמעה מסבתה בילדותה. בכך היא מוסיפה עוד כרך למסורת המתהווה של ספרות פנטסיה מקומית, ששואבת את השראתה מן הקלחת התרבותית המקומית ולא מנסה לחקות נרטיבים ממקורות זרים. בנוסף לכתיבת ספרים וסיפורים, דהן קרליבך , מנחה תכנית רדיו ומעבירה סדנאות כתיבה למבוגרים ולנוער.

 

תקציר העלילה

יש מעשיות שעדיף שלא יתגשמו…

עשרות אנשים נעלמים מישראל באישון לילה ואף אחד לא מצליח לעלות על עקבותיהם. לנחטפים מכנה משותף אחד: כולם קוסמים. כשאמא של שאול נעלמת גם היא, ברור לו שעליו לחזור לערפילאה, אבל נראה שהקוסמים שם רואים בו את הבעיה ולא את הפתרון. כל הדרכים מובילות את שאול אל המקום שבו הכול התחיל – בית היתומים "אור ואהבה" – וממנו עליו לצאת למסע אל ממלכה אפלה ובה שליט מפלצתי, תושבים מוזרים ושומר סף בן אלמוות. איך יעמוד לבדו מול כל אלה?

מהביקורות על ערפילאה

"דהן קרליבך בונה מסע הרפתקאות מרתק, ובתוכו מבט שנון ושובב על החברה, נימוסיה, הליכותיה ומוסדותיה. היא לשה את העברית בכישרון ובהומור, לא מתיילדת ולא פוחדת להשתמש במילים גבוהות, וגם להמציא כמה משלה. כתיבה מקורית, רעננה, וייחודית."

מנימוקי הזכייה בפרס ע"ש דבורה עומר

 

"בין הקולות הצעירים בולט קולה של דהן קרליבך במקוריות שלו, בחופש דמיון ובתעוזה. עלילות ספריה רחוקות מבנאליות, והן נעות במחוזות שאינם מרבים להופיע בספרות העברית. תאור המחוזות הללו בשום אופן איננו מגויס לביטוי עמדה פוליטית. ניכר שהוא נובע בטבעית מהסיפור ומהכותבת, ובכל זאת ניתן לומר שדהן קרליבך כותבת ספרות שאיננה בורגנית."

מנימוקי השופטים לפרס ראש הממשלה לשנת תשע"ד

לקריאת הפרק הראשון מתוך שובו של פי עשר

 

שובו של פי-עשר
סדרת "ערפילאה"
מאת: גלית דהן קרליבך
הוצאת כנרת, זמורה ביתן (2015)
256 עמודים

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.