המסע אל הדרליזון

דצמבר 3, 2015

המסע אל הדרליזון - ר.ש. גילגון - הספרייה הפנטסטית

"המסע אל הדרליזון" מאת ר.ש. גילגון, בהוצאת אסיף, הוא ספר פנטזיה ישראלי, המבקש להציע חלופה פנטסטית לעולמנו, תוך חיבור בין הישראלי והזר.

על פני הדברים, ר.ש. גילגון, מחברת "המסע אל הדרליזון", הייתה רחוקה מאוד מחיבור ספר פנטזיה, קל וחומר מהוצאתו לאור. עם תואר ראשון במדעי החיים ותואר שני ב"מחשבה ביולוגית", חיבור ספר פנטזיה אינו תוצר מתבקש. אבל זה בדיוק מה שקרה, בעקבות שיחה שהייתה לה עם בנה בנושא חשיבותו של הדמיון.

"את אהבתי לז'אנר ספרי הפנטזיה ירשתי מאבי, עוד הרבה לפני שזה היה אופנתי, והורשתי אותה בתורי אל בני הבכור. כשהיה בן 8 בערך, התפרץ יום אחד לחדר וטען שהוא שונא את הדמיון שלו שכל הזמן מפריע לו להתרכז בדברים ה'חשובים' בחיים, ולֶמה הוא בכלל טוב הדמיון הזה? הייתי כל כך מופתעת שהדבר הראשון שעלה בדעתי היו הספרים שלו, שלנו. "מה היינו עושים בלי הסיפורים והספרים האלה?" שאלתי אותו, והוא השיב: "באמת, אמא, הרי אני או את לא נשב לכתוב ספר אף פעם, ולא נשתמש בדמיון שלנו בשביל זה". זה עשה לי משהו, ובאותו רגע הבטחתי שאכתוב לו סיפור".

התוצאה של אותה שיחה, הוא "המסע אל הדרליזון". לדבריה של גילגון, ספרה שואף להיות שונה בנוף המקומי.

"הסיפור משלב בתוכו מציאות ודמיון באופן שסוחף את הקורא לחוש שעולם הדרליזון הוא עולם ממשי, שלא צריך להתאמץ בשביל להתרגל אליו ולהיקשר לתושביו. מהר מאד תרגיש כאחד מתושבי המקום ותרצה להיות חלק מן ההרפתקה".

בניגוד לתדמית הנוצצת שיש לאנשים רבים לגבי כתיבת ספרים בכלל וספרי פנטזיה בפרט, כתיבת הספר לא הייתה רק צחוק והנאה. למעשה, בשלב מסוים, כמעט נזנח כשחברם הטוב של גילגון ובעלה הלך לעולמו בטרם עת. היה זה זמן מבחן, כשגילגון חשה שלא תוכל לשוב עוד לגעת בספרה.

"לפני כשנה איבדנו בעלי ואני את חברנו הטוב, תומר בכר, שנפטר ממחלה קשה. תומר היה תרמילאי בלתי נלאה, שביקר ב-65 מדינות לאורך חייו הקצרים וצילם אלפי תמונות שמוצגות היום בספר צילומים ותערוכה נודדת. במהלך תקופת המחלה ולאחר מותו לא הייתי מסוגלת לחזור ולגעת בספר. הייתה זאת דווקא אחותו שהציעה לי שניקח את אחת מהתמונות שצילם, והיא (הדס בכר- גרפיקאית) תוסיף את הגרפיקה שלה ליצירה משותפת. כך חזרתי לעבוד על הספר בהרגשה שגם אם הוא לא זכה לראות את לידתו של הספר, לפחות הוא חלק ממנו".

וזהו, כעת הספר ראה אור ומופץ בחנויות למבחן הקוראים. אם יצליח (ואולי גם אם לא), גילגון כבר מביטה קדימה. לדבריה, על אף שלספר יש סיום שלום ועגול, עדיין יש בו גם פתח להמשך, על פני שני ספרים לפחות, ואף יותר מכך.

 

תקציר העלילה

בן נראה כמו רוב הנערים בני גילו שמתגוררים בגאלווי שבאירלנד. בלילות הוא מתעורר ללא הרף כשאותו חלום חוזר שוב ושוב ומדיר שינה מעיניו: הוא מוצא עצמו ביער אפל ומסתורי שבו הוא מנסה למצוא את זו הקוראת בשמו…

נסיבות יוצאות דופן מאפשרות לבן ולחברו הטוב ביותר איתן לטוס לישראל הרחוקה ולנסות לחקור את מקור החלומות האלה. בישראל מגלה בן אמת מפתיעה על עברו ועל משפחתו. דרך מבצר הרוס בגליל מוצאים שני הנערים את דרכם אל יקום סודי – עולם הדרליזון.

המסע אל הדרליזון הוא שער לעולם ירוק וקסום, עולם שלם ומרתק שבו החי והצומח התפתחו לכוון שונה מזה שבעולמנו. בדרליזון שוכנים לצד בני אדם גם ישויות אחרות ומסתוריות, בעלי חיים מיוחדים, וכן כוחות טבע שונים וקסומים. אולם לא הכל זורם בדרליזון בהרמוניה, ובן מגלה מהר מאד שהוא לא הגיע לשם במקרה, ושגם לו ישנם כוחות חדשים הנחשפים בזכות השהות במקום.

לקריאת הפרק הראשון

המסע אל הדרליזון

מאת: ר.ש. גילגון

הוצאה: אסיף (2015)

327 עמודים

 

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.