מאורות 2015 – קץ הילדות

נובמבר 25, 2015

כנס מאורות 2015 - אירועי פנטזיה ומדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית

כנס מאורות מתקיים השנה בפעם השביעית וכבר אינו עולל. אולי זאת הסיבה שנושאו, השנה, הוא "קץ הילדות".

"מאורות" הוא כנס שמוקדש למדע ולמדע בדיוני, המתקיים השנה בפעם השביעית. הכנס מופק על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, בשיתוף הרשות לקהילה ולנוער של האוניברסיטה העברית. מאז ראשיתו של ז'אנר המדע הבדיוני, בימי מרי שלי ו"פרנקשטיין", הפרו המדע והבדיון זה את זה. סופרים התבססו על ההתפתחויות מדעיות כדי לדמיין מקומות וזמנים רחוקים, ומדענים שאבו ממחוזות הדמיון השראה כדי לפרוץ את גבולות הידע הקיים ולגלות את סודות היקום. לנקודת מפגש מרתקת זו מוקדש כנס "מאורות".

מדי שנה, ספר מדע בדיוני קלאסי משמש לנו השראה לנושא הכנס, שבו מתמקדים ההרצאות, הפאנלים והסדנאות. התחלנו את "מאורות" הראשון במסע לכוכבים, עם "פני מועדות לכוכבים" של בסטר, ביקרנו ב"עיר" של סימאק וב"ארץ הרובוטים" של אסימוב בדרכנו אל "אל האינסוף" של אולדיס. השנה בחרנו בספרו של ארתור סי קלארק, "קץ הילדות", כנושא הכנס, ואנחנו בוחנים בהשראת כותרת זו נושאים כגון ילדות, בגרות והתבגרות משלל זוויות וגישות.

מזווית המדע הבדיוני, תהיינה הרצאות שידונו ב"משחקי הרעב" ובקשר של הסדרה לתרבות הטלוויזיה של היום, ב"קץ הילדות" של האנושות בשעה שהיא מתכוננת להנדס את הדנ"א של עצמה ועומדת על סף עידן הטרנס-הומניזם, במדע בדיוני לנוער בעולם הערבי ובילדים מנהיגים בספרים כמו "המלך מתיא הראשון" סדרת "אנדר" וסדרת "נרניה". חוקרים מהאוניברסיטה העברית יספרו על הדרך שבה המוח האנושי משתנה בין ילדות לבגרות, על עולם העבודה הרב-דורי החדש ועל מקומם של ילדים בתרבות המצרית העתיקה ובתרבויות קדומות אחרות. כמו כן תתקיימנה סדנאות שבהן נכין את משחקי הילדים של העתיד.

כמדי שנה, נלווה לכנס פרויקט כתיבה של מיטב סופרי המדע הבדיוני בארץ. השנה פנינו לכותבים וביקשנו מהם לספר סיפורים ב"אורורה" – בית ספר לילדי גזעים ותרבויות שונות בגלקסיה. באתר הכנס תוכלו למצוא את הסיפורים שלהם, השונים מאוד זה מזה אף שהם יוצאים מנקודת מבט משותפת, וכולם מרתקים ומלאי דמיון.

"מאורות" ייערך ביום ה', 10.12.2015, נר רביעי של חנוכה, בקמפוס אדמונד י' ספרא (גבעת רם) של האוניברסיטה העברית.

בקרו באתר "מאורות 2015" לפרטים נוספים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.