הוגוורטס בסטופמושן

אוקטובר 10, 2015

הארי פוטר - סרטי אנימציה - הספרייה הפנטסטית

צפו בטירת הוגוורטס נוצרת מדפי "הארי פוטר" בסרטון אנימציית סטופמושן המוקדש לג'יי. קיי. רולינג

כבר מזמן אמרנו כי גדולתה של יצירה נמדדת לא רק לפי ההנאה שהיא גורמת, אלא גם ביצירתיות וביצירה אותם היא מולידה. סרטון האנימציה המדובר הוא דוגמה נפלאה לכך, בו טירת הוגוורטס נוצרת תוך שימוש בדפיו של "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", בזמן שהילד אשר קרא בספר נרדם.

הסרטון הקצר מוקדש לסופרת ג'יי. קיי. רולינג, אשר הביאה את הארי פוטר לעולם. היוצרים שמאחורי יצירת הוגוורטס בסטופמושן הם צוות מחברת unPOP ART, שיצרו את הסרטון בטכניקה קלסית, במאמץ משותף (ופסיכי) שארך כחודש. בין האנימטורים שעסקו במלאכה: פיטר היקוק וג'ואן קמבריי, אשר נפחו בנייר ובסיפור רוח חיים. הסרטון הזה מצטרף לשלל פרסומים וחידושים הנוגעים להארי פוטר, בעקבות הסרט המתוכנן, על פי הספר "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" ועליית המחזה פרי עטה של רולינג, "הילד המקולל". כל אלה מראים שגם שנים לאחר שסדרת הספרים הסתיימה, וכך גם הסרטים שנוצרו בעקבותיה, הארי פוטר מצדיק את כינויו בתור "הילד שחי" (The boy who lived).

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.