פתרון חידון מסביב לפנטסיה ב-10 ימים

ספטמבר 17, 2015

חידון הפנטסיה של אייקון והספרייה הפנטסטית - הספרייה הפנטסטית

השתתפתם בחידון הפנטסיה? לא ידעתם הכול? לבקשת הקהל – הרי הפתרונות, מפי מורלה הישישה

כמה ממשתתפי חידון הפנטסיה ביקשו לקבל את כל הפתרונות לשאלות. כיוון שלא נדרש הרבה כדי לגרום לספרן לספר על יצירות שאהובות עליו, לא יכולתי לעמוד בפיתוי. שאלתי את מורלה הישישה המופלגת אם אכפת לה לגלות לכם את התשובות, ולמרבה ההפתעה, היא השיבה שזה לא ממש משנה לה, למרות התקף אלרגיה  חמור שתקף אותה עם חילופי העונות מאז המפץ הגדול. אז הרי הן לפניכם – התשובות לחידון:

  1. איזה ספר ז'אנרי עוסק בבירה? מזיגת הכהה של טים פאוורס.
  2. מי היה הנבל אותו החליף קפטן הוק ב"פיטר פן"? פיטר פן, עצמו.
  3. מהן צלהבות, למה הן משמשות והיכן הן מופיעות? צלהבות זו שיטת תקשורת בה יצורי כשף מעבירים תחושות (כל החושים), רגשות ומחשבות. הן מופיעות ב"אגם הצללים" ספרה הפופולרי של רוני גלבפיש.
  4. מה הקשר בין דרקון ונפוליאון ובאיזו שנה? הקשר הוא הספר "דרקון הוד מלכותו" של נעמי נוביק. השנה היא 1805, בזמן המלחמות הנפוליאוניות.
  5. לשלב הבא בהרפתקה, עליכם להגיע אל גואב, ישימון הצבעים. היכן תמצאו אותו? בספרו של מיכאל אנדה, "הסיפור שאינו נגמר", בממלכת פנטסיה, בזמן היום ולאחר שפרילין יער הלילה מתפורר לחול ואבק.
  6. בעל האוב מבקש מכם להאכיל את החתולה שלו. מישהו? כיצד תזהו את החתולה? ו… האם תסכימו? בעל האוב הוא כינוי של סאורון, שר האופל ב"שר הטבעות" של טולקין. ניתן לזהות ניתן לזהות את החתולה שלו, כי היא אינה חתולה, כלל, אלא רק הכינוי שלו עבור שילוב, העכבישה הרצחנית. סאורון היה שולח אליה אנשים ומשרתים תמימים כדי שתאכל אותם. לכן, לא תרצו להיענות לבקשתו של בעל האוב להאכילה, אלא אם כן יש לכם משהו נגד לחיות.
  7. הקשתם בעקבים 3 פעמים, בדיוק כמו בסרט. אמרתם את מילות הקסם… כלום! למה? האם דורותי באמת אומרת "אין כמו הבית", ואם כן – מתי? כי בסרט דורותי סתם אומרת שאין כמו הבית. היא לא מורה לנעליים לאן ללכת. בספר, לעומת זאת, הגיבורה יותר ספציפית בבקשתה ומפרטת שברצונה להגיע בחזרה לקנזס אל דודה אם. אבל זה לא אומר שדורותי הספרותית לא אומרת את הביטוי, "There is no place like home". היא פשוט עושה זאת בסצנה אחרת, כשהיא מסבירה לדחליל למה היא רוצה לחזור לביתה, שבערבות הצחיחות, למרות שאפור ויבש לעומת ארץ עוץ הצבעונית.
  8. בעודכם ישנים, נשמר שיר צורם בחשיכה: "לנו שיניים ולנו עיניים, לנו עיניים ולנו זנבות, חיינו פה לפני שנפלתם, תראו כששעתנו תבוא לעלות" – מזה שר כך ולמה? העכברושים בספר "קורליין" של ניל גיימן. הם עושים זאת כאיום וכאזהרה לילדה על מה שמצפה לה מעבר לדלת.
  9. בניסיונכם לחזור הביתה, ייעץ  לכם הזר: "אם מישהו פנה היה רוצה ללמוד משהו, אז כל מה שהוא היה צריך לעשות זה היה לעקוב אחר העכבישים" – מיהו הזר והיכן תמצאו את העכבישים? הזר הוא האגריד ואת העכבישים ניתן למצוא מובילים מן הטירה ועד ללב היער האסור, של שוכנים הרעגוג ומשפחתו המורחבת.
  10. בבואכם הביתה מצפה לכם דמות זעופה. נראה ש… אי,תחילה עם סילוב אזרועות, רקיעת ארגליים וכיווץ אספתיים. כדי לשרוד את השיבה הביתה, תצטרכו לזהות מיהי ואיפה אתם. הדמות הזעופה היא הקלדה – מנהיגת הנאק מאק פיגלים. אתם נמצאים בעולם הדיסק עם טיפני אייקין. עכשיו אינו הזמן לוויכוחים.

תודה ולהתראות בהרפתקה הבאה!

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.