מרתון מקס הזועם ב-yes

אוגוסט 27, 2015

 

מקס הזועם: כביש הזעם - סרטי מדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית
קרדיט תמונה: באדיבות yes

30 שנה חלפו מאז מקס הזועם נרגע והלך לדרכו. כעת הוא שב למסך במרתון של yes, מן הסרט הראשון ועד מקס הזועם: כביש הזעם

מקס הזועם: כביש הזעם מגיע ל-yesVOD, ולכבוד זאת החליטו ב-yes על מרתון עם כל סרטי הטרילוגיה הפוסט-אפוקליפטית (זאת לאחר שבסוף השבוע שעבר שידרו מרתון של כל סרטי "שר הטבעות" ו"ההוביט"): במסגרת המרתון, ישודרו תחילה הסרטים המקוריים, בכיכובו של מל גיבסון: מקס הזועם (1979), מקס הלוחם בדרכים (1981), מקס הזועם וכיפת הרעם (1985). בסוף הטרילוגיה המקורית ישודר הסרט החדש, בכיכובו של טום הארדי (2015).

 

תקציר העלילה

מקס רוקטנסקי (מל גיבסון) הוא שוטר שיוצא למסע-נקם, לאחר שכנופיית אופנוענים חסרי מעצורים ופסיכוטיים גורמת לפציעתו האנושה של שותפו גוס (סטיב ביסלי), ולאחר מכן רוצחת בצורה אכזרית את אשתו ג'סי (ג'ואן סמואל) ואת בנו הקטן. הזעם והצער מלווים את מקס לאורך כל סרטי הטרילוגיה, וניכר כי הוא מאבד בהדרגה את ערכי המוסר בהם החזיק בזמן שירותו כשוטר והופך בעצמו לאיש חסר מעצורים ומסוכן.

סרטי "מקס הזועם" היוו את פריצת דרכו של מל גיבסון להכרה בינלאומית, בעקבות הצלחתו האסטרונומית. כמה אסטרונומית? בעוד שעלות ההפקה של הסרט הראשון עמדה על כ-400 אלף דולר, הוא גרף בבתי הקולנוע למעלה מ-100 מיליון! כך נכנס לספר השיאים של גינס בתור הסרט המצליח ביותר מבחינת יחס השקעה כספית לרווח (עד שבסופו של דבר, לאחר למעלה מ-20 שנה, נגזל ממנו התואר על ידי פרויקט המכשפה מבלייר בשנת 2000).

 

מקס הזועם: כביש הזעם

השנה (2015), 30 שנה אחרי סיום הטרילוגיה המקורית, הגיע לאקרנים הסרט הרביעי של ג'ורג' מילר: מקס הזועם: כביש הזעם, בו טום הארדי נכנס למגפיו של מקס, כשלצדו מככבת שרליז ת'רון. גם סרט זה לא בייש את הפירמה כאשר נהייה שובר קופות עם הכנסות של למעלה מ-300 מיליון דולר.

 

תקציר העלילה

עלילת הסרט מתרחשת באוסטרליה הפוסט-אפוקליפטית, בין אירועי הסרט הראשון והשני בסדרה, ומתארת את מאבק ההישרדות של מקס, אדם שקט ופעלתן המחפש שקט נפשי, לאחר שאיבד את אשתו ובנו, כתוצאה מהכאוס המשתולל. אליו מצטרפת פיוריוסה, אישה שמאמינה שתציל את עצמה אם תצליח לעבור את המדבר ולשוב לארץ הולדתה.

 

מרתון מקס הזועם ישודר ב- yesVOD – החל מ-29.9.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.