השדון הראשון שלי – סרט לכל המשפחה

אוגוסט 4, 2015

השדון הראשון שלי - סרטים לכל המשפחה - הספרייה הפנטסטית
תמונה באדיבות: גלובוס מקס

בקרוב בקולנוע: "השדון הראשון שלי", קומדיית הרפתקאות קיצית לכל המשפחה המבוססת על סדרת הספרים רבי המכר של  קורנליה פונקה

 

פונקה, סופרת הילדים עטורת הפרסים, ידועה בעיקר בשל טרילוגיית הפנטזיה המצליחה "לב של דיו". ספריה תורגמו לשפות רבות ונמכרו במעל 20 מיליון עותקים ברחבי העולם. לרגע, ב-2008, אפילו נראה היה שהסופרת הגרמנית תזכה לתהילת עולם גם בקולנוע, כאשר הספר הראשון של "לב של דיו" עובד לסרט הוליוודי. אלא שאז הסרט די נכשל וזכה לביקורות גרועות רבות (יש הרבה שאוהבים אותו מאוד, אבל לדעתי הביקורות השליליות מוצדקות). כל זאת לא מנע מן הקוראים הישראלים להתאהב בספריה של פונקה, שרבים מהם תורגמו לעברית בהוצאת כנרת זמורה-דביר, במסגרת סדרת מרגנית האהובה.

 

סדרת ציידי רוחות הרפאים של פונקה

כעת פונקה שבה לסיבוב שני על המסך הגדול, הפעם עם עיבוד קולנועי המבוסס במידה די קלושה על סדרת ספרי "ציידי רוחות הרפאים" שלה. גיבור הספרים, אשר פונים לקהל מעט צעיר יותר מזה של "לב של דיו", הוא טום. טום בן התשע לא מצליח לקבל אפילו צ'אנס. הוא מגושם, אחותו לולה די מתעבת אותו ו–וזה "ו" גדול–הוא רק מצא רוח רפאים שהשתכנה במרתף ביתו. למרבה מזלו, החברה הכי טובה של סבתו היא רק במקרה ציידת רוחות הרפאים הבכירה בעולם. תחת הדרכתה המקצועי, טום לומד את רזי המקצוע–שבמקרה כוללים דליים של אדמה מבית קברות. עד מהרה הוא מוצא עצמו מתעמת לא רק עם הרוח המפחידה במידה ממוצעת (רמב"מ), שבמרתף ביתו, אלא גם עם הפאנטום הדוחה להפליא (פד"ל) שהחל לרדוף את העיר. כל זאת בזמן שהוא חומק מאחותו המעצבנת. כך לפחות מתחילה סדרת הספרים. לגבי הסרט, ובכן… זהו תקציר העלילה, שדומה מאוד, אף על פי שהוא לא מבוסס ספציפית על אף אחד מארבעת הספרים שיצאו עד כה.

 

תקציר עלילת הסרט

טום בן ה-11 הוא ילד מפוחד, אשר נאלץ להתמודד עם פחדיו משדים, פוגש במרתף ביתו שדון ירוק – הוגו. תחילה טום מבוהל ומפוחד, אך אט-אט הוא מגלה שהוגו הירקרק, הוא שדון מצחיק, שובב ומופרע לחלוטין.

השדון הוגו (בדיבובו של שחר חסון) לוקח את טום ואת הטי, ציידת השדים המקצועית, למסע הרפתקאות. יחד הם נלחמים בשד הקרח הגדול, המאיים להקפיא עיר שלמה במהלך הקיץ הלוהט. רק בעזרת חברות אמיתית, אומץ לב ונחישות יצליח הצוות להציל את העיר מקיפאון.

 

למה "רוחות רפאים" הפכו בתקציר ל"שדים" – שאלה טובה. אולי זה קשור לעובדה ש-"Ghostbusters" תורגם בישראל ל"מכסחי השדים". למה שם הסרט באנגלית, Ghosthunters: On Icy Trails הפך ל"השדון הראשון שלי", באופן שמעורר יותר קונוטציה של לפריקונים ופיות מאשר רוחות רפאים? שאלה מצוינת נוספת, אבל כנראה שזה קשור איכשהו ל"הדרקון הראשון שלי" (היי, זה עבד…). כך או אחרת, כפי שתראו בקדימון המדובב, בסרט עצמו הרוחות נשארות רוחות, כמו שצריך, ועם הדיבוב של שחר חסון ועיצובי הדמויות, נראה שאכן יש פה פוטנציאל לחוויה עשירה בדמיון לכל המשפחה.

השדון הראשון שלי ירדוף את המסכים החל מ: 13.08.2015

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.