קמפיין להקמת הוצאת "נובה"

יולי 17, 2015

הוצאת נובה - הספרייה הפנטסטית

הוצאת נובה, הוצאה חדשה לספרי פנטסיה ומדע בדיוני רוצה להיוולד – ואתם יכולים לעזור לזה לקרות

כאתר ותיק ובעל אינטרס בהתפתחות ובהעשרה של הפנטסיה והמדע הבדיוני בישראל, "הספרייה הפנטסטית" שמחה לתמוך ולעזור לקמפיינים ופרויקטים נבחרים לצאת לפועל. כיוון שיש כיום אינספור יוזמות כאלו, אנו בוחרים את הגדולים והחשובים, כאלה שיכולים לשנות את כללי המשחק באופן חיובי. כזהו הפרויקט להקמת הוצאת "נובה". דידי חנוך, האיש שעומד מאחורי ההוצאה וקמפיין המימון שלה, הוא שחקן ותיק בעולם הספרות הישראלי. במשך למעלה מ-20 שנה שימש כעורך ומתרגם של ספרי פנטסיה ומדע בדיוני. הוא שימש כעורך סדרות המדע הבדיוני של אופוס ומודן, ועזר להביא לקהל הישראלי את ספריהם של סופרים כגון ניל גיימן, ג'ורג' ר"ר מרטין, דן סימונס, סטיבן ברוסט ועוד רבים אחרים, חלקם הרבה לפני שהם נהיו מגניבים.

חנוך הוא גם עיתונאי ובלוגר ותיק, כך שהאצבע שלו נמצאת תמיד על הדופק של הז'אנר. לכן, כאשר הוא אומר שהגיע עבורו השעה להקים הוצאה לאור, אפשר להיות בטוחים שכל מה שיצא מפתחה של ההוצאה, יהיה מעניין, עדכני ועשוי היטב.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6VF8JzQLBVc

 

החזון הספרותי של הוצאת נובה

אי אפשר להכחיש שעולם הפנטסיה והמדע הבדיוני נמצא בתקופה מתוחה ומאתגרת. בשנים האחרונות, גל של יוצרים ויוצרות חדשים מביא עמו גיוון, תוך עיסוק בנושאים חברתיים בני זמננו, לצד בנייה מדוקדקת של עולמות קסם, מדע וטכנולוגיה. קולות אלו מגיעים ממגוון רחב יותר של יוצרים חדשים ומעניינים, הם הגיעו למסה קריטית והם דורשים, ובצדק, לחצוב את מקומם בין היוצרים הגדולים והוותיקים.

שלא במפתיע, יש אנשים שמתנגדים לרוחות השינוי. יש מי  שהיו רוצים שתחום המדע הבדיוני והפנטסיה של היום ימשיך להיראות כפי שנראה לפני שישים שנה. הוצאת נובה שואפת לצעוד באומץ קדימה ולהביא לקהל המקומי, דובר העברית, את הקולות הרעננים והבועטים של היוצרים החדשים ואת יצירותיהם על העתיד ועל חזונם לגבי עולמות אחרים של מדע וקסם.

 

החזון העסקי של נובה

בנוסף להיותו איש מדע בדיוני ופנטסיה, חנוך הוא גם טכנופיל וכתב טכנולוגי, אשר מאמין בעתידה של הספרות האלקטרונית בארץ, כמו גם בחשיבותן של חנויות ספרים עצמאיות. לפיכך, נובה לא תתבסס על הפצה ברשתות הגדולות. הציפייה הארוכה לתשלום על ספרים שנמכרו, אחוזי ההנחה המוגזמים… כמו מספר הולך וגדל (אך למרבה הצער, לא מספיק גדול) חנוך אינו מאמין שהמודל הישן ישים לאורך זמן, בוודאי שלא עבור הוצאות קטנות.

לא פחות מן הספרים שמתוכננים לצאת בהוצאת נובה, התובנות שעומדות בבסיס הקמתה הן מרתקות ומייצגות לקחים שהוצאות ותיקות ומבוססות לא באמת השכילו ללמוד. ישנן מספר הוצאות ספרים קטנות שעושות צעדים ראשונים בכיוון – בין השאר, עקב האילוצים שעורר חוק הספרים – אך הן מעטות ולא הולכות עד הסוף. ניתן לקוות שנובה, כיאה לשמה, תביא לתמורה דרמטית בשוק ותביא אתה גם רוחות חדשות.

 

מה בקנה

כהוצאה שנושאת פניה לעתיד, לנובה יש כבר שני ספרים מתוכננים בשנה הקרובה. שניהם ספרי ביכורים של שניים מן היוצרים המרתקים והמבטיחים ביותר בתחום: הראשון – "חיי טאו", מאת ווסלי צ'ו – ספר מדע בדיוני, והשני "מת ברובו", מאת מקס גלדסטון ספר פנטסיה מרתק.

 

כעת נותרת השאלה – האם תתגייסו גם אתם ותעזרו להפוך את "נובה" למציאות?


 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.