האם הלבוי 3 שב לחיים?

יולי 10, 2015

הלבוי 3 - סרטי קומיקס - הספרייה הפנטסטית

רון פרלמן, אשר גילם את הלבוי בשני הסרטים הקודמים של גיירמו דל טורו, ממש רוצה לעשות את הלבוי 3 ולסיים את הטרילוגיה האהובה

 

בדיוק לפני שנה הגיב הבמאי המפורסם, גיירמו דל טורו, לגבי עתידו של פרנצ'ייז הלבוי ואמר לכתב הקוליידר שהוא "לא חושב שזה [הלבוי 3] יקרה". הסיבה לכך, שכל האולפנים לא מאמינים שיש מספיק עניין בסרט, מה שהופך אותו לסיכון גדול מדי. "הסרט התגלה כבלתי ניתן למימון. לא מהצד שלי, אלא מהצד של האולפנים. אם הייתי מולטימיליונר הייתי מממן אותו בעצמי, אבל אני מוציא את כל הכסף של על מפלצות גומי.

 

הלבוי לא מוותר בקלות

ובכל זאת, יש מישהו שלא הרים ידיים מן הפרויקט, וזהו לא אחר מאשר השחקן הראשי, רון פרלמן, אשר התבטא בשנה החולפת באינספור הזדמנויות בנושא. מה שהתחיל בהודעה פשוטה שישמח לשוב ולגלם את דמותו של הלבוי פעם שלישית ואחרונה, הפך כמעט לקמפיין שיווק אינטרנטי שנועד לעורר את תשומת הלב לפרויקט ולהפוך אותו למציאות. מה שפרלמן ודל טורו יודעים, הוא שהזמן לא משחק לטובתם. הקהל של שני הסרטים הראשונים מתבגר, הקולנוע משתנה וגם פרלמן בן ה-65 לא יהיה מסוגל להתמודד עם האתגרים הפיזיים הכרוכים בתפקיד לנצח (אף על פי שאנו מאחלים לו עד מאה כעשרים).

אולי זאת הסיבה שדווקא כעת, לאחר שנודע כי דל טורו הרים סופית ידיים מן הפרויקט, הוא זוכה לתשומת לב רבה יותר מתמיד. פרלמן דיבר עם כתב וריאטי גלויות לגבי "הלבוי 3":

"זה בראש של גיירמו, והוא חלק אתי מספיק ממנו כדי לדעת שהוא יהיה מדהים". כמו כן, סיפר השחקן הוותיק לעיתונאים כי הלבוי תוכנן במקור כסיפור בשלושה חלקים, עם התחלה, אמצע וסוף, וכי הוא מאמין שהיוצרים חייבים למעריצים סגירת מעגל מבחינה סיפורית".

דל טורו, מצדו, סיפר לסינמה בלנד על העלילה של סרט "הלבוי" השלישי, אף על פי שזה היה רק בקונטקסט של "מה יכול היה להיות". הרעיון המרכזי היה לגרום להלבוי להשלים לבסוף עם העובדה שגורלו הבלתי נמנע הוא להפוך למפלצת האפוקליפסה, ולהראות כיצד הוא וליז, אהובתו, מתמודדים עם הצד הזה בטבעו. ומה שאירוני הוא שהוא חייב לעשות את זה על מנת להכריע את היריב עמו הוא מתמודד בסרט השלישי

לאחרונה נפוצו המון שמועות על קיומו של קמפיין מימון המונים בניצוחו של פרלמן, על מנת לממן את הסרט באופן עצמאי. אך השחקן עצמו ביטל את השמועות ואמר שלא היה רוצה להיות מעורב בקמפיין מסוג זה, כיוון שזהו תפקידם של מפיקים לייצר את הממון הדרוש ולא של הצופים. ובינינו, לאור העובדה שתג המחיר המוערך של הסרט, לפי דל טורו, עומד על כ-150 מיליון דולר, קשה להאמין שפרלמן, כשחקן ותיק בתעשייה, באמת היה מפעיל קמפיין כזה, או שהוא היה מצליח.

 

יהיה או לא יהיה?

אז האם הלבוי 3 יתרחש, או לא? ההימור שלי הוא שלא, לפחות לא עם רון פרלמן ודל טורו, במתכונת של הסרטים הקודמים. מצד שני, בהוליווד כמו בהוליווד (כמעט) הכול אפשרי, ומשבוע לשבוע, ככל שהדיון בנושא צובר תאוצה נראה שהסיכויים גוברים, ובכלל, יכול להיות שההחלטה כבר נעשתה ומה שמתנהל עכשיו הוא סוג של תעלול שיווקי. כך או אחרת, ניתן רק לקוות שלא נצטרך לחכות עד שהגיהינום יקפא בשביל לגלות.

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.