החיפוש אחר וונדלה

יוני 15, 2015

החיפוש אחר וונדלה - טוני דיטרליצי - הספרייה הפנטסטית

הסופר והמאייר, טוני דיטרליצי (עלילות ספיידרוויק), חוזר עם ספר ראשון בטרילוגיה חדשה, "החיפוש אחר וונדלה"

ב-2003, כשיצא הספר הראשון בסדרת "עלילות ספיידרוויק", לא נדרש זמן רב לספרים לכבוש את ראש הטבלאות והקריירה של טוני דיטרליצי ושל הולי בלק, שותפתו לכתיבה, המריאה שחקים. ב-2008, הסדרה אף הפכה לסרט הוליוודי באורך מלא, שהיה אפילו לא רע בכלל, גם אם לא הוליד מיזם מרובה סרטים.

אך מאז אותם ימים, סדרת "ספיידרוויק" והטרילוגייה שהגיעה בעקבותיה די נשכחו. בלק המשיכה לעסוק בפרויקטים שלה, ואף על פי שדיטרליצי לא בלט יתר על המידה, כך עשה גם הוא. ב-2010, כבר יצא הספר הראשון בטרילוגייה חדשה שלו, "החיפוש אחר וונדלה", כאשר הפעם התמודד לבדו, הן עם האיור והן עם הכתיבה. פרסום הטרילוגיה הסתיים ב-2014, וכעת, כעת מגיעה הטרילוגיה גם לישראל, בהוצאת מטר ובתרגומה של יעל ענבר.

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

“את לא מבינה, אימה?" אמרה אווה…

"תסתכלי על הילדה ועל ההורה שלה.

תסתכלי על הרובוט שלהם. את רואה כמה כולם מאושרים?"

 

אווה תשע מעולם לא ראתה שמש אמיתית, מעולם לא הייתה בחוץ. למעשה, היא מעולם לא ראתה יצור חי בכל שתים-עשרה שנות חייה. הכול משתנה כאשר צייד רצחני הורס את ביתה התת-קרקעי ושולח אותה למסע הישרדות להצלת חייה. היא רוצה נואשות למצוא מישהו כמוה, ויש רמז אחד שנותן לה תקווה: תמונה מתפוררת של ילדה, רובוט ויצור אנושי עם המילה וונדלה שעדיין אפשר לראות.

החיפוש אחר וונדלה הוא ספר ראשון בטרילוגיה, עם עלילה שעולה על כול דמיון ואיורים עוצרי נשימה, אשר ללא ספק יגרמו לקרואים לחלום על עולמות רחוקים.

החיפוש רק מתחיל…

 

על הסופר

הסופר והמאייר, טוני דיטרליצי, נודע בעיקר בזכות סדרת רבי-המכר הבינלאומית, "עלילות ספיידרוויק", אותה יצר יחד עם הסופרת הולי בלק. עם זאת,  רבים מספריו, אותם כתב ואייר לבדו, כיכבו ברשימת רבי-המכר של "ניו יורק טיימס", לרבות הספרים "ג' זה גזונק גדול ו"קני והדרקון" (כולם ראו אור בעברית בהוצאת "מטר").

אתר הבית של טוני דיטרליצי

האתר של טרילוגיית וונדלה

קדימון הספר

החיפוש אחר וונדלה
ספר ראשון בטרילוגיית וונדלה
מאת: טוני דיטרליצי
תרגום מאגלית: יעל ענבר
הוצאת מטר (2015)
487 עמודים

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.