הרוצח של הליצן / רובין הוב

מאי 26, 2015

 

הרוצח של הליצן - רובין הוב - הספרייה הפנטסטית

רובין הוב שבה אל שש הדוכסויות, עם "הרוצח של הליצן", ספר ראשון בסדרה הפותחת פרק חדש ואפל בסאגת "הרואים למרחק"

לפני כמעט עשרים שנה פרצה רובין הוב אל עולם הפנטזיה עם ספרה "שוליית הרוצח", הראשון מסדרת הספרים "הרואים למרחק", שהציג את דמויותיהם של פיץ – אביר הרואה למרחק ושל חברו המסתורי הידוע רק בשם "הליצן". ספר זה הפך את רובין הוב לאחת מסופרות הפנטזיה החשובות והידועות ביותר של זמננו.

במרוצת השנים המשיך דמיונה של הוב לתאר את הארצות הדמיוניות של שש הדוכסויות בסדרת "הספינות החיות", אך לא משנה עד כמה הרחיקה לכת, לבה תמיד נשאר עם פיץ. תחילה שבה אליו עם סדרת "האיש הזהוב". כעת,  הוב שבה הביתה שוב, עם "הרוצח של הליצן", הספר הראשון בסדרה חדשה, אשר פותחת פרק אפל בסאגת "הרואים למרחק".

 

תקציר העלילה

טום תלתל-גירית חי בשלום ובשלווה עם אשתו האהובה מולי באחוזת יערות-נצרים, אותה קיבל כגמול עבור שירותו למשפחת המלוכה. אבל מאחורי החזות של גבר מכובד בגיל העמידה מסתתר עבר אלים וסוער. מכיוון שטום תלתל-גירית הוא למעשה פיץ-אביר הרואה למרחק, הממזר לשושלת הרואים למרחק, הרוצח המלכותי, שנידון למוות בגלל שימוש בקסם החיות. האדם שהעניק למלך את חייו והרבה מעבר להם…

פסל מגולף הניצב על אדן האח שלו, מציג אדם, זאב וליצן. בעבר, הייתה בין שלושתם חברות אמיצה: פיץ, עיני לילה והליצן. אבל אחד מהם מת לפני שנים רבות והאחר נעלם ללא כל סימן. ואז לילה אחד בחגיגות החורף מופיעה שליחה המחפשת את פיץ אבל נעלמת באורח מסתורי, מותירה מאחוריה רק שביל דם. מה הייתה ההודעה? מי שלח אותה? ומה קרה לשליחה?

חייו האלימים והישנים של פיץ מנפצים את השלווה של עולמו החדש ואיש אינו בטוח מה עומד להתרחש.

 

על המחברת

רובין הוב הוא שם העט של סופרת הפנטסיה האמריקאית, מרגרט אסטריד לינדהולם אוגדן, שנולדה בקליפורניה, ב-1952. הוב פרסמה ספרים רבים תחת שמה, אך כיום מפרסמת את ספריה תחת שם העט אותו סיגלה לעצמה. בין ספריה שראו  אור בעברית, בהוצאת אופוס: "שליחותו של ליצן", "הליצן המוזהב", "גורלו של ליצן" ו"קוסם היונים". כיום, חיה הוב בטקומה שבמדינת וושינגטון.

 

קראו את הפרולוג והפרק הראשון של הרוצח של הליצן

 

הרוצח של הליצן

מאת: רובין הוב

תרגום מאנגלית: צפריר גרוסמן

הוצאת אופוס (2015)

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.