הקוסמים / לב גרוסמן

מאי 15, 2015

הקוסמים - לב גרוסמן - הספרייה הפנטסטית

 

החיים האמתיים משעממים ואפורים? רבים מייחלים לכך שקסם היה אמתי, אבל מה קורה כשזה באמת קורה?

"הקוסמים" הוא הספר הראשון בטרילוגיית פנטזיה מאת לב גרוסמן, אשר יצא בקרוב בהוצאת הקיבוץ המאוחד, בתרגומו של גיא הרלינג. בלב הסיפור ניצב הגיבור, קוונטין קולדווטר, תלמיד מחונן, אשר עומד להירשם לאוניברסיטה, אך עדיין מכור בסתר לבו לסדרת ספרי פנטסיה, אותם קרא עוד בילדותו. בהשוואה לממלכה הקסומה שבספרים, מציאות חייו נראית אפורה וחיוורת, והוא מייחל לכך שהמציאות הייתה יותר קסומה, כמו בספרים. אבל מה קורה כשמשאלות מתגשמות? קוונטין מתקבל לאוניברסיטה סודית ויוקרתית ללימודי הקסם. הוא מתחיל ללמוד את רזי הכישוף המודרני. האם כעת ימצא את מה שחיפש?

זאת בדיוק השאלה שנבחנת בספר, "הקוסמים". כל חייו של גיבורו של גרוסמן מושתתים על האמונה בהפרדה בין פנטזיה למציאות, ובכך שמציאות חייו היא "חיים סוג ב'", העתק חיוור של "החיים האמיתיים" שבספרי הפנטסיה. בסתר לבו הוא בטוח שבמציאות הפנטסטית עליה הוא קורא בספרים, כל בעיותיו היו נפתרות וחייו היו מתמלאים תוכן ומשמעות. את האמונה הזאת ואמונות דומות, המשותפת לרבים מחובבי הז'אנר, גרוסמן מבקש להעמיד למבחן. התוצאה היא רומן נוקב שמתמודד באומץ עם סוגיות שרבים קוראים ספרי פנטזיה בדיוק כדי להימנע מהתמודדות עמן.

 

על המחבר

לב גרוסמן, יליד 1969, הוא סופר ועיתונאי אמריקאי, כתב ומבקר ספרים בכיר במגזין טיים. "הקוסמים" הוא הרומן השלישי שלו.

 

עלילת הספר (מגב הכריכה)
קוונטין ידע שהוא לא מאושר. אבל למה לא? הוא ליקט בקפדנות את כל מרכיבי האושר. הוא ביצע את כל הטקסים הנדרשים, אמר את המילים, הדליק את הנרות, הקריב את הקורבנות. אבל האושר, כמו רוח סוררת, סירב לבוא.

קוונטין קולדווטר, תלמיד מחונן שעומד להירשם לאוניברסיטה, עדיין מכור בסתר לסדרת ספרי פנטזיה שקרא בילדותו, על הרפתקאותיהם של חמישה ילדים בארץ קסומה ששמה פילורי. בהשוואה לזה, החיים האמיתיים שלו נראים אפורים וחיוורים. ואז הוא מתקבל לפתע לאוניברסיטה יוקרתית וסודית מאוד ללימודי קוסמות בצפון מדינת ניו יורק, ושם רוכש השכלה שיטתית בכישוף מודרני מעשי.

אלא שהקסם לא מביא לקוונטין את האושר שציפה לו – עד שהוא וחבריו מגלים תגלית מפתיעה.

 

ומה אומרות הביקורות?

אם ספרי נרניה היו כמו קטניפ לילדים מסוג מסוים, הטרילוגיה של גרוסמן היא כמו קראק למבוגרים מסוג מסוים. ניו יורק טיימס

 

להשוות בין הקוסמים להארי פוטר זה כמו להשוות בין שוט של וויסקי אירי לספל תה חלש … שלא תחשבו לרגע שזה ספר ילדים. גרוסמן כותב למבוגרים, העלילה שלו אפלה ומסוכנת ומלאה תפניות. הוגוורטס לא היתה כזאת אף פעם. ג'ורג' ר. ר. מרטין, משחקי הכס

 

הקוסמים צריך להיות קריאת חובה לכל מי שהתאהב אי פעם בסדרת פנטזיה או חלם ללכת לבית ספר לקוסמים. קלי לינק, דברים מוזרים קורים, כישוף למתחילים

 

לאור כל זאת, ודאי לא תופתעו לגלות כי בימים אלה מופקת סדרת טלוויזיה בת 12 פרקים המבוססת על הספר. הסדרה הייתה אמורה להתרחש כבר ב-2012, אבל הפיילוט שלה לא הצליח להרשים את בעלי המאה והדעה והפרויקט נגנז. יכול להיות שהכול היה לטובה, משום שרק לפני שבוע וחצי שוחררה לעיתונות הידיעה כי ערוץ Syfy הזמין את הסדרה ונתן את האור הירוק לתחילת הפקתה. עם השינויים הרבים שחלו בתחום הטלוויזיה בשנים האחרונות, כנראה שהסדרה רק תרוויח (וגם אנחנו, הקוראים) .

 

טריילר הקוסמים

קראו את שני הפרקים הראשונים של "הקוסמים"

בקרו בבלוג של לב גרוסמן

 

הקוסמים (The Magicians)

טרילוגיית הקוסמים (The Magicians Trilogy)

מאת: לב גרוסמן

תרגום מאנגלית:  גיא הרלינג

הוצאת הקיבוץ המאוחד (2015)

 

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.