זולגות דמעותיי, אמר השוטר / פיליפ ק' דיק

מאי 6, 2015

זולגות דמעותיי, אמר השוטר - ספרי מדע בדיוני - הספרייה הפנטסטית

פיליפ ק. דיק היה לאגדה בעולם המדע הבדיוני עוד בימי חייו. מאז ועד היום, יצירותיו היוו השראה לאינספור יצירות ויוצרים אחרים. כעת, הוצאת כתר ספרים שבה לעשות כבוד לסופר האהוב, עם תרגום ראשון לעברית של "זולגות דמעותיי, אמר השוטר", בתרגומו של אחד מבכירי המתרגמים בישראל, עמנואל לוטם.  לאור הצלחתו הרבה של פיליפ ק. דיק והפופולריות הרבה שלו בארץ ובחו"ל, מפתיע שהספר, אשר ראה אור לראשונה ב-1974 וזיכה את ק. דיק בפרס על שם ג'ון וו.קמפבל לספר המדע הבדיוני הטוב ביותר ב-1975. כך או אחרת, כתר ספרים מתקנים את ההזנחה הזאת, כעת, ומצרפים את הספר אל "האם אנדרואידים חולמים על כבשים חשמליות", אשר ראה אף הוא אור בהוצאה לפני זמן לא רב.

 

על מה הספר (מגב הכריכה)

ג'ייסון טוורנר, מנחה טלוויזיה נודע, מתעורר בוקר אחד במלון אפלולי בלוס אנג'לס לאחר שהותקף על ידי החבר של האקסית שלו. בדיקה מהירה בארנקו מגלה שהכסף נמצא אך תעודות הזיהוי שלו נעלמו. לא רק זאת, איש אינו מכיר אותו, גם לא עמיתיו הקרובים ביותר, ושמו לא מופיע במאגרי הנתונים של המשטר האמריקאי. זהותו נמחקה לחלוטין. במדינה שבה היעדר זהות הוא פשע ומחסומי משטרה מוצבים בכל רחוב, אין לו ברירה אלא להפוך לפושע נמלט ולהיעזר בשורה של טיפוסים מפוקפקים ובהם שוטרים מושחתים וסוחרי סמים משנים תודעה.

לראשונה בחייו ג'ייסון צריך להסתדר ללא התהילה והמוניטין שליוו אותו בחיפושיו אחר הזהות האבודה.

המציאות מתערבבת בהזיה עד שג'ייסון מתקשה לדעת למי באמת שייכים החיים שהוא חווה.

 

על הסופר

פיליפ ק' דיק, אשר הלך לעולמו ב-1982, והוא בן 54, בלבד, נמנה עם השורה הראשונה של סופרי המדע הבדיוני. בתקופת חייו, הספיק לפרסם לא פחות מ-44 ספרים ולמעלה מ-100 סיפורים קצרים. בין ספריו שתורגמו לעברית: "וואליס", "השחקנים של טיטאן", "כשל זמן" ו-"האם אנדרואידים חולמים על כבשים חשמליות".

 

מאת: פיליפ ק. דיק

הוצאת: כתר ספרים (2015)

תרגום מאנגלית: עמנואל לוטם

271 עמודים

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.