החורף שב בתערוכת משחקי הכס של HBO ו-yes

אפריל 5, 2015

תערוכת משחקי הכס בתל אביב - אירועי פנטזיה בחוה"מ 2015 - הספרייה הפנטסטית
התמונות באדיבות yes ו-HBO

היא כאן! תערוכת משחקי הכס של HBO, שהובאה לישראל באדיבות yes, נפתחה לקהל הרחב.

אם אתם בין ברי המזל שהצליחו להזמין כרטיסים לתערוכת "משחקי הכס" (עשרות אלפי הכרטיסים נגוזו תוך פחות מ-24 שעות), מצפה לכם בחוה"מ חוויה מיוחדת בהאנגר 11 בנמל תל אביב. לאחר שביקרה בשלל ערים ברחבי העולם, הגיעה התערוכה לישראל. במחווה נפלאה של HBO ו-yes למעריצים הנאמנים, הכניסה לתערוכה היא ללא תשלום, ואין הדבר מפני שהחוויה שמצפה למבקרים אינה מושקעת.

ואכן, התחושה בבואנו לשטח התערוכה הייתה של חו"ל. הכניסה להאנגר 11, עם שלט עצום המברך את הבאים כבר הכניסה לאווירה, ואילו התורים שהלכו והתהוו במהירות מפתיעה לא היו מביישים אף תור לאירוע בכורה נוצץ בארה"ב. אין ספק שגם בארצנו הקטנטונת, סדרת הטלוויזיה של HBO, המבוססת על סדרת הספרים של ג'ורג' ר.ר. מרטין היא לא פחות מתופעה!

תערוכת משחקי הכס חוה"מ פסח - HBO ו-yes - הספרייה הפנטסטית
Oculus Rift – מבפנים, זה נראה יותר טוב!

 

לא משחקים

התיאורים של התערוכה בתקשורת מדויקים להפליא. בפנים ממתינים שלל מוצגים מקוריים מן העונות השונות של הסדרה, כולל תלבושות מקוריות, תכשיטים, נשקים ושיריונות אשר שימשו את הדמויות השונות (חלקן, למרבה הצער או השמחה, כבר לא אתנו) ואפילו מספר מוצגים שלקוחים מתוך עונה 5 של "משחקי הכס". זו צפויה להיות משודרת בקרוב, כאשר פרק הבכורה ישודר בו-זמנית בכעשרים מדינות, ביניהן ישראל. המוצגים הפרוסים על פני שטח התערוכה מזכירים ביקור במוזיאון, והם כה ריאליסטיים שבקלות ניתן לדמיין כי המדובר בהיסטוריה אמתית, ואנו משוטטים בין פריטים הסטוריים מעולמנו.

תערוכת משחקי הכס בתל אביב - אירועי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית
כמו מוצגים היסטוריים – הכתר וסיכת יד המלך

יחד עם זאת, עם כל הכבוד לפריטים המרשימים, את החוויה מעצימות בעיקר שלל אטרקציות אינטראקטיביות, שאמנם לא באמת מסוגלות להכניס את הצופה לעולמו של מרטין, אך בהחלט מכניסות אותו לעולם הבידור ולתחושה של חדוות העשייה המעורבת ביצירת הסדרה האייקונית. כל מי שנרשם לתערוכה (כמו שצריך), קיבל קישור לאתר פרטי וסיסמה אישית, באמצעותם יוכל להשתתף באטרקציות כגון – הפיכה ל"מהלך לבן", או הישרפות באש דרקון באמצעות גרפיקה ממוחשבת ועוד. תוצאות הצילומים מתקבלות באתר וניתנות להורדה ולפרסום ברשתות החברתיות.

שתי אטרקציות נוספות המאפשרות לחוות את "משחקי הכס" באופן יותר אישי, הם האפשרות לשבת ולהצטלם על  כס הברזל המפורסם וחוויית 4D, בה המבקרים יוכלו להיכנס לדגם של המעלית המטפסת במעלה החומה הגדולה, לצד הטירה השחורה. חוויית הטיפוס על החומה היא אחת התוספות המרשימות ביותר לתערוכה, המשוטטת בעולם כבר כ-3 שנים ומשתדרגת כל העת. החווייה מתאפשרת באמצעות דגם ארוך של המעלית, המצויד בקסדת Oculus Rift (אולי טכנולוגיית ה-3D המובילה בעולם, כיום), אזניות סראונד ומערכת רוחות, שמאפשרת למשתמש לא רק לראות ולשמוע, אלא גם לחוש את העלייה ו… לא נגלה מה מחכה למעלה. למרבה הצער, החוויה קצרה למדי (בערך דקה), אבל בהתחשב במספר המבקרים הצפוי, גם לפי ההערכות הזהירות ביותר, אפשר להבין. המלצה שלי: אל תבזבזו את הזמן במבט ישר קדימה – הביטו למטה, אחורה ובעיקר למעלה. נצלו את המערכת, כי יש לה מה להציע מכל זווית.

תערוכת משחקי הכס - HBO ו-yes - הספרייה הפנטסטית
תכלס, עם אישה חזקה על הכס, דברים נראים אחרת!

בשורה התחתונה

מי שהצליח להשיג כרטיסים לתערוכה, שיחק אותה. מי שלא, עוד לא הכול אבוד! ברי מזל נוספים יוכלו להיכנס על בסיס מקום פנוי. התערוכה אולי קצרה יחסית (מבלי להיתקע בתורים, אפשר למצות אותה ב-30 – 40 דק'), אבל היא בהחלט לא משהו שחובבי הסדרה בפרט, וחובבי טלוויזיה בכלל, ירצו לפספס. ניתן בהחלט לשלב אותה בבילוי יומי במרכז, ולהמשיך למשל, לכנס "עולמות", כדי לרוץ לספר לחבר'ה וכדי ליהנות מעוד מנה הגונה של פנטסיה ומד"ב.

תערוכת משחקי הכס - פנטזיה בטלוויזיה - הספרייה הפנטסטית
משחקי הכס עוברים לשולחן העבודה, כי אי אפשר בלי מרצ'נדייס
ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.